Snabbtest – Pc-spelarna förtjänar ett bättre The Last of Us

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Asså, jag har inga problem med flyt och sånt. Men allt ser ut som textures från PS4 eran....

I övrigt blir det för mig 4(?) gången jag lirar LoU - när det gäller tv showen var jag en av de som tyckte att Ramsey ser inte ut som spel Ellie och var först emot henne tills jag såg hennes fantastika skådespeleri. Och nu förväntar jag mig i spelet att Ellie ska se ut som Ramsey XD .... hur tokigt är inte det?

Det kommer väl säkert komma mods så att man kan få henne att se ut Bella, vilket jag aldrig skulle modda.
Bättre texturer gissar jag också någon kommer mecka fram.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Jag testade lite kort idag efter nya patchen tycker spelet kör bättre utan FSR nu https://youtu.be/oyMhR12NxDghttps://youtu.be/oyMhR12NxDg


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Asså, jag har inga problem med flyt och sånt. Men allt ser ut som textures från PS4 eran....

I övrigt måste man inte vänta tills shadern är klart. Man kan spela på en gång. Kan hända att det blir lite hack i ngn sekund under tiden tills shadercache är klart, ngt som visserligen inte är roligt. Dvs man måste inte alls vänta en timme plus tills man kan börja.

I övrigt blir det för mig 4(?) gången jag lirar LoU - när det gäller tv showen var jag en av de som tyckte att Ramsey ser inte ut som spel Ellie och var först emot henne tills jag såg hennes fantastika skådespeleri. Och nu förväntar jag mig i spelet att Ellie ska se ut som Ramsey XD .... hur tokigt är inte det?

Ja eller hur, Ellie från TV-serien saknas ju hur lite jag än kunnat spela. Har väntat flera gånger nu för shader cashen ska komplileras klart. Ingen skillnad. Förstår att jag framstår som någon som bara gnäller. Har dock aldrig upplevt något liknande. Fattar inte varför då andra med min hårdvara tycks spela det fint..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Jag testade lite kort idag efter nya patchen tycker spelet kör bättre utan FSR nu https://youtu.be/oyMhR12NxDghttps://youtu.be/oyMhR12NxDg

Menar du patchen som släpptes igår? Den gjorde ingen skillnad för mig..
Kollade ditt youtube klipp och jag är inte ens i närheten av dina fps. Ser att du har ett 7900XTX och annars väldigt bra specs, men min dator borde väl ändå kunna driva detta spel i 720p i mer än 20fps? Är ospelbart så klart.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja eller hur, Ellie från TV-serien saknas ju hur lite jag än kunnat spela. Har väntat flera gånger nu för shader cashen ska komplileras klart. Ingen skillnad. Förstår att jag framstår som någon som bara gnäller. Har dock aldrig upplevt något liknande. Fattar inte varför då andra med min hårdvara tycks spela det fint..

nämen, om det inte funkar för dig får du för all del gnälla. Ingen verkar rikgitg förstår vad som pågår, inte alls Naughty Dog....

Medlem

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Enligt videon är 8GB vram för lite.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Enligt videon är 8GB vram för lite.

Titta på hela klippet,särskilt final thought. 8GB fungerar jättebra, så länge man inte kör på Ultra.
Det är bara premium kort som har mer än 8GB vram som använder mer än 8 GB.
Detta test är gjort innan senaste patchen, där vram användningen även har minskat.

Medlem

Testade precis den senaste patchen och kom upp i 60 fps låst!

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Testade precis den senaste patchen och kom upp i 60 fps låst!

Tack för info.

Medlem
Skrivet av Levi:

Tack för info.

Det var ett 1:a april skämt! 🙂

Fps:en är oförändrad, dock kraschar det inte där det kraschade innan.

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Det var ett 1:a april skämt! 🙂

Fps:en är oförändrad, dock kraschar det inte där det kraschade innan.

Roligt skämt

Medlem
Skrivet av A1200G:

Det var ett 1:a april skämt! 🙂

Fps:en är oförändrad, dock kraschar det inte där det kraschade innan.

Läst att många crashes beror på att man har inställningar som överskrider ens vram.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Läst att många crashes beror på att man har inställningar som överskrider ens vram.

Möjligt, visar gult typ 6.2/6.0 GB VRAM.

Kör allt på automatic (1080p, medium settings), vågar inte peta i inställningarna. Tips tas gärna emot.

God of War och The quarry exempelvis flyter på hur bra som helst på samma dator och ser ärligt talat lika bra om inte bättre än TLOU. 🤷

Medlem
Skrivet av alias:

Då sitter du förmodligen på helt annan hårdvara än mig. Här går det timmar för att kompliera om det ens lyckas, Typ 30minuter för att komma in i spelet för att få max 25fps med allt på lägsta inställningar. Ärinte osanning. För att det råkar fungera för dig så betyder det inte att det gör det för andra, Det är väl bara att kolla steam kommentarer/betyg. Är knappast ensam om det.

Fast det är osanning, att skriva att spelet inte går att spela, oavsett hur bra eller inte spelet presterar, om man inte väntar på att shaders kompilerats klart stämmer ju inte med tanke på att du kan starta spelet men det står en varning/råd att låta de kompilera klart.

Medlem

Har kört igenom hela spelet i helgen, har fungerat utmärkt. Om man har en GPU med mindre än 10gb VRAM så måste man sänka inställningarna avseende texturer. Gör man det så flyter spelet utmärkt.

Inaktiv

DF går igenom problemen och jämför PC mot PS5.

Skriv svar