Bioshock-liknande Atomic Heart är släppt, och betygen är spretiga

Robot
Bioshock-liknande Atomic Heart är släppt, och betygen är spretiga

Allt från "spektakulärt" till "katastrof".

#Atomic-heart, #Mundfish


Medlem

Gamepass, blir att testa snart...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Verkligen inget jag hade betalat för, men kommer antagligen testa genom game pass.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelat ett par timmar. Bra flyt på pc. Designen är fantastiskt.

Medlem

ska köttas till helgen!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Såg Mortisimal gameings recension.
Tydligen är spelet gjort med tanken att man ska ha ryskt ljudspår och undertext. Men synd att se snålat på alternativt som nog de flesta i väst kommer köra på.

Tyckte det såg himla mysigt ut, och fantastiskt vackert på höga grafikinställningar.

Medlem

Lite som förväntat faktiskt. Coolt och vackert, men inte mycket mer.

Medlem

Just ryska eller öststats spel har jag svårt med. Samma i metro serien, dialogerna och röstskådespelarna är riktigt dåliga. Verkar vara en trend.

Avstängd
Skrivet av AblacK:

Just ryska eller öststats spel har jag svårt med. Samma i metro serien, dialogerna och röstskådespelarna är riktigt dåliga. Verkar vara en trend.

Jag tycker Metro-franchisen är fantastisk. Visst röstskådespelerarnas insatser (engelska) är vacklande,men allt annat är riktigt bra och originellt.

Medlem
Skrivet av mondo:

Spelat ett par timmar. Bra flyt på pc. Designen är fantastiskt.

Verkligen. Äntligen en vettig PC port. Flyter som smör även utan DLSS.

Finns så klart saker att klaga på, t.ex. avsaknaden av FOV reglage och inget HDR stöd. Men prestandan är riktigt bra, inga problem med stuttering heller.

Gnällkuk
Skrivet av Evilof:

Såg Mortisimal gameings recension.
Tydligen är spelet gjort med tanken att man ska ha ryskt ljudspår och undertext. Men synd att se snålat på alternativt som nog de flesta i väst kommer köra på.

Tyckte det såg himla mysigt ut, och fantastiskt vackert på höga grafikinställningar.

Varför ska man ha ryska röster och textning? Annars föredrar jag alltid originalspråket med engelsk textning i alla spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför ska man ha ryska röster och textning? Annars föredrar jag alltid originalspråket med engelsk textning i alla spel

Han menar väl ryskt språk och engelska undertexter.

Medlem

Hoppas storyn är tillräckligt bra för ett så förhållandevis långt spel.
A Plague Tale: Requiem var också långt, gränsfall på för utdraget i slutet kände jag.

Medlem

Är det bara jag eller är det får låg FOV i spelet?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför ska man ha ryska röster och textning? Annars föredrar jag alltid originalspråket med engelsk textning i alla spel

Det utspelar sig i Ryssland och jag tror studion som utvecklar är ryskt med. Så det är väl originalspråket

Medlem

Förutom tveksamt manus och en irriterande bajsnödig huvudkaraktär så ser jag mycket snack om avsaknad av FOV-slider samt musacceleration som inte går att stänga av, vilket ju känns väldigt märkligt i ett FPS år 2023. Kanske kan patchas.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk
Skrivet av Bobiri:

Han menar väl ryskt språk och engelska undertexter.

Ah, då verkar det mer logiskt…


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Arzei:

Förutom tveksamt manus och en irriterande bajsnödig huvudkaraktär så ser jag mycket snack om avsaknad av FOV-slider samt musacceleration som inte går att stänga av, vilket ju känns väldigt märkligt i ett FPS år 2023. Kanske kan patchas.

Ska göra premiär på den här sajten genom att också vädra min oro för det här. Låst FOV (i synnerhet om den är för låg) kan stjälpa en hel spelupplevelse för mig. Musacceleration är också ett otyg i en högoktanig actionsmällare. Känns som att jag helst väntar på att man åtgärdar det här.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Verkligen. Äntligen en vettig PC port. Flyter som smör även utan DLSS.

Finns så klart saker att klaga på, t.ex. avsaknaden av FOV reglage och inget HDR stöd. Men prestandan är riktigt bra, inga problem med stuttering heller.

Obegripligt att ett sådant spel inte har HDR stöd... Är du säker?

Medlem

Tråkigt att man inte kan få undertexter större. Jävligt jobbigt att läsa när man sitter i sin soffa och spelar.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Obegripligt att ett sådant spel inte har HDR stöd... Är du säker?

Ja, tyvärr. Spelat en hel del redan. Finns endast en Brightness slider 0-2. Spelet har i dagsläget inte ens stöd för Xbox/W11 Auto-HDR. På PS5 kan du i och för sig tvinga HDR men lär inte se märkbart bättre ut utan officiellt stöd.

Helt otroligt bra spel - klart snyggast på Xbox Series X och gratis på Game Pass dessutom!

Skrivet av ChrizHawk:

Jag tycker Metro-franchisen är fantastisk. Visst röstskådespelerarnas insatser (engelska) är vacklande,men allt annat är riktigt bra och originellt.

Provat Stalker? Om inte har du missat något. Metro kan slänga sig i vägen i jämförelse.

Skrivet av Dunder:

Verkligen inget jag hade betalat för, men kommer antagligen testa genom game pass.

Vad är ett spel du hade betalat för?

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Vad är ett spel du hade betalat för?

Ett med inte så starka rysslandskopplingar, rasistiska inslag, fyllt med buggar och dåliga kontroller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av dahlbäckkrome:

Provat Stalker? Om inte har du missat något. Metro kan slänga sig i vägen i jämförelse.

Självfallet har jag spelat samtliga Stalker-spel och förbokat Stalker 2.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Ett med inte så starka rysslandskopplingar, rasistiska inslag, fyllt med buggar och dåliga kontroller.

Sover du med tänd nattlampa och suger på snuttefilt?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Sover du med tänd nattlampa och suger på snuttefilt?

Nej?

EDIT: Detta var alltså allt hen hade att komma med...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar