Diskutera – Dina förväntningar på Diablo IV?

Medlem

Kommer testa det under öppna betan, har inga direkta förhoppningar dock. Man brukar få ut ett gäng timmar från dessa spel så det lär kunna ske även från detta. Tror inte vi får se några "pay2win" delar då detta är ett betalspel och inte f2p. Det som kommer att kosta lär vara kosmetika vilket jag är helt okej med. Jag hoppas bara det flyter bra , samt har ett djup när det kommer till att bygga karaktärer (inte nödvändigtvis PoE djup men djupare än föregångaren då jag tyckte den var lite väl platt).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att sätta punkt för detta; Inget pay-to-win i shoppen. Allt kommer vara kosmetiskt

Diablo Immortal är ett mobilspel och vi visste redan på förhand att man skulle kunna köpa sig styrka på olika sätt. Här har vi ett "vanligt" spel med en engångskostnad du betalar för att få tillgång till det mesta. Finns Battlepass, men du får inga fördelar.

jag sa väl det på ett dåligt sätt, jag menade aldrig att det skulle finnas "power" eller typ items att köpa för göra dig starkare, men skins och items menar jag typ fulla skins och items så som hästar och vingar etc, T,ex så tror jag dom inte valde att ha med hästar för att det behövas, det finns så många sätt dom kunde gjort det på men valde hästar för då vet dom det kan finnas möjligthet för oändligt med skins , utöver skins till vapen och rustningar.

Det jag personligen inte gillar med detta är att dom mer eller mindre medvetet ger oss skit ful gear vi kan få ingame för att köpa spelet och det "coolaste" och snyggaste kommer alltid vi behöva öppna plånkan för. Sällan man ser denna typ av spel som säljer skins där dina vanliga skins som finns i spelet är "bättre" än dom man kan köpa.

Medlem

Gjorde en Clan för oss Swec och FZ Medlemmar.

SweclockersFZ


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Astronomiska förväntningar.
Tryckte in massiva mängder timmar i stängda betan, förbokade fetaste editionen av spelet och kör nu öppna betan.
Blir en veckas ledigt när spelet släpps i Juni.

Medlem

Väldigt stora förväntningar och positivt överraskad från betan:D
stort plus till ljuddesignen, den upplevs crisp!

Detta kan lätt bli nästa spel som jag lägger löjligt många timmar ner i, helt beroende på hur väl endgamet är.
Gillar estetiken, mängden cutscener och storyn överlag.
Dödat världsbossen 4 ggr, första gången dog jag väldigt mycket, sen mindre och mindre för varje gång!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Dödat världsbossen 4 ggr, första gången dog jag väldigt mycket, sen mindre och mindre för varje gång!

Hur gick det till? Den spawnar två gånger per dag med start igår och den har inte spawnat ännu idag.


signatur

Burn in the light.

phi
Medlem
Skrivet av redruM:

Hur gick det till? Den spawnar två gånger per dag med start igår och den har inte spawnat ännu idag.

Spawnade 07:00 och 09:00 idag.

Avstängd

vad jag har sett ser det ut som ett litet indieföretag har utvecklat detta spel. Tar 70 euro och lägger till ingame store och battle pass. Fattar inte hur folk kastar sig över sån här skit, inte konstigt företag fortsätter med extrem monitization när folk inte har en enda princip längre.

Medlem
Skrivet av phi:

Spawnade 07:00 och 09:00 idag.

Ah okej, stämmer inte tiderna Blizzard lade ut?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Säg vad du vill om spelet, oavsett låga förväntningar så kommer majoriteten ändå köpa D4. Kanske inte för 70 euro/dollar men när priset sjunker, beroende på hur bråttom man har.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Sålde mitt guld i WoW så "bara" 43.99 euro kostade D4a för en, hade inga förväntningar men det är ju Diablo! Positivt överraskad om än man märker likheterna med Lost Ark, dock gillade jag ej Lost Ark för deras Asian style överflashiga spells och rörelser (och anime girl skins) mm. Detta är mer normalt om man kan säga så, köttigt men kul och bra, season pass bryr man sig inte om. Som med andra spel så köper man om man är sugen eller har råd. Cosmetics likaså om man vill eller ej, inget P2W i spelet och är det enda som spelar någon roll.

Semi-MMO Diablo, det blir bra det och kommer spendera många timmar på det. Alla som jag spelade och pratade med var positiva om det mesta och gillade spelet!

Medlem

I vanlig ordning är combaten riktigt nailad, atmosfären riktigt fin, lättkört och optimerat får man väl ändå kalla det också. Det finns lite spår av D3 i bakgrunden med lite element som inte är så fina men 90% av grafiken är verkligen top notch. Har förbättrats mycket sen closed betan och de har fortfarande rätt gott om tid att finputsa. Helt klart nöjd över det hela.

Den gamla D2 legenden har summerat sin kritik av spelet rätt bra, vilket inte är så stora grejer egentligen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Gillar inte level scaling. Känns som att level och gear inte betyder så mycket tyvärr. Och det är ju typ hela poängen med sån här typ av spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Oj det var mycket negativism i den här tråden.

Jag själv avskyr allt med cosmetics och skins och störs av att pengahungriga företag lyckats få utseendet av spelarkaraktärer(!) i dataspel att kännas så viktigt att de får folk att öppna plånboken för det, men för upplevelsen av Diablo 4 spelar det väl högst marginell roll.

Om allt annat med spelet är bra (vilket jag tycker hittills under betan), vad spelar det för roll att de som är intresserade av att pyssla med utseendet på sin gubbe måste spendera riktiga pengar på det?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag sa väl det på ett dåligt sätt, jag menade aldrig att det skulle finnas "power" eller typ items att köpa för göra dig starkare, men skins och items menar jag typ fulla skins och items så som hästar och vingar etc, T,ex så tror jag dom inte valde att ha med hästar för att det behövas, det finns så många sätt dom kunde gjort det på men valde hästar för då vet dom det kan finnas möjligthet för oändligt med skins , utöver skins till vapen och rustningar.

Det jag personligen inte gillar med detta är att dom mer eller mindre medvetet ger oss skit ful gear vi kan få ingame för att köpa spelet och det "coolaste" och snyggaste kommer alltid vi behöva öppna plånkan för. Sällan man ser denna typ av spel som säljer skins där dina vanliga skins som finns i spelet är "bättre" än dom man kan köpa.

Nu är ju smaken som baken men kan inte påstå att armorn i betan är ”skitfula”. De allra flesta faller mig i smaken och varje klass verkar ha 10+ olika sets att mixa med

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Säg vad du vill om spelet, oavsett låga förväntningar så kommer majoriteten ändå köpa D4. Kanske inte för 70 euro/dollar men när priset sjunker, beroende på hur bråttom man har.

Majoriteten av vadå?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Dragit upp en lighting sorc till L25 (samt en barbar och en roughe till L10).
Grafiken och UI mer likt D2 än D3 vilket är positivt (D3 såg ut som WoW i mina ögon).
Lade ingen tid på att göra grafikinställningar utan körde på högsta default med mitt RTX 2080Ti. Snyggt, flöt bra, behöver dock lite optimering vilket säkert kommer efter släpp. Inga crasher vilket är ovanligt för en beta.
Loggade på direkt vid 17 och kom in typ fem minuter över. Bra kapacitet för att vara beta mao.
Kul med lite öppnare värld än tidigare spel och mitt favoritspel PoE. Någon zon kanske var lite onödigt stor tom.
Trevligt med lite gathering när man springer omkring.
Kvinnliga armor ser generellt mycket bättre ut än manliga vilket är lite ovanligt.
Efter alla år i PoE var det busenkelt att bara nöta på, ingen tillvänjning av mus och tgb användandet behövdes.
Mysig stämning, dock inte så ”mörk” som det sagts.
Var det den slutgiltiga musiken i betan? Inte imponerad av den.
Kul med lite mer olika content ute i öppna världen jämfört med D3.
Fantastisk crafting jämfört med tidigare spel. Har börjat tröttna på alla miljarder olika system att hålla reda på i PoE så det känns fräscht med bara ett fåtal.
Vet inte vad jag ska säja om att man ser andra spelare ute i världen… inget jag efterlyser då jag spelar den här typen av spel solo.
Slutsats… mycket lovande. Hög kvalitet. Tillräckligt snyggt. Mycket att göra i spelet. Bra skills och combat (i alla fall för sorc).

(Angående debatten ovan om skins å sånt så är det totalt ointressant för mig. Pysslar aldrig med att byta skins, effekter, titlar på mina gubbar, pysslar heller aldrig med heminredning i spel)

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj det var mycket negativism i den här tråden.

Jag själv avskyr allt med cosmetics och skins och störs av att pengahungriga företag lyckats få utseendet av spelarkaraktärer(!) i dataspel att kännas så viktigt att de får folk att öppna plånboken för det, men för upplevelsen av Diablo 4 spelar det väl högst marginell roll.

Om allt annat med spelet är bra (vilket jag tycker hittills under betan), vad spelar det för roll att de som är intresserade av att pyssla med utseendet på sin gubbe måste spendera riktiga pengar på det?

Många verkar också missa det faktum att pengarna som kommer att strömma in via cosmetics kommer att leda till fett mycket nytt påkostat material som är gratis för alla. Något som hade varit omöjligt annars. Så som Blizzard verkar att göra med Battle Pass till Diablo 4 är precis så systemet ska fungera i mina ögon, det kommer att ge mer liv till spelet långsiktigt.

Jag är väldigt hypad, tycker att allt jag har provat hittills har känts riktigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Storyn är helvetiskt bra jag skulle köpa spelet bara för att uppleva storyn. Combaten var lite ovant att vänja sig jämfört med resten av alla arpgs men det är även dens styrka så ja jag ångrar inte ett dugg att jag preordra spelet. Längtar till releasen!

Medlem
Skrivet av BryleCreem:

Nu är ju smaken som baken men kan inte påstå att armorn i betan är ”skitfula”. De allra flesta faller mig i smaken och varje klass verkar ha 10+ olika sets att mixa med

ja finns säkert några som kan hålla en bra kvalite, men om du har spelar typ wow som exempel jag kan ge är att man kan få tier 0,5 i spelet men om du vill ha något coolare utseende som något av dom tier armors man kan få i raider så är sådana bakom mikrotransaktioner. path of exil är sådant exempel där man ser förjävlig ut om man inte betalar men om du pungar ut med 700kr får man vingar typ och flera tusenlappar senare ser man ut som man gjorde förr i spelen när man bara var vid endgame och köpt spelet för 600kr.

Jag har inge problem att det finns mikrotransaktioner i ett spel som är som diablo 4, man kanske köper spelet och får ett fullständigt spel med gear som ser sjukt awsome ut på slutet, och som alternativ så kan man köpa extra kanske seasonal grejer , typ halloween costume etc.
Händelseförlopp jag ser framför mig när dom gör spelet är, "OK vi har gjort klart alla hög tiers looks nu, och devs tittar på dom alla, ok vi gör såhär gör den där X armorn lite sämre utseende lägg med den som late endgame look. Resterande av dom där grymma lägger vi bakom betalning för dom är för grymma, så många kommer vilja ha dom så där kan vi få in massor med pengar"

Typ något sånt händelseförlopp är inte personligen något jag ser som en bra deal för oss spelare. Antar skillanden är vad vi anser vara kompletta spel, alla har vi olika tänk vad ett komplett spel är för oss. Mig så är det med allt som kan erbjudas, fluff kan man ta pengar för i efterhand.

Medlem

En poäng med att se andra spelare ute i världen är just att sälja skins. Vem skulle köpa skins om ingen annan ser dem?

Avstängd

Mina förväntningar är att Microsoft släpper det på Game Pass och Xcloud.

Sedan att det kommer många DLC varje år.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Många verkar också missa det faktum att pengarna som kommer att strömma in via cosmetics kommer att leda till fett mycket nytt påkostat material som är gratis för alla. Något som hade varit omöjligt annars. Så som Blizzard verkar att göra med Battle Pass till Diablo 4 är precis så systemet ska fungera i mina ögon, det kommer att ge mer liv till spelet långsiktigt.

Jag är väldigt hypad, tycker att allt jag har provat hittills har känts riktigt bra.

Exakt alla diablo spelen dog för mig efter en stund för jag har gjort allt jag velat.
Nu när de kan uppdatera med nya saker hela tiden så kommer det hålla mycket längre
Istället för att spela 1 år och sen vänta i 10 år på nästa

Medlem

Känns tråkigt om man ska behöva traggla med "story mode" för alla gubbar man kör. Önskar det blir som diablo3 att när man väl kört igenom 1 gång så blir det upplåst för alla gubbar.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns tråkigt om man ska behöva traggla med "story mode" för alla gubbar man kör. Önskar det blir som diablo3 att när man väl kört igenom 1 gång så blir det upplåst för alla gubbar.

Jag tänker precis tvärtom 😅 Skönt att världen verkar ha då mycket olika grejer att göra så man slipper sitta och nöts rifts enbart om och om igen osv. Jag tror det kan få spelet att kännas roligare mycket längre. Speciellt med live service-varianten där det kommer nya grejer och quest osv.

Medlem

Skulle nog säga så här. Höga berg & djupa dalar!

D4 fre/lördag gjorde mej rätt förbannad, loggade in 17:00 såg grym cinematic sen gjorde jag gubbe. 2 min spel hej då. resten av fre/lö blev inte en sekund spelande. Idag kom jag in och dom verkar fått ordning på sakerna.

Tycker D4 är riktigt bra och med lite styft 3 månader till release kommer det hända en hel del till. Spelet känns grafiskt ok, ljud, cinematics är rätt grymma men osynkade i vissa delar. Vad jag uppleft efter ca 20h nu måste jag ändå säga spelet är mycket väl värdigt att bära namnet Diablo 4.

Personligen har jag haft skit kul både med soff co op och solo.

Medlem

Har noll förväntningar, men så har jag inte heller spelar Diablo sedan Diablo 1. Tröttnade efter några timmar av hack n slash, men gillar man den typen av spel kan säkert Diablo uppfylla alla önskningar

Handlar spelar om någon annat än att slakta musknappar kanske jag testar det, men å andra sidan är jag ganska säker på att betydligt fler skulle bli extremt besvikna om det inte är ett klassiskt Diablospel.

Medlem

Efter att ha kört igenom mycket av betan så känner jag mig taggad inför släpp. Grafiken är nice (för att vara ett spel av den här typen), animationerna känns smidiga, combaten är kul och världen är kul att utforska. Betan känns som att bara skrapa på ytan av vad som komma skall vid release.

Medlem

Jag har varit skeptisk innan, men är positivt överraskad. Tycker att det känns roligt och spännande. Förutom några disconnects på fredag har det fungerat fint.
Det enda som oroar mig är att det kommer bli pay-to-win med tiden. Ja jag vet vad dom "lovat" men det har dom lovat förr och ändrat sig med tiden.. Men förhoppningsvis får vi något halvår utan sådant skit.
Jag ser fram emot release i alla fall. Kommer nog ändra min pre-order så man får starta några dagar tidigare..

Medlem
Skrivet av psiko:

Väldigt låga förhoppningar på Diablo IV, men framför allt på Blizzard som företag.

Jag kommer kanske skaffa det längre fram, men har ingen brådska utan kommer avvakta hur spelet utvecklar sig generellt och framför allt med in-game shoppen samt Battle Pass som jag ogillar redan i nuvarande upplägg (baserat på den informationen som kommit fram).

Jag kommer nog följa MrLlamaSC på twitch en del för att se lite gameplay och generella intryck dock.

Kollade ca en timmes gameplay på twitch och ser inte ut som detta spelet kommer bli något för mig tyvärr. Verkar inte som att jag är kompatibel med "moderna" arpgs helt enkelt.

Ska bespara alla en massa negativa saker nu och istället säga att det som såg positivt ut var art stylen i spelet samt ljudet i musik och ljudeffekter.

Skrivet av Maguz:

I vanlig ordning är combaten riktigt nailad, atmosfären riktigt fin, lättkört och optimerat får man väl ändå kalla det också. Det finns lite spår av D3 i bakgrunden med lite element som inte är så fina men 90% av grafiken är verkligen top notch. Har förbättrats mycket sen closed betan och de har fortfarande rätt gott om tid att finputsa. Helt klart nöjd över det hela.

Den gamla D2 legenden har summerat sin kritik av spelet rätt bra, vilket inte är så stora grejer egentligen.

https://youtu.be/5bZU09KXwIM

Så olika man kan se på det. Har kollat på samma video och tycker han var rätt kritisk faktiskt.

Skrivet av Slimebeast:

Oj det var mycket negativism i den här tråden.

Jag själv avskyr allt med cosmetics och skins och störs av att pengahungriga företag lyckats få utseendet av spelarkaraktärer(!) i dataspel att kännas så viktigt att de får folk att öppna plånboken för det, men för upplevelsen av Diablo 4 spelar det väl högst marginell roll.

Om allt annat med spelet är bra (vilket jag tycker hittills under betan), vad spelar det för roll att de som är intresserade av att pyssla med utseendet på sin gubbe måste spendera riktiga pengar på det?

Tycker tvärtom att det är överväldigande positivt här (kul för dom som gillar det).

123
Skriv svar