Vampire Survivors blir animerad TV-serie

Robot
Vampire Survivors blir animerad TV-serie
Medlem

Hoppas den blir som castlevania serien. Jag gillade den som faen


signatur

Allätare

Fragtjuv

Oväntat men spännande.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Quake-konnässsör

Så det finns story i det spelet?

Fragtjuv
Skrivet av almblad:

Så det finns story i det spelet?

Inget jag märkt av alls men det finns säkert lore där någonstans. Annars fixar de väl det till serien.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av almblad:

Så det finns story i det spelet?

Namnet är det viktiga, sen blir serien något helt annat än spelet...

Medlem

Jag är försiktigt positiv


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Namnet är det viktiga, sen blir serien något helt annat än spelet...

Det är ju det här som oftast är problemet. Namnet och att göra något med det för att tjäna pengar är betydligt viktigare än att göra en bra produkt.
Idag tar man oftast denna bakväg.

Att istället ta en bra idé och verkligen göra något man brinner över och på så vis skapa en bra produkt som säljer För att den är bra. Det gör vi inte längre.

Medlem

Vad onödigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelets tema är ju ihoppusslat av en jäkla massa spel- och popkultursreferenser så jag förstår inte hur detta ska kunna bli något originellt. Dum idé och väldigt tydligt att de bara försöker att mjölka namnet.

Medlem

Känns som att folk inte känner till utvecklaren särskilt väl om man tror att det är något girigt eller mjölkande som sker här. Jag antar att utvecklaren har en ide och story bakom sina karaktärer som de nu har råd att göra en serie av.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Känns som att folk inte känner till utvecklaren särskilt väl om man tror att det är något girigt eller mjölkande som sker här. Jag antar att utvecklaren har en ide och story bakom sina karaktärer som de nu har råd att göra en serie av.

Även om jag inte har någon åsikt angående om detta är girigt eller ej så om jag bara utgår ifrån vad jag sett av spelet så finns det i princip ingen egentlig lore och i intevjun säger man då: "The most important thing in Vampire Survivors is the story, so it's a dream come true to see what started as a little indie game I made on my weekends come to life as an animated TV show!" Galante said in a statement."

Vart är denna lore som folk uppenbarligen inte vet om han pratar om som är så viktigt att det räcker till en TV-serie? Känns inte som rätt väg att gå om det nu finns massa lore till spelet att det enda sättet att ta del av den är att kolla en serie vid sidan av.... lite udda bara i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vart är denna lore som folk uppenbarligen inte vet om han pratar om som är så viktigt att det räcker till en TV-serie? Känns inte som rätt väg att gå om det nu finns massa lore till spelet att det enda sättet att ta del av den är att kolla en serie vid sidan av.... lite udda bara i mina ögon.

Nej angående storyn så vet jag inte. Det var mjölkning eller girigt jag vände mig mot. Med tanke på hur han resonerat tidigare kring priser, mobilspelet osv. Skulle gissa att han nog mest vet själv hur mycket lore det finns bakom vissa av karaktärerna. Det är inget storydrivet spel nej.

1
Skriv svar