System Shock-remaken försenad (igen!), släpps i maj

Robot
System Shock-remaken försenad (igen!), släpps i maj

Förhoppningsvis det sista releasedatumet vi behöver rapportera.

#system-shock


Medlem

"Spelet missar premiären nu i maj, och istället får vi ge oss till tåls ytterligare någon månad. Närmare bestämt till den 30 maj, då det ska aläppas till pc, Xbox, Playstation, Mac OS och Linux."
Menas det inte "Spelet missar premiären nu i mars", för det är väl ändå Mars nu, inte Maj?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

"Spelet missar premiären nu i maj, och istället får vi ge oss till tåls ytterligare någon månad. Närmare bestämt till den 30 maj, då det ska aläppas till pc, Xbox, Playstation, Mac OS och Linux."
Menas det inte "Spelet missar premiären nu i mars", för det är väl ändå Mars nu, inte Maj?

Det menas det! Tack.


signatur
Redaktör
Ponny

Försenat igen? Ingen chock för mitt system.


signatur

En Bamseponny av folket

Geeks Gaming

Längtar! Har gjort de ända sedan Kickstarter för många år sedan. Undrar dock vart system shock 2 ee tagit vägen som skulle släppas innan remaken.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Längtar! Har gjort de ända sedan Kickstarter för många år sedan. Undrar dock vart system shock 2 ee tagit vägen som skulle släppas innan remaken.

Enligt butikssidan på Steam så ska dom släppas samtidigt. Börjar kännas mer och mer tveksamt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Haha ja jisses, har också Kickstartat det här en gång i tiden. Måste vara rätt många år sedan vid det här laget.

Nåja, snart så!

Medlem

Med RE4 och TLOU Remake runt hörnet känns det inte som någon brådska. Bättre dom filar bort fler buggar.

Medlem

Vilket skämt till management och pr, hoppas spelet blir grymt bra men dröjer nog innan jag spelar ett sex år försenat spel. Får bli på någon rea.

Medlem

Backer-Betan är då riktigt bra av det jag kört iaf


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tyvärr inte förvånande med tanke på historiken.
Allt är som ett dåligt skämt.
Man borde bli lite mer realistisk i sin världsbild.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Enligt butikssidan på Steam så ska dom släppas samtidigt. Börjar kännas mer och mer tveksamt.

Jag skulle säga att meddelandet på butikssidorna hos Steam och GOG är en tolkningsfråga. Jag tycker det låter mer som att du får SS2 EE gratis när det spelet släpps, inte när SS Remake släpps, framförallt låter det engelska citatet mer åt det hållet.

Steam
Förboka nu för att få System Shock 2: Enhanced Edition utan extra kostnad när spelet släpps!

GOG
Pre-order now and receive System Shock 2: Enhanced Edition for free once it's released!

Den senaste infon som jag snappat upp om SS2 EE är från Kickstarter-uppdateringen från februari 2022.

Citat:

Q: What’s going on with System Shock 2: Enhanced Edition and VR?

A: System Shock 2: Enhanced Edition is coming along, and the goal is to still release it during the same window as the System Shock remake. Some have speculated that SS2:EE is holding up the release of the remake. This is inaccurate and untrue. Both games are still very much in development. SS2:EE will still be offered to those who preorder the System Shock remake.

With regards to SS2:VR, it is understandably a lower priority for us right now, and being built on top of SS2:EE means that the version must take precedence. We’re really excited to share more about SS2:VR when the time is right.

Medlem

Testade demot och det var fantastiskt. Enda besvikelsen var musiken. Medical-musiken i originalet är en av mina favvo-spellåtar ever.

eld
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Försenat igen? Ingen chock för mitt system.

räknas det som en bioshock?

eld
Medlem
Skrivet av Lowlife:

Haha ja jisses, har också Kickstartat det här en gång i tiden. Måste vara rätt många år sedan vid det här laget.

Nåja, snart så!

Backer betan finns tillgänglig redan nu om du backade från $50!

1
Skriv svar