Battlefield 2042:s säsong 4 har nya vapen, fordon och specialst

Robot
Battlefield 2042:s säsong 4 har nya vapen, fordon och specialst

Eleventh Hour släpps inte i elfte timmen, utan redan nästa vecka. Se gameplay nu.

#battlefield-2042


Medlem

Ehm... Men nej tack.

Medlem

Tycker spelet är nice, speciellt efter alla förändringar dom gjort.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem

11th hour fast det är dagen efter.

Medlem

Fortfarande inget nytt i portalläget?!

Medlem

Jag borde försöka hitta tillbaka till BF men det är för mycket annat som lockar.

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

Tycker spelet är nice, speciellt efter alla förändringar dom gjort.

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare. Det var uselt vid launch, men idag är det nog fan vassare än MWII t om. Där har vi en utvecklare som gör massa ändringar utan eftertanke, rättar inte till dom och lyssnar verkligen inte på sina spelare.

Som en gammal CoD spelare rekommenderar jag BF2042 starkt, det är riktigt bra nu.

Medlem

Undrar om dom kommer annonsera något nytt BF i sommar. Kanske tillbaka till moderna tider igen? Eller är det för tidigt med tanke på vad som sker i Ukraina?

Lol tänker att de hade börjat utveckla BF6 innan den fullskaliga invasionen ägde rum men lade projektet på is.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Undrar om dom kommer annonsera något nytt BF i sommar. Kanske tillbaka till moderna tider igen? Eller är det för tidigt med tanke på vad som sker i Ukraina?

Lol tänker att de hade börjat utveckla BF6 innan den fullskaliga invasionen ägde rum men lade projektet på is.

Borde inte vara några problem, Battlefield 2 utspelades ju i modern tid och släpptes endast två år efter USA:s invasion av Irak.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Borde inte vara några problem, Battlefield 2 utspelades ju i modern tid och släpptes endast två år efter USA:s invasion av Irak.

Viss skillnad på krig förstås, men du har rätt i princip: när någon i orten blir knivskuren i buken blir det rubriker och polisärende men när kirurger gör det på patienter är det fritt fram.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Borde inte vara några problem, Battlefield 2 utspelades ju i modern tid och släpptes endast två år efter USA:s invasion av Irak.

Existerar definitivt viss rasism bakom fenomenet, men krig i Europa anses nog vara värre för hela väst i och med den kortare distansen och närmre kulturhistoriska band.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skrivet av anon_332944:

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare. Det var uselt vid launch, men idag är det nog fan vassare än MWII t om. Där har vi en utvecklare som gör massa ändringar utan eftertanke, rättar inte till dom och lyssnar verkligen inte på sina spelare.

Som en gammal CoD spelare rekommenderar jag BF2042 starkt, det är riktigt bra nu.

Håller med fullständigt. BF2042 var otroligt dåligt när det kom, men dom har lyssnat och förbättrat, något CoD aldrig kommer göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Håller med fullständigt. BF2042 var otroligt dåligt när det kom, men dom har lyssnat och förbättrat, något CoD aldrig kommer göra.

Kan ju vara för att cod aldrig varit så dåligt från början

Medlem

Spelar fortfarande Battlefield V som jag måste säga är det vassaste i serien.

Medlem

Grym trailer, ser verkligen fram emot det nya innehållet!

Har sjukt kul i bf2042 nu, mer som gamla bf än tidigare men inte perfekt. Känslan når inte fram hela vägen tyvärr. Men spelet levererar det jag söker, roliga enorma kaotiska och intensiva strider. Mycket variation i hur du kan spela.
Jag rekommenderar skeptiker att testa ett par rundor conquest 128 spelare

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tycker spelet är nice, speciellt efter alla förändringar dom gjort.

Håller med till viss del
Det har blivit ett bra spel som jag erkänner att jag kan ha stundvis roligt i, men det är fortfarande inget bra Battlefield-spel....än.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare. Det var uselt vid launch, men idag är det nog fan vassare än MWII t om. Där har vi en utvecklare som gör massa ändringar utan eftertanke, rättar inte till dom och lyssnar verkligen inte på sina spelare.

Som en gammal CoD spelare rekommenderar jag BF2042 starkt, det är riktigt bra nu.

Det tråkiga är ju att gamers verkar ha svårt att glömma och förlåta. Den stora massan verkar bara ute efter ”next fix” hela tiden numera…(?).

Går det ens att ”laga” ett spel och sen få till en uppmärksamhet/hype/Momentum/spelarökning som ens är i närheten av ett nysläpp?

Jag ska faktiskt försöka veva igång 2042 nu igen och se hur det känns.

Ändå imponerande att dom har orkat supporta och jobba vidare på spelet, det känns som att det rent ekonomiskt knappast kan ha varit en kassako.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare. Det var uselt vid launch, men idag är det nog fan vassare än MWII t om. Där har vi en utvecklare som gör massa ändringar utan eftertanke, rättar inte till dom och lyssnar verkligen inte på sina spelare.

Som en gammal CoD spelare rekommenderar jag BF2042 starkt, det är riktigt bra nu.

Fast det ska inte ta ett år för att implantera en bättre scoreboard och massa andra fix. Går att göra denna lista lång, och tyvärr så har DICE missbrukat dom flesta tålamod. Och är fortfarande glad att jag köpte bara en månad av EA Play för att testa spelet. Enligt Steamchart så har BF knappt 6k aktiva spelare atm

Medlem
Medlem

Testade BF2042 igen förra veckan och tyckte att det fortfarande sög. Men dom kan ju försöka göra ett ruttet äpple moget om dom vill. Själv håller jag mig fortsatt till BF1.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare. Det var uselt vid launch, men idag är det nog fan vassare än MWII t om. Där har vi en utvecklare som gör massa ändringar utan eftertanke, rättar inte till dom och lyssnar verkligen inte på sina spelare.

Som en gammal CoD spelare rekommenderar jag BF2042 starkt, det är riktigt bra nu.

Hoppade på igen för någon månad sen. Gillar det ganska mycket men jag tycker det kan vara svårt att "spela". Alltså spelmekaniken o känslan är inte riktigt så som jag vill men det är svårt att sätta fingret på det.
Jag suger helt enkelt, har svårt att sikta om jag jämför med COD. Även om jag jämför med tex BFV där känslan passar mig mycket bättre.
Plus att UIt är så uselt. Klickar alltid fel i menyerna eller när jag ska justera något på vapnet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Det är ett bra exempel på en utvecklare som faktiskt inser sina misstag, rättar till dom och lyssnar på sina spelare.

Tycker BF2042 och din kommentar är ett bra exempel på att många spelare nöjer sej med mediokra produkter.

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Det tråkiga är ju att gamers verkar ha svårt att glömma och förlåta. Den stora massan verkar bara ute efter ”next fix” hela tiden numera…(?).

Går det ens att ”laga” ett spel och sen få till en uppmärksamhet/hype/Momentum/spelarökning som ens är i närheten av ett nysläpp?

Jag ska faktiskt försöka veva igång 2042 nu igen och se hur det känns.

Ändå imponerande att dom har orkat supporta och jobba vidare på spelet, det känns som att det rent ekonomiskt knappast kan ha varit en kassako.

Jag vet inte hur man ska se på det. Ska man bojkotta ett spel som man köpt, trots att det blivit bättre för att det var dåligt till en början? Det blir lite konstigt för mig i alla fall den logiken. Men annars håller jag med dig, alla är väl ute efter nästa fixen så att säga. COD2022 var ju ingen höjdare direkt. Nu är BF2042 betydligt bättre än vid launch så många verkar hoppa över till BF från COD för att få sin "fix".

Vet ej. Men Cyberpunk är väl ett exempel på totalflopp och som sedan dess växt till en jävla massa spelare.

Exakt. Det var lite det jag ville få fram i min post. Dom fortsätter supporta det och jobbar vidare på spelet, lyssnar på vad spelarna har för kritik och ändrar därefter. Dom kunde bara skitit i det och fokuserat på nästa BF. Precis som Activision jobbar numera med COD. Skiter i det och jobbar på nästa version bara.

Sen är det väl att välja lite mellan pest eller kolera, att man ska egentligen "hylla" en studio som faktiskt rättar till sin produkt. Så bör det inte vara, men tyvärr är det så det ser ut numera. Skulle man bojkotta spel som inte är färdiga vid release skulle man knappt kunna spela några spel...

Skrivet av gizm0:

Fast det ska inte ta ett år för att implantera en bättre scoreboard och massa andra fix. Går att göra denna lista lång, och tyvärr så har DICE missbrukat dom flesta tålamod. Och är fortfarande glad att jag köpte bara en månad av EA Play för att testa spelet. Enligt Steamchart så har BF knappt 6k aktiva spelare atm

Nej självklart inte, men dom gör i alla fall något åt det som sagt. Många andra studios ger ju blanka fan i sina halvfärdiga spel. Ok, säger det något egentligen? Hur många spelar på morgonen i Europa och den räknar väl inte konsoler?

Skrivet av Pretorian24:

Hoppade på igen för någon månad sen. Gillar det ganska mycket men jag tycker det kan vara svårt att "spela". Alltså spelmekaniken o känslan är inte riktigt så som jag vill men det är svårt att sätta fingret på det.
Jag suger helt enkelt, har svårt att sikta om jag jämför med COD. Även om jag jämför med tex BFV där känslan passar mig mycket bättre.
Plus att UIt är så uselt. Klickar alltid fel i menyerna eller när jag ska justera något på vapnet.

Hade lite samma problem, men jag kollade på YouTube där någon tipsade om hur man kunde få känslan och så mer likt COD. Hur man rör sig osv. Det blev betydligt bättre tycker jag. Annars håller jag med dig, det är något som känns lite off i det jämfört med COD t ex.

UI är okej tycker jag. Beror på vad man jämför med. Det är ju mil bättre än i MW2022

Skrivet av employed:

Tycker BF2042 och din kommentar är ett bra exempel på att många spelare nöjer sej med mediokra produkter.
https://media.tenor.com/8gtDPAn2nekAAAAd/building-demolition-...

Du tycker det är en medioker produkt ja? Men alla spelare tycker väl inte som dig antar jag...

Medlem

Ny trailer på nästa säsong.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Trevligt.

Nej.. tåget har redan gått.

1
Skriv svar