Snabbkollen – Vilket var ditt första Diablo?
Kul att det är så många som började med ettan Jag har fantastiska minnen när jag som liten grabb (typ 8-9 år) startade Diablo tillsammans med en kompis. Vi förstod ingenting om vad vi skulle göra och var inte särskilt bra på engelska heller. På den tiden var det få i vår ålder som kunde engelska.
Vi turades om att spela. Den ena styrde karaktären och den andra satt beredd med "vigvattensknappen" som vi kallade det. Alltså healing potion.
Vilka minnen!
Första Diablo spelades dock sparsamt.
Jag testade sedan d2 hos en kompis och köpte det strax efter. Trodde inte spelet kunde vara bättre, men sedan släpptes lod. De verkligen finjusterade och la till innehåll som tog spelet till en helt ny nivå. För mig var det toppen i franchise:n, och kan inte säga att senare spel tillförde så mycket.
Överraskande resultat, trodde att D3 skulle ha flest röster. Det var mitt första iallafall. Har testat d2 men tycker inte riktigt att det håller.
Jaså?
Jag har fått för mig att medelåldern är relativt hög på FZ så jag hade blivit ytterst förvånad om Diablo III hade fått flest röster.
Spelet är ju för fasen typ nytt. =P
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch