Ännu ett tittarrekord för The Last of Us

Robot
Ännu ett tittarrekord för The Last of Us

Bara ett avsnitt/rekordchans kvar.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Så jävla bra serie, trodde aldrig de skulle lyckas så här bra. Förra avsnittet var ett av de bästa. Trist att det snart är över.

Hoppas de lyckas byggas tvåans story i nästa säsong på ett bättre sätt än spelets.

Medlem

Bra serie men känns ändå lite tråkig om man spelat spelen då man redan vet vad som händer.

Medlem

Tycker att dom gör det bra! Både Pedro och Bella lyckas "sätta scenen" i många delar av serien som man känner igen i spelet.
Det faller ingen skugga på dom.

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Bra serie men känns ändå lite tråkig om man spelat spelen då man redan vet vad som händer.

Jag har varken sett serien eller spelat spelet, nu när serien nästan är över, tycker du jag ska spela spelet först eller se serien först?

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag har varken sett serien eller spelat spelet, nu när serien nästan är över, tycker du jag ska spela spelet först eller se serien först?

Helt upp till dig. Behöver inte spela spelet för att njuta av serien. Serien följer samma grundstory som spelet, men avviker på vissa ställen (där det känns logiskt). Tror du skulle gilla både serien och spelet. Välj valfritt att börja med


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag har varken sett serien eller spelat spelet, nu när serien nästan är över, tycker du jag ska spela spelet först eller se serien först?

Det får du nog avgöra själv, oavsett vad du väljer så förstör du upplevelsen för det andra valet...

Medlem

Förstår inte riktigt hajpen. Tycker spelen är bra, men serien känns sjukt b och osannolik, betydligt mindre trovärdig än spelen till och med, så har väldigt svårt för suspension of disbelief här. Var fan får de till exempel ström att lysa upp ett helt öde köpcenter till exempel? I Left Behind har de förvisso ett liknande avsnitt, men där är det ju bara några få skyltar, arkadspel och en karusell som är upplyst efter att man just dragit igång en generator. I serien är dock ett jätteköpcenter helt upplyst, knappast nått som en simpel generator skulle klara av... Nä, börjar seriöst överväga att sluta kolla, kan inte förstå hur den här serien kan ha över 9 på IMDB, helt sjukt...

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag har varken sett serien eller spelat spelet, nu när serien nästan är över, tycker du jag ska spela spelet först eller se serien först?

Jag säger spela spelet först om du har ett intresse av det Saken med serien är att den har mycket av grundstommen kvar av storyn, men tillräckligt mycket nytt för att man ska tycka att det är spännande att se på. Det fanns någon forskning som för ett tag sen sa att man uppskattar ett verk mer om man är spoilad, för då kan man njuta av det istället för att spendera all kraft att undra på vart det ska. Det här hamnar intressant nog någonstans i mitten av det, vilket jag kan tycka är ganska unikt


signatur

Videomupp

Medlem

Najs, bara en vecka kvar innan jag kan börja kolla då

Medlem

Har spelat båda spelen och tycker båda är bra, men har aldrig riktigt fastnat för dem.

TV-serien är dock superbra, rekommenderas starkt. Bättre än spelen för min del. Bella Ramsey lyckas vara med i båda adaptionerna där TV.serien är bättre än förlagan (sista GOT-säsongen exkluderad). Det är imponerande

Medlem
Skrivet av twilek:

Förstår inte riktigt hajpen. Tycker spelen är bra, men serien känns sjukt b och osannolik, betydligt mindre trovärdig än spelen till och med, så har väldigt svårt för suspension of disbelief här. Var fan får de till exempel ström att lysa upp ett helt öde köpcenter till exempel? I Left Behind har de förvisso ett liknande avsnitt, men där är det ju bara några få skyltar, arkadspel och en karusell som är upplyst efter att man just dragit igång en generator. I serien är dock ett jätteköpcenter helt upplyst, knappast nått som en simpel generator skulle klara av... Nä, börjar seriöst överväga att sluta kolla, kan inte förstå hur den här serien kan ha över 9 på IMDB, helt sjukt...

De sa ju att de fick ström från turbinerna i dammen.. De turbinerna var nog tillräckligt dimensionerade att driva en hel stad.

Medlem

Senaste avsnittet är det bästa hittills. Världsklass.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Inte svårt att toppa tittarsiffrorna 8 veckor när det inte finns något annat bra att se där. Väntar till slutet på maj och signar upp på en HBO månad för att bränna av The Last of us och Succession S4 i ett svep.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av twilek:

Förstår inte riktigt hajpen. Tycker spelen är bra, men serien känns sjukt b och osannolik, betydligt mindre trovärdig än spelen till och med, så har väldigt svårt för suspension of disbelief här. Var fan får de till exempel ström att lysa upp ett helt öde köpcenter till exempel? I Left Behind har de förvisso ett liknande avsnitt, men där är det ju bara några få skyltar, arkadspel och en karusell som är upplyst efter att man just dragit igång en generator. I serien är dock ett jätteköpcenter helt upplyst, knappast nått som en simpel generator skulle klara av... Nä, börjar seriöst överväga att sluta kolla, kan inte förstå hur den här serien kan ha över 9 på IMDB, helt sjukt...

Dom förklarar ju oerhört tydligt hur dom får kräm i köpcentrat, förstår inte hur du kunde missa det. Tycker det är en av de bästa serierna jag sett (top 10 lätt). Du kanske ska titta på något annat istället, allt är ju inte för alla.

Medlem

Alltså serien är bästgrymmast, men:

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Alltså serien är bästgrymmast, men:

https://i.redd.it/inedto69qcma1.png

Detta. Var är alla clickers? Vad hände med smygandet och knivandet av mycelzombies?

Bra serie ändå, men jag vill ha mera trädgårdsmästeri.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Alltså serien är bästgrymmast, men:

https://i.redd.it/inedto69qcma1.png

Jag tror balansen mellan avsnitt med infected och de utan infected är varför den är så hästgrym.

Spelfilmer riskerar alltid att halka in i att bli en film om gameplay, och inte storyn.

Medlem

Tycker Pedro Pascal gör en fantastisk tolkning av Joel. Bella Ramsey är bra men kommer inte upp i samma nivå som Ashley Johnson i spelen. Serien är fortfarande riktigt bra dock.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Alltså serien är bästgrymmast, men:

https://i.redd.it/inedto69qcma1.png

Har inte spelat spelet men sett serien. Tycker detta är bland det bättre jag sett och mycket beror helt enkelt på att det inte är hysteriskt med Zombies överallt och dumma beslut som hela tiden leder till konfrontationer med dem. Jag tycker balansen helt enkelt är topnotch. Ingenstans tycker jag sett mig något filmdumt beslut eller något överdrivet.
Vad jag förstått är det många som dör efter en viss tid och med tanke på att det gått ca 20år så är dom flesta död.
Jajja, toppenserie i alla fall

KoP
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Alltså serien är bästgrymmast, men:

https://i.redd.it/inedto69qcma1.png

Finns en interljuv på youtube med skaparna där dom förklarar ganska bra varför det inte är en bra idé att kräma på med clickers i den skalan som dom gjorde i spelet kontra tv-serien.

Dessutom skulle nog dom enda som blir nöjda om serien hade varit röjaraktion nonstop varit sockerstinna, spasmatiska 12-åringar.

Personligen tycker jag om det nedtonade tempot i tv-serien.

Medlem

Riktigt kass jävla serie. Handlar bara om förhållandena mellan olika parterna. Vart fan är alla infekterade? Är ju nästan lika med noll action i detta. I varje avsnitt, förutom det tredje (som jag verkigen tycker var skit!) var det dom sista två minuterna det händer något. Jag och sambon spolar nu oss igenom denna dynga bara för att vi vill veta hur det slutar.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Riktigt kass jävla serie. Handlar bara om förhållandena mellan olika parterna. Vart fan är alla infekterade? Är ju nästan lika med noll action i detta. I varje avsnitt, förutom det tredje (som jag verkigen tycker var skit!) var det dom sista två minuterna det händer något. Jag och sambon spolar nu oss igenom denna dynga bara för att vi vill veta hur det slutar.

Jag ska bespara er mödan. Här under kommer slutet (spoiler warning):

Ellie behöver dö för att komma åt svampen i huvudet på henne. Joel låter inte det hända.

Medlem
Skrivet av Kris:

Senaste avsnittet är det bästa hittills. Världsklass.

Löjligt. Visst streaming har sänkt nivån överlag. Men att du skriver världsklass måste betyda att du tycker detta är bättre än det mesta som gjorts?

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Har inte spelat spelet men sett serien. Tycker detta är bland det bättre jag sett och mycket beror helt enkelt på att det inte är hysteriskt med Zombies överallt och dumma beslut som hela tiden leder till konfrontationer med dem. Jag tycker balansen helt enkelt är topnotch. Ingenstans tycker jag sett mig något filmdumt beslut eller något överdrivet.
Vad jag förstått är det många som dör efter en viss tid och med tanke på att det gått ca 20år så är dom flesta död.
Jajja, toppenserie i alla fall

Inga misstag? Skulle inte du iallafall försöka dölja dina spår i snön?
Borde kanske gömma sina saker bättre ? Inte ställa hästen helt synlig osv
Eller som senast , skrik och föröka avleda gruppen när hon är 10 m ifrån dem. Väldigt svårt att träffa en häst...
Briljant!

Medlem
Skrivet av explorer:

De sa ju att de fick ström från turbinerna i dammen.. De turbinerna var nog tillräckligt dimensionerade att driva en hel stad.

Det enda jag hörde var att de "råkade" koppla in köpcentrumet på gridden när FEDRA kopplade upp sig på elnätet (ca 20 minuter in i avsnittet). Ett köpcentrum av den där storleken drar ju dock enormt mycket el (ja, säkert ungefär lika mycket som en mindre stad) och de som driver ett kraftverk som tvingas producera denna el (ja, för ett kraftverk av den storleken kan ju inte gå av sig själv ) skulle ju så klart märka att man är tvungen att producera denna el. Men istället säger Riley att de inte ens vet att de råkat koppla upp köpcentrumet. Trovärdig.... not

Något om några turbiner i en damm missade jag dock, var säger de nått om det?

Skrivet av Bf1942:

Dom förklarar ju oerhört tydligt hur dom får kräm i köpcentrat, förstår inte hur du kunde missa det. Tycker det är en av de bästa serierna jag sett (top 10 lätt). Du kanske ska titta på något annat istället, allt är ju inte för alla.

Vet inte om det var så tydligt, dessutom inte heller vidare torvärdigt Se mitt svar ovan... Jag kanske snarare ska spela spel än kolla på TV-serier. Brukar sällan gilla TV-serier men gav just denna en chans för att den hade över 9 på IMDB och dessutom är baserat på en spelserie jag ändå gillar...

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag ska bespara er mödan. Här under kommer slutet (spoiler warning):

Ellie behöver dö för att komma åt svampen i huvudet på henne. Joel låter inte det hända.

Hahaha tack! Nu behöver jag och sambon inte slösa mer tid på denna skit ❤

Medlem
Skrivet av twilek:

Det enda jag hörde var att de "råkade" koppla in köpcentrumet på gridden när FEDRA kopplade upp sig på elnätet (ca 20 minuter in i avsnittet). Ett köpcentrum av den där storleken drar ju dock enormt mycket el (ja, säkert ungefär lika mycket som en mindre stad) och de som driver ett kraftverk som tvingas producera denna el (ja, för ett kraftverk av den storleken kan ju inte gå av sig själv ) skulle ju så klart märka att man är tvungen att producera denna el. Men istället säger Riley att de inte ens vet att de råkat koppla upp köpcentrumet. Trovärdig.... not

Något om några turbiner i en damm missade jag dock, var säger de nått om det?

Vet inte om det var så tydligt, dessutom inte heller vidare torvärdigt Se mitt svar ovan... Jag kanske snarare ska spela spel än kolla på TV-serier. Brukar sällan gilla TV-serier men gav just denna en chans för att den hade över 9 på IMDB och dessutom är baserat på en spelserie jag ändå gillar...

Tips är att låta fantasin fylla i luckor. Allt kan inte förklaras in i minsta detalj, allt i serie/film kan inte vara logiskt och allt kan inte vara trovärdigt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Tips är att låta fantasin fylla i luckor. Allt kan inte förklaras in i minsta detalj, allt i serie/film kan inte vara logiskt och allt kan inte vara trovärdigt.

Om du läste mitt första inlägg så märkte du att jag nämnde "suspension of disbelief" där (https://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_of_disbelief). Jag har vanligtvis inga problem med att "suspenda min disbelief" när jag spelar spel eller kollar på filmer, men det innebär dock inte att jag accepterar precis vad som helst. Det måste finnas någon form av nivå för hur osannolikt det kan vara för att man ska kunna acceptera det och just "suspenda sin disbelief"...

Jag har som sagt inga problem med spelen, även om det finns mycket där som i verkligheten skulle vara sjukt osannolikt, däremot är det i spelen framställt på ett mer trovärdigt sätt för den världen som historien utspelar sig i, och därför har jag en villighet att "suspenda min disbelief" där. I TV-serien har dock gränsen passerats för min gräns av vad jag kan köpa då det inte är alls lika stilfullt gjort som i spelen...

Medlem
Skrivet av milu:

Löjligt. Visst streaming har sänkt nivån överlag. Men att du skriver världsklass måste betyda att du tycker detta är bättre än det mesta som gjorts?

Jag tycker defintivt det senaste avsnittet är det mest välbalanserade och intressanta avsnittet i serien hittills. Jag jämför alltså avsnitten emellan inte jämförelse mellan olika serier.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

12
Skriv svar