Flygsimmen Falcon återvänder till Microprose

Robot
Flygsimmen Falcon återvänder till Microprose

Nya spel ska komma. Kanske dags: Falcon 4.0 är 25 år.

#falcon, #falcon-40, #microprose


Fragtjuv

Wow! Det var spännande nyheter. Falcon 4.0 minns jag med värme! Jag får kanske kolla upp den där modden!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Falcon 4, 25 år senare, är fortfarande i vissa aspekter det mest avancerade simmen på marknaden. Vet inget som slår deras dynamisk kampanj som exempel och spelet utvecklas än idag.

Vad som den är rejält efter är träningsuppdrag där en vanlig dödlig kan lära sig alla system "lätt". Där ligger DCS långt före men klart det finns vissa begränsningar i en kod som säkerligen än idag bygger på gammal kod.

https://www.youtube.com/watch?v=658ax0y8KHs

Skribent

Var inne i flygsimulatorsvängen när jag var yngre och spelade mycket Falcon 3.0, men har faktiskt aldrig själv spelat 4.0.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör

Jag har Falcon (köpt) till Amigan, kan vara den svåraste flygsimmen att landa jag någonsin kört. Kanske pga Tac2.


signatur
Medlem

WOW!

Falcon 4/Allied force och senare BMS modden är nog det bästa som skett inom genren!
Kampanjen som utspelar sig i realtid är något som hittills aldrig ens tangerats av någon annan utvecklare och står fortfarande som ensam kung för de som önskar en realistisk och dynamisk kampanj i sitt flygsim!

Vet inte vad detta kan betyda för framtiden, Microprose verkar definitivt satsa på mindre utvecklare och projekt.
Att då ta sig an en värdig uppföljare till F4 känns som bortom deras räckvidd i dagsläget.

Men jag hoppas, även om jag inte har tid och ork med flygsim numer så vore det kul att se denna unika spelserie fortleva!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar