Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem

Som @Molotov skriver. Många verkar haft samma problem som jag. Nu har t.o.m. Eurogamer skrivit en artikel om det.

https://www.eurogamer.net/playstation-vr2-users-report-contro...

Medlem
Skrivet av jolnar:

Testade igår kväll/natt och tidigt på morgonen. Jävlar vilken häftig känsla det är i GT7 och Call of the Mountain men jag har svårt att få bra bild, tycker allt är rätt suddigt, tittar jag t.ex på mina händer i CotM så är det nästan som att jag ser dubbelt, kan liksom inte få bra fokus på dom.

Det här med att man ser saker nära ansiktet dubbelt.. testa att titta med ena ögat eller titta ”genom” objektet. Så fick man lösa det i VR utan ögonspårning och kanske här med. Iom att du skelar och inte tittar rakt på objekt nära ansiktet.

Medlem

Körde precis GT7 ett par timmar och jäkla vilken inlevelse, min spelkaraktär är fortfarande lite närsynt men shit vad snyggt det är. Är man det minsta intresserad av bilspel är det ett måste. Har funderat lite på om jag skulle lämna tillbaks headsetet men detta fick mig att bestämma mig att behålla det.

Medlem
Skrivet av Boogie:

Körde precis GT7 ett par timmar och jäkla vilken inlevelse, min spelkaraktär är fortfarande lite närsynt men shit vad snyggt det är. Är man det minsta intresserad av bilspel är det ett måste. Har funderat lite på om jag skulle lämna tillbaks headsetet men detta fick mig att bestämma mig att behålla det.

Riktigt skoj, har spelat hela kvällen med familjen och vi kör ett par race var så får man vila lite mellan varven också. Nu är jag fett sugen på att köpa en ratt och pedaler också


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Blivit GT7 och RE demot så här innan läggdags.

…..tror fasen inte att jag kommer klara av det spelet i VR….rekommenderas dock på något sätt…men längtan tills demot tar slut är stark!,,,på ett bra sätt?

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Blivit GT7 och RE demot så här innan läggdags.

…..tror fasen inte att jag kommer klara av det spelet i VR….rekommenderas dock på något sätt…men längtan tills demot tar slut är stark!,,,på ett bra sätt?

Vilket då? GT7? Jag som icket race fantast är sugen på att skaffa spelet

Re village? Skräck blir inte bättre än i VR. Det är så underbart att känna rädsla och obehag på riktigt
Re village är väll dessutom mer action, har inte spelat än ska snart börja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilket då? GT7? Jag som icket race fantast är sugen på att skaffa spelet

Re village? Skräck blir inte bättre än i VR. Det är så underbart att känna rädsla och obehag på riktigt
Re village är väll dessutom mer action, har inte spelat än ska snart börja

Haha, ja, vill fortfarande se Calle "Harhjärta" spela RE i VR

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilket då? GT7? Jag som icket race fantast är sugen på att skaffa spelet

Re village? Skräck blir inte bättre än i VR. Det är så underbart att känna rädsla och obehag på riktigt
Re village är väll dessutom mer action, har inte spelat än ska snart börja

Haha…Village, visste inte att jag kunde ta höga toner!

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Haha…Village, visste inte att jag kunde ta höga toner!

Haha jag brukar klara dom värsta skräckfilmerna o spel utan problem men efter att ha spelat VR Village en stund i kväll så vet jag inte om jag klarar hela, det var sjukt läskigt på flera sätt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Nu är jag fett sugen på att köpa en ratt och pedaler också

Jag med!

Medlem

Nya utannonseringar och trailers från kommande spel.
Allt är Playstation trailers men inte nödvändigtvis PSVR2 exklusiva.

The Foglands

_____

Green Hell VR

_____

Synapse

_____

Before Your eyes

______

Humanity

_____

Journey to Foundation

_____

The Last Worker

_____

Jurassic World Aftermath Collection

_____

The Walking Dead Saints & Sinners: Chp: 2 Retribution


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vilja ha en PSVR2 version av Blood and Truth. Det ser riktigt sköjj ut.

Medlem
Skrivet av John7612:

Skulle vilja ha en PSVR2 version av Blood and Truth. Det ser riktigt sköjj ut.

Ja det är nått jag också vill ha. Exklusiva PSVR1 spel remaster/remakes till PSVR2.
För alla dom har jag missat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoho, ser att webhallen har flashsale på rattar

Ibland önskar man att man hade mer plats...

Edit: Och om nån kollar nu, så är de 125 enheterna de hade till det priset sålda (som funkar till Playstation och PC)

Medlem
Skrivet av deezel:

Hoho, ser att webhallen har flashsale på rattar

Ibland önskar man att man hade mer plats...

Oj va dyra de har blivit. Köpte efterföljaren G923 till XBOX för 2 år sedan för 3000kr ordinarie pris. Ser att den kostar 4499 nu.

Medlem

När finns VR2-spelen ute till försäljning förutom Horizon som följde med VR2-headsetet?

Medlem
Skrivet av Haningebon:

När finns VR2-spelen ute till försäljning förutom Horizon som följde med VR2-headsetet?

Hur menar du? De som har haft premiär är väl bara att köpa som vanligt?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hur menar du? De som har haft premiär är väl bara att köpa som vanligt?

Var köper jag dom? Har försökt googla men hittar inget.

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Var köper jag dom? Har försökt googla men hittar inget.

Ps store.
Man kan filtrera efter psvr2 men alla spel kommer inte upp av nån anledning.
Då får man söka på spelet.
Vissa spel finns ute i amerikanska storen men ej EU eller tvärt om men det fixar sig ubder dagarna.
Verkar vara olika regler osv kring affärerna ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Aha, på ps store finns spelen att köpa och ladda ner. Tidigare har jag bara köpt vr-spel på disc till ps4. Finns inte vr2 på disc?

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Aha, på ps store finns spelen att köpa och ladda ner. Tidigare har jag bara köpt vr-spel på disc till ps4. Finns inte vr2 på disc?

Jo vissa spel kommer komma på skiva.
Men majoriteten blir bara digitalt. Men så var det på förra psvr också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo vissa spel kommer komma på skiva.
Men majoriteten blir bara digitalt. Men så var det på förra psvr också

Gick in på PS store och la ett spel i varukorgen för att ladda hem men problem uppstod. Hade knappat in mitt betalkort och på nästa sida knappade jag in adressuppgifter - vad dom nu ska ha dem till. Dock behövde man fylla i "Stat" för att gå vidare. Stat gäller väl i USA? Vad jag än hittade på här för namn för att komma vidare fick jag meddelande om att kontrollera mina uppgifter. Efter många försök gav jag upp. Hur gör ni andra för att handla här?

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Gick in på PS store och la ett spel i varukorgen för att ladda hem men problem uppstod. Hade knappat in mitt betalkort och på nästa sida knappade jag in adressuppgifter - vad dom nu ska ha dem till. Dock behövde man fylla i "Stat" för att gå vidare. Stat gäller väl i USA? Vad jag än hittade på här för namn för att komma vidare fick jag meddelande om att kontrollera mina uppgifter. Efter många försök gav jag upp. Hur gör ni andra för att handla här?

Jag vet inte, har aldrig handlat.
mitt första köp blir Switchback nästa månad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Gick in på PS store och la ett spel i varukorgen för att ladda hem men problem uppstod. Hade knappat in mitt betalkort och på nästa sida knappade jag in adressuppgifter - vad dom nu ska ha dem till. Dock behövde man fylla i "Stat" för att gå vidare. Stat gäller väl i USA? Vad jag än hittade på här för namn för att komma vidare fick jag meddelande om att kontrollera mina uppgifter. Efter många försök gav jag upp. Hur gör ni andra för att handla här?

Märkligt, jag kör förvisso paypal på mitt konto. Prova logga in i wenbrowser och se hur det ser ut. Se till att du hamnar i den svenska butiken

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Gick in på PS store och la ett spel i varukorgen för att ladda hem men problem uppstod. Hade knappat in mitt betalkort och på nästa sida knappade jag in adressuppgifter - vad dom nu ska ha dem till. Dock behövde man fylla i "Stat" för att gå vidare. Stat gäller väl i USA? Vad jag än hittade på här för namn för att komma vidare fick jag meddelande om att kontrollera mina uppgifter. Efter många försök gav jag upp. Hur gör ni andra för att handla här?

Inga problem för mig med vanligt Mastercard. Testa att logga in på ditt konto från webben och kolla din location är Sverige och att allt annat är rätt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Gick in på PS store och la ett spel i varukorgen för att ladda hem men problem uppstod. Hade knappat in mitt betalkort och på nästa sida knappade jag in adressuppgifter - vad dom nu ska ha dem till. Dock behövde man fylla i "Stat" för att gå vidare. Stat gäller väl i USA? Vad jag än hittade på här för namn för att komma vidare fick jag meddelande om att kontrollera mina uppgifter. Efter många försök gav jag upp. Hur gör ni andra för att handla här?

På stat har jag skrivit min kommun och det har fungerar.

Men har alltid haft problem med att lägga till betalkort. Vad jag har lärt mig att "öppna" kortet på din bank. Fyll i uppgifterna exakt som det stod på brevet som du fick hemskickat. Står det lägenhetsnummer där så ska det med t.ex. skriv exakt med stora och små bokstäver. Misslyckas du eller fyller i något fel måste du vänta i 24 timmar, läste i PS forum att kortet blir typ låst om du misslyckas. Tycker alltid detta är jobbigt när man får ett nytt kort.

Medlem

Jag öppnade ett Paypalkonto och knappade in betalkortet där då funkade det. Så nu köpte jag och laddade hem. Men visst är det irriterande när saker inte fungerar som det ska.

Medlem

Pistol Whip var bra mycket coolare än jag först trodde. Inte det minsta åksjuk heller! Stor tumme upp från mig.

Medlem

Tjuvtankade hem Moss Book 2 bara för att testa vad det är och det föll mig i smaken så det blev ett bundle köp på Steam med Moss 1+2. Riktigt gulligt spel.

Finns det någon sida där man kan tanka hem VR demo spel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tjuvtankade hem Moss Book 2 bara för att testa vad det är och det föll mig i smaken så det blev ett bundle köp på Steam med Moss 1+2. Riktigt gulligt spel.

Finns det någon sida där man kan tanka hem VR demo spel?

Steam har några demos det enda jag vet.
Du har ju dessutom 2 timmars fönster för refund om det är nått spel du köper som inte passar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar