Starfield har releasedatum! Släpps 6 september

Geeks Gaming
Skrivet av quadratis:

släpps en vecka efter baldur's gate 3 alltså. lite tokigt, då jag ser fram emot BG3 väldigt mycket, men finns inte en chans att jag spelar igenom det på en vecka, och kommer garanterat inte kunna hålla mig borta från starfield när det släpps ..vilket skulle leda till att de två spelen overlap'ar / att jag överger BG3 för starfield, och så kan vi ju inte ha det. i-landsproblemens i-landsproblem.

blir till att vänta med BG3 tills efter starfield tror jag.

Det blir ju minst sagt en hektisk tid. Först Diablo 4 följt av BG3 och sen starfield 😱

Medlem
Skrivet av Raider:

Ska vi slå vad detta blir samma magplask som Fallout 76?

fallout 76 var ett hafsverk utvecklat under ett par år, där ingen hade nån riktig koll på vad det faktiskt skulle bli i slutändan.

starfield har varit under utveckling i över 8 år, och är bethesdas nya flaggskepp.

spelet kommer garanterat vara fullt av bethesdabuggar till en början, men det har enormt mycket större potential än fo76 nånsin hade.

Avstängd
Skrivet av Zidious G:

+ 6 månader för buggfixande. Rymdkräk slaktas bäst tidigt 2024.

Tror du får rätt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Raider:

Ska vi slå vad detta blir samma magplask som Fallout 76?

Inte en chans. Vad vill du satsa?


signatur

Jump in.

Medlem

"På Xbox-showen i juni förra året sades att alla spel som visades där (däribland Starfield) skulle släppas första halvan av 2023. Men så blir det nu alltså inte, trots att Bethesda så sent som i januari intygade att det fortfarande gällde. Men nu är det alltså september som gäller."

Alltså, om inte de håller det själva så kan vi kanske inte förvänta oss att Silksong kommer i år. Trist.

Nåväl, Starfield kan jag tänka mig att testa på gamepass om det får bra reviews.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Släpper dom pre-alphan redan i år? Spelet blir ju klart runt 2025 med hjälp av duktiga moddare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ok, försenat till september alltså. Det är ju bara att hoppas att det släpps då, det skulle väl inte förvåna någon om det blir ytterligare försenat. Så länge det blir bra är ju dessa förseningar att föredra men lite oroväckande är det ändå. Håller tummarna för att det släpps i september och att det är kul att spela.

Medlem

Varför får jag känslan över att det kommer bli försenat igen när vi närmar oss sep, bara för att släppas i november, rättar sagt den 11/11. Jag hoppas min känsla är fel och att Starfield verkligen släpps i sep.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

+ 6 månader för buggfixande. Rymdkräk slaktas bäst tidigt 2024.

Det var snällt räknat. Spelade skyrim i veckan och de har fortfarande inte fixat flertalet buggar. De har haft 12 år på sig.

Medlem

Äntligen!
Konstigt att släppa spelet en onsdag, och stackars baldurs gate 3 som släpps veckan innan.
Hade jag varit Larian så hade jag flyttat fram spelet några månader om dom vill få några spel sålda vid release.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Det var snällt räknat. Spelade skyrim i veckan och de har fortfarande inte fixat flertalet buggar. De har haft 12 år på sig.

Där finns det väl i alla fall community-gjorda patchar som fixar en hel del?

Edit: Gäller väl i och för sig bara på PC.

Bethesda själva verkar strunta i det mesta som inte är väldigt spelförstörande.

Medlem

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField, vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av CARTMAN:

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.

Jupp de skulle behöva fler, och då har de ändå fler än någonsin. Väntan på Fallout 5 kan ju bli horribelt lång om de ska ha ut TESVI först.


signatur

Jump in.

Medlem

Återstår att se i vilket skick den släpps i.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Härligt!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Raider:

Ska vi slå vad detta blir samma magplask som Fallout 76?

Tror inte det blir så illa, men kanske mer "meh" som Fallout 4.

Har nog aldrig varit så otaggad på ett Bethesda-spel, gameplay demot dom visade upp imponerade inte alls på mig. Men vore kul att bli överraskad och det kommer ju till GP så har inte så mycket att förlora.

Medlem
Skrivet av quadratis:

starfield har varit under utveckling i över 8 år, och är bethesdas nya flaggskepp.

Ganska galet egentligen att det släpps dag ett på GP med tanke på vad utvecklingen lär ha kostat. Finns det ens en möjlighet att gå plus?

Spelidén är ju asball men tycker inte det som visats upp har sett speciellt intressant ut. Magen säger att många kommer bli besvikna.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.

Håller med. Har jag tur så lever jag och får uppleva Fallout 5

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Det var snällt räknat. Spelade skyrim i veckan och de har fortfarande inte fixat flertalet buggar. De har haft 12 år på sig.

Det kommer....

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tror inte det blir så illa, men kanske mer "meh" som Fallout 4.

Har nog aldrig varit så otaggad på ett Bethesda-spel, gameplay demot dom visade upp imponerade inte alls på mig.

Jag måste tyvärr hålla med...

Jag saknar RPG-djupet från Morrowind och till viss mån Oblivion. Men det är ju tyvärr 20 år sedan och deras spel har gradvis blivit plattare och plattare sedan dess. Fallout 4 var i stort sett bara ett actionspel utan några större viktiga val på vad din karaktär är bra på!

Medlem

Precis lagom till jag har fått barn igen, Vet inte om det är en för eller nackdel gällande möjlighet till spel. Blir nog bra, mest ser jag framemot att när starfield är släppt så kan man ju börja ana att de ska börja jobba på näst elder scrolls. aaaaa

Avstängd

Jag är trött på rymden och vill ha medeltid istället!

Medlem
Skrivet av Kleven:

Jag är trött på rymden och vill ha medeltid istället!

Ja, låt oss få ett till Skyrim, det har Bethesda inte släppt tillräckligt många! ...eller hur det nu var.

Visst, fantasy och mer jordnära medeltid är inte samma sak, men nära nog. Nej, det ska bli intressant att se Bethesda ta sig an något annat än samma gamla sak precis hela tiden. Kan bli bra, kan bli värdelöst. Jag är beredd både på att bli kär i spelet och bli extremt besviken. Tycker kvalitén från Bethesda varierat kraftigt på senare år, så de har en del att bevisa. Förseningen på nästan ett år bådar väl inte särskilt gott i mina ögon heller. Oavsett om de var så extremt överoptimistiska som satte det ursprungliga datumet eller att de har sådana problem att det tar så länge att ha en chans att lösa dem. Vi vet ju hur "bra" Bethesda brukar vara på att fixa buggar.

Sen är det så klart helt okej att vilja ha något annat än det Bethesda siktar på med Starfield.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

Evighet ju att behöva vänta 6mån ju.

Varför vill så många betala när det släpps på Game Pass gratis?

eld
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField, vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.

Har du glömt bort att de försökte bygga ett Bethesda spel parallelt hos en annan studio, och då fick vi Fallout 76.

Hade F76 slutat upp bättre så hade absolut ett nytt Fallout 5 utvecklats där borta medans huvudstudion gör elderscrolls 6.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Skulle väl inte kalla ISO 8601 för japansk - den är internationell och borde slå ut alla andra dumheter.

Och inte desto mindre är den väldigt välanvänd just i Sverige! Ser oftare 2023-09-06 än 6/9/2023. Och tur är väl det; det är det enda riktigt tydliga formatet anser jag.

Medlem

Bra, trodde det skulle komma tidigare. Mer tid att spara ihop till nytt grafikkort innan. 😎

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField, vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.

Ja. Det är väl tyvärr noga uträknat också, att det tar ca 15 år mellan släppen. Eftersom de mjölkat Skyrim i typ 12 år så tänker de väl att de kan göra det med samtliga släpp för maximal vinst på varje spel. Eller nått.

eld
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Ja. Det är väl tyvärr noga uträknat också, att det tar ca 15 år mellan släppen. Eftersom de mjölkat Skyrim i typ 12 år så tänker de väl att de kan göra det med samtliga släpp för maximal vinst på varje spel. Eller nått.

Vet inte vart du fick de ca 15 åren ifrån.

3 år mellan fallout 3 och skyrim.
4 år mellan skyrim och fallout 4.
8 år mellan fallout 4 och starfield.

Gnällkuk
Skrivet av CARTMAN:

Bethesda Game Studios har för få utvecklings team för sina flera massiva spelserier som FallOut, The Elder Scrolls och nu StarField, vilket lär bli en ny tung serie. Surt att behöva vänta så extremt länge på nästa FallOut o Elder Scrolls. De skulle behöva minst 1 team till.

Jag vet inte, jag tycker det känns som den absolut största fienden är att de envisas med att köra vidare på Creation Engine i lappad version X. Istället för att släppa prestigen och antingen köpa in en ny motor eller utveckla en egen så tror jag det är ett svart slukhål av utvecklartimmar som går åt att fixa problem som uppstår när man vill uppnå X sak i spelet. När det sedan är fixat har man skapat nya buggar.

Utvecklarna ges nog inte den tid det behövs för detta utan får gå vidare, säkert därför som man skjuter upp om och om igen. I slutfasen ska man buggjaga, då upptäcker man att när fixar en sak så pajar fem andra och man är tvungen att göra om saker eftersom man får välja mellan att en sak fungerar men två andra inte gör det t ex.

En dag kommer det nog att komma ut information om hur sjuka saker de fått göra för att lösa problemen med motorn.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar