I morgon blir det Diablo IV-livestream med en "hemlig utannonsering"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det sjukaste är att PoE kom ut 2013 och är bättre än D4.

Då körde du nog inte Poe vid release. Poe är bra men du kan inte jämföra 10 års vidareutveckling med en ny release. Jämför det med Poes release stadie istället.

Medlem
Skrivet av Aljonz:

I rykternas vind har klassen Paladin viskats... Fånt vi si då.

Kommer inte hända till release med att dem redan sagt att det ej kommer ske till släppet, kommer i första expansionen.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
Skrivet av Govein:

Då körde du nog inte Poe vid release. Poe är bra men du kan inte jämföra 10 års vidareutveckling med en ny release. Jämför det med Poes release stadie istället.

Haha klart man ska jämföra ett helt nytt ip skapat av 2 pers på release dagen med ett gigantiskt miljardföretag som haft 8 år på sig att göra en kvalitativ uppföljare som är nummer 4 i spelserien.

Medlem
Skrivet av Govein:

Då körde du nog inte Poe vid release. Poe är bra men du kan inte jämföra 10 års vidareutveckling med en ny release. Jämför det med Poes release stadie istället.

Haha va? D4 ska jämföras med det som finns idag, inte det som fanns för 10 år sedan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Jämför ni på riktigt ett företag som sexuellt trakasserade sina anställda och CEO av Blizzard som visste om detta fortfarande jobbar där, med en feminist som säger att män är män och kvinnor är kvinnor är utav samma kaliber? Samt att det visade sig att den grupp av människor gick och trakasserade folk och gick så lång som att dödshota dem bara för att de ville SPELA ett spel. (vilket ni inte skrev om)

Sätt inte en massa ord i min mun är du snäll. Du fick ett svar, är det du inte nöjd med det kan du göra en tråd och diskutera ämnet där, eller höra av dig till oss på fz.se/kontakt för att direkt få snacka med redaktionen.

Som sagt, åter till ämnet som har med nyheten att göra ALLIHOPA


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Eller så jämför man PoE vid release, med D1 (första spelet i serien). Går ju knappast att jämföra på det sättet ni gjort hittills.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha va? D4 ska jämföras med det som finns idag, inte det som fanns för 10 år sedan.

Personligen föredrog jag helt klart det jag fick testa i d4-betan över Poe. Poe är superbra, men på tok för rörigt med för många system och oklara builds osv. Känns som ett spel som är helt omöjligt att sätta sig in i som ny utan att behöva följa olika builds och guider på nätet. Kan tänka mig att Poe blir grymt om man varit med från start och fått saker introducerade i lagom tempo, men för mig gick Poe bort de först åren pga bajsnetcode som gjorde Coop typ omöjligt och nu på senare år pga för rörigt och mycket onödigt krams. Då har jag ändå spelat igenom det senast i höstas och hade jätteskoj fram till endgame där jag mest testade lite olika och sen hittade annat spel.

Medlem

Klart det går att jämföra med Path of Exile MEN helt enkelt är det inte. Spelat Path of Exile från dag ett och kör fortfarande varje ny säsong, tusentals timmar spenderade i PoE.

Inte helt rättvist att att jämföra med varken hur PoE var vid release eller idag. Som veteran känner jag ändå att skulle jag bli påpackad allt i PoE i ett helt nytt spel så hade det varit så överväldigande att jag hade sågat spelet. Att man spelat det i typ 10 år är det som gör att spelet fungerar... Inte rättvist att jämföra det med dag ett eller idag, visst kan man jämföra grafik, musik etc. men som helhet är det svårt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha va? D4 ska jämföras med det som finns idag, inte det som fanns för 10 år sedan.

Ja då blir det d4. Poe är gammalt och man börjar tröttna den länge. Fult som stryk och slammigt oneshot gameplay. Kul ett tag men inte 10 år. Var Ifs inte kul när det släpptes heller men där emellan någonstans var det riktigt Nice. Minns du hur Max lvl gubbar såg likadana ut som en nyskapad gubbe?
Men… Ibland är det så förstår du att man tycker det är kul när det släpps nya spel och ser potentialen i vad som kommer. Lite som att starta en ny gubbe i poe. Den kommer vara sämre än din höglvl gubbe. Men också lite annorlunda att spela och det är lite kul att börja från början med nya förutsättningar.

Medlem
Skrivet av Gill:

Klart det går att jämföra med Path of Exile MEN helt enkelt är det inte. Spelat Path of Exile från dag ett och kör fortfarande varje ny säsong, tusentals timmar spenderade i PoE.

Inte helt rättvist att att jämföra med varken hur PoE var vid release eller idag. Som veteran känner jag ändå att skulle jag bli påpackad allt i PoE i ett helt nytt spel så hade det varit så överväldigande att jag hade sågat spelet. Att man spelat det i typ 10 år är det som gör att spelet fungerar... Inte rättvist att jämföra det med dag ett eller idag, visst kan man jämföra grafik, musik etc. men som helhet är det svårt.

Nej jag kan köpa det. Beror på vilken vinkel man tar. D4 har mer content vid release än, vad jag förstått, alla andra releaser. Så det är en bra start. Sen får man se hur dom förvaltar potentiellt 10 års utveckling och 40 säsonger

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Är väl mer att man inte är så glad att man ser folk hypar och ger extrem marknadsföring till en av de hemskast spelföretagen som gång på gång har visat sig vara jävligare för varje dag. Men folk glömmer bort allt de gör så fort de behöver konsumera deras nyaste produkt.

Nä, men bryr mig inte ett skit om företaget eller dess anställda.
Ska jag böla varje gång jag köper en produkt och tänka att kanske någon i det företaget har betett sig som ett svin?
Bryr mig om en bra produkt, resten är ointressant.

Medlem
Skrivet av fredde82:

Nä, men bryr mig inte ett skit om företaget eller dess anställda.
Ska jag böla varje gång jag köper en produkt och tänka att kanske någon i det företaget har betett sig som ett svin?
Bryr mig om en bra produkt, resten är ointressant.

Lite så jag känner också. Man får ju anta att ledningen hos det aktuella företaget tar tag i problemärenden när de uppstår, inte sopar saker under mattan osv. Eller om det är ledningen som är felet, att dess medlemmar kräver uteslutande av den aktuella ledningen, så att problem som varit får en möjlighet att lösas.

Ska man vara anti [insert företag] pga att något "kan" ha skett nån gång i dess livstid, så kan man lika gärna lägga ner alla företagen, alla spelbolag osv. Det står ändå oss fritt som konsumenter, huruvida vi vill bidra till dess fortsatta existens, eller inte.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det sjukaste är att PoE kom ut 2013 och är bättre än D4.

Smaken är som baken 🤷🏼‍♂️
Tycker alla diablo-spel är hästlängder roligare än PoE. För mkt skit att hålla reda på för en casual player och så är det fulare med. Grötigt som satan på skärmen!

Medlem

Det populära auction house-systemet från D3 kommer till D4 också.

Medlem

Alla klasser inför release vet vi redan, så om det är paladin det gäller så lär de ju annonsera betal-dlc likt necro i D3, vilket känns dumt, särskilt så här tidigt.

Jag hoppas själv på att de visar upp Diablo serien som skulle göras.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det populära auction house-systemet från D3 kommer till D4 också.

Den får du gärna citera en källa. För det där stämmer inte överhuvudtaget.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det sjukaste är att PoE kom ut 2013 och är bättre än D4.

Det sjukaste är den PoE-elitism som härjar varje gång ett nytt A-RPG släpps. Diablo 4 försöker inte på något sätt att vara som PoE. Deras inställning är att skapa ett roligt spel för den större massan, där PoE har karvat ut sig en upplevelse för den lite mer inbitna och/eller hardcore-spelaren. Helt olika spel i samma genre.

Jag växte upp med D1 och D2, så självfallet gillar jag PoE, men jag tycker trots det att D4 känns som ett rätt polerat och förhoppningsvis bra spel. D3 däremot var inget för mig.

Använd PoE-tumstocken till spel som försöker hålla någorlunda samma komplexa nivå.

Medlem
Skrivet av Aljonz:

I rykternas vind har klassen Paladin viskats... Fånt vi si då.

Paladin som inte heter paladin och kör med spjut och sköld

Medlem

PoE är för folk som gillar när det lyser effekter över hela skärmen. 😆

Medlem

Härre gud vad jag är trött på att pk och politik ska smyga sig in i varenda tråd, trodde detta var en tråd för spel.

Jag orkar iaf inte moralpanika om varenda liten grej, jag håller mig till spelen i första hand och är spelet inte kul så får det inte min tid.

Jag hoppas dock att d4 blir bra så man har något att se fram emot istället för att hata emot.

Medlem

Rhykker ska vara med på streamen

Medlem

Gissar på som alla andra att det är Paladin / Crusadern som kommer

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det sjukaste är att PoE kom ut 2013 och är bättre än D4.

Har småtittat lite på PoE för att eventuellt släcka min törst innan Diablo 4 kommer ut. Båda är ARPGs men där verkar likheterna sluta. Mycket högre tempo i path of exlies med färger och effekter som sprutar som fontäner åt alla håll, och ett talent tree som är omöjligt att navigera utan långa guider för den obekante.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Vad får någon som dig att skydda ett multi-miljard företag gratis, ett företag som visat sig vara styrda av hemska människor och gjort hemska saker gång på gång?

Tror de flesta ytterst har en väldigt simpel inställning till spelutvecklare. Gör de bra spel som intresserar oss så köper vi, gör de dålig skit så köper vi inte. Om de gjort snedsteg innan så påverkar det inte min inställning till Diablo 4 om jag gillar vad jag ser.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Har småtittat lite på PoE för att eventuellt sluka min törst innan Diablo 4 kommer ut. Båda är ARPGs men där verkar likheterna sluta. Mycket högre tempo i path of exlies med färger och effekter som sprutar som fontäner åt alla håll, och ett talent tree som är omöjligt att navigera utan långa guider för den obekante.

Försökte tillsammans med sambon att ge sig på POE på PS5 för något år sedan, Maken till oresponsiv kontroll har jag inte varit med om. Sen som du säger så är det så pass krånligt för den oinvigde att man tappar intresset rätt fort.

Medlem

Kanske Diablo Remastered/Remake?
Håller på och kör igenom GOG-versionen av Diablo och spelar som Rogue och det är verkligen ett bra spel. Hade jag orkat fixa till fan-patchen Devilution så man kan få bättre grafik och QoL som att hålla in musknappen istället för att klicka så hade det varit toppen. Ska även finnas kontrollstöd från PSX-versionen i patchen tror jag.

Medlem

Min gissning, dom kommer utannonsera en live action tv-serie som handlar om Diablo-universumet. Att Rhykker är med stärker den tesen eftersom han är ofta pratar om spelets lore och har bra koll på den delen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Avstängd

Nyheten är ...

P2W - IMMORTAL 2.0 !!!

Medlem
Skrivet av Levi:

Nyheten är ...

P2W - IMMORTAL 2.0 !!!

Jag kommer vara så här arg då!
ヽ(#`Д´)ノ
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det populära auction house-systemet från D3 kommer till D4 också.

Drömmen!

123
Skriv svar