Minecraft Legends

Robot
Minecraft Legends

Vi sätter betyg på Mojangs nya strategi.

#minecraft-legends


Medlem

Älskade Sacrifice över allt annat när det släpptes. Kanske ger det här ett försök så småningom

Medlem

Oj helt glömt bort Sacrifice tills jag läste det här!
memory unlocked!
Älskade det spelet och mycket pga miljön. Tyckte den var riktigt fräck. Vad jag minns sög jag på att spela det

KoP
Medlem
Citat:

Recension – Minecraft Legends för tankarna till Sacrifice

Låten med Elton John? 😄

Gnällkuk

Låter som ett spel som hamnar i limbo där man dels har svårt att träffa nivån rätt, dels vill skydda barnen med att stänga av röstchattar men på samma sätt sätter enorma käppar i hjulet för just samarbete. Nu har jag ju aldrig spelat Minecraft, men spelar alla själva där? Känns lite trist att inte kunna prata med sina vänner.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av KoP:

Låten med Elton John? 😄

Vi jobbar inte med evighetslånga pianoballader här.


signatur
Chefredaktör
Skrivet av trickeh2k:

Låter som ett spel som hamnar i limbo där man dels har svårt att träffa nivån rätt, dels vill skydda barnen med att stänga av röstchattar men på samma sätt sätter enorma käppar i hjulet för just samarbete. Nu har jag ju aldrig spelat Minecraft, men spelar alla själva där? Känns lite trist att inte kunna prata med sina vänner.

När mina kids (eller jag) spelar Minecraft med vänner så sköter man snackandet i Discord. Tror det mer eller mindre är standard nuförtiden. Nackdelen är ju att man man öppnar upp discord-universumet. Där bör man som förälder försöka hålla lite koll.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Låter som ett spel som hamnar i limbo där man dels har svårt att träffa nivån rätt, dels vill skydda barnen med att stänga av röstchattar men på samma sätt sätter enorma käppar i hjulet för just samarbete. Nu har jag ju aldrig spelat Minecraft, men spelar alla själva där? Känns lite trist att inte kunna prata med sina vänner.

90% av gångerna jag spelar minecraft så kör vi båda på samma tv 😅 Om man spelar på samma plattform kan man ju prata via party-funktionerna i plattformen. Vet inte om jag typ nånsin använder röstfunktioner direkt i spel. Ser dock att det kan va smidigt om man spelar cross plattform, men då får man väl använda typ discord eller liknande appar.

Gnällkuk
Skrivet av Daniel Sjöholm:

När mina kids (eller jag) spelar Minecraft med vänner så sköter man snackandet i Discord. Tror det mer eller mindre är standard nuförtiden. Nackdelen är ju att man man öppnar upp discord-universumet. Där bör man som förälder försöka hålla lite koll.

Ah okey, ja det var väl det jag misstänkte. Hur fan har man som förälder koll? Känns som ett hopplöst slag...

Skrivet av Kalliban:

90% av gångerna jag spelar minecraft så kör vi båda på samma tv 😅 Om man spelar på samma plattform kan man ju prata via party-funktionerna i plattformen. Vet inte om jag typ nånsin använder röstfunktioner direkt i spel. Ser dock att det kan va smidigt om man spelar cross plattform, men då får man väl använda typ discord eller liknande appar.

Jo, tänkte mer på när de spelar med sina kompisar som de inte är hos varandra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Ah okey, ja det var väl det jag misstänkte. Hur fan har man som förälder koll? Känns som ett hopplöst slag...

Det har man inte, you fake it until you make it! XD

Nä, men man får göra det man kan, går inte skydda barnen mot allt. Viktiga tror jag är att få dem att prata med mig som förälder om de stöter på något på nätet som verkar konstigt eller obehagligt.

Det är irriterande att inte direkt kunna röstchatta, men jag misstänker att allt sånt kommer flyttas ut mot typ Discord nu när det börjar finnas appar på konsolerna. För mig som är old as fuck och knappt använder Discord är det mer irriterande antar jag? Så säkert en generationsfråga...


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det har man inte, you fake it until you make it! XD

Nä, men man får göra det man kan, går inte skydda barnen mot allt. Viktiga tror jag är att få dem att prata med mig som förälder om de stöter på något på nätet som verkar konstigt eller obehagligt.

Det är irriterande att inte direkt kunna röstchatta, men jag misstänker att allt sånt kommer flyttas ut mot typ Discord nu när det börjar finnas appar på konsolerna. För mig som är old as fuck och knappt använder Discord är det mer irriterande antar jag? Så säkert en generationsfråga...

Ja, jag menar om våra föräldrar inte hade koll på oss så hur fan ska en förälder idag kunna göra något

Integrationen kan ju vara två saker, dels att få in ett populärt tredjepartsprogram och dels flytta just röstkommunikationen utanför deras egna sfär och på så sätt avsäga sig allt ansvar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Ja, jag menar om våra föräldrar inte hade koll på oss så hur fan ska en förälder idag kunna göra något

Integrationen kan ju vara två saker, dels att få in ett populärt tredjepartsprogram och dels flytta just röstkommunikationen utanför deras egna sfär och på så sätt avsäga sig allt ansvar.

Men vi klarade oss ju ändå rätt bra....de flesta av oss i alla fall. XD

Ja helt klart, och sen...varför lägga tid på ingame-voice i spelet om de flesta kör på Discord? Jag tror på integrerade discord-lösningar i framtiden på konsolerna där spelens voice länkas ihop med discord. Då, som du säger, slipper utvecklarna ta ansvar, men kan också lägga energi på annat under utvecklingen.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Låten med Elton John? 😄

Skrivet av Tomas Helenius:

Vi jobbar inte med evighetslånga pianoballader här.

Passande ändå, för inte fasen är detta något Sacrifice inte!

Medlem

likt sacrifice låter ju jävligt lockande, minns det spelet väl, det var jävla unikt. men känner inte att det passar i minecraftmiljö. men å andra sidan är det nog riktat för en lite yngre publik än en snart 40åring även


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

likt sacrifice låter ju jävligt lockande, minns det spelet väl, det var jävla unikt. men känner inte att det passar i minecraftmiljö. men å andra sidan är det nog riktat för en lite yngre publik än en snart 40åring även

Ja lite så jag också känner, även om jag gillar spelet. Får mig kanske mer att hoppas på en uppföljare till Sacrifice eller något liknande men då riktat till äldre publik.

Däremot är det ju kul att de försöker introducera strategigenren till just yngre publik och jag hoppas det kanske kan boosta en yngre generation av skrivbordsgeneraler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var inte alls såld på detta tidigare men det verkar få positiv respons så det skadar ju inte att testa om man ändå har GamePass

Skribent
Skrivet av blackidus:

Var inte alls såld på detta tidigare men det verkar få positiv respons så det skadar ju inte att testa om man ändå har GamePass

Ja det är ju bara och prova!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tack för en bra och informativ recension! Förbokat spelet till mig och sonen, och det ser ut som att vi kommer att ha kul ihop i spelet 😊


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Vad förvånad jag blev över att det kommer till Xbox One också.

Medlem

Rätt skeptisk men lär testa det åtminstone en sväng.

Skribent
Skrivet av Anwest:

Tack för en bra och informativ recension! Förbokat spelet till mig och sonen, och det ser ut som att vi kommer att ha kul ihop i spelet 😊

Tyvärr har spelet inte splitscreen (vilket jag nog glömde nämna i recensionen), men det går utmärkt att köra crossplay mellan dator och xbox.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inga förstörbara miljöer? I ett minecraft spel?!
Wut?

Låter onekligen som ett spel spm bara fått ett Minecraft skin

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyvärr har spelet inte splitscreen (vilket jag nog glömde nämna i recensionen), men det går utmärkt att köra crossplay mellan dator och xbox.

Tack för förtydligandet, vi tänkte förstås spela på varsin enhet 🤗 Mycket bra med crossplay!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Måste bara passa på att fråga här trots att det egentligen inte handlar om vanliga Minecraft; men - är det någon som upplevt problem med att förlänga/skapa Realm? Microsoft har dragit 2 x 80 kr från mig nu men skiten funkar fortfarande inte. Mojang-supporten, finns dom ens?

All hjälp och tips uppskattas.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

1
Skriv svar