Battlefield: Bad Company 2

Medlem

detta suger omöjligt komma in på nån server antingen är det fullt eller så blir man utslängd....

Medlem
Skrivet av kimmo:

detta suger omöjligt komma in på nån server antingen är det fullt eller så blir man utslängd....

Kimmo har du uppdaterat punkbuster?
Om JA så enda du kan göra är att starta om punkbuster när du fått problemet.
Jag brukar kunna spela en stund då innan det händer igen.

Jag är faktist riktigt besviken, har inte spelat föregångarna (förutom 1942) men mina vänner säger att de lider av samma problem.
Hur man då kan göra ytterligare ett spel med samma strul är över mitt förstånd.

Visst är det tok skoj när det väl funkar, men att man ska behöva hålla på i 30 minuter för att endast hitta en server och spela på är inte kul alls.
Sen verkar det ju vara en del admin kids på servrarna också, räcker med att man knäppt honom i nöten några gånger så blir man kickad och VIPS så är man tillbaka och ska leta en ny server igen. *suck*

Såg folk som pratade om Normal och Hardcore, min personliga åsikt är att hardcore är bäst. Mest realism. Jag menar om man ska se till riktiga livet, om man skulle möta en fiende så lär det ju med 99% säkerhet vara den som ser den andra först som kommer gå levande ur striden. Varför skulle det inte vara så i spel också, värsta jag vet är när man fått in massor med träffar på någon och sen sätter han ett skott eller två och så är man död.

Tycker det var lite dåligt med fordon dock, 2 pansarvagnar var inte mycket att hänga i granen.
Får hoppas det kommer fler framöver.

För övrigt, om man bortser från alla problem så är detta ett av de bästa MP spelen jag spelat hittils. Lyckas man tom komma in på en server där kompisarna spelar så höjer det ännu mer.
Men hade jag i förväg vetat om problemen de har just nu hade jag nog väntat med köp.

Men jag tycker faktist att det är en solklar 5'a om man bara blundar lite för problemen.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Tycker det är pinsamt att detta spelet får 5/5 i betyg. Fullt med buggar, pinsamt dålig serverbrowser, punkbuster suger (surpriiiiiiise). Ge dice 2-3 år så kanske de har fixat till de värsta buggarna, men att ge ett ofärdigt spel fullt betyg, är bullshit.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Tycker det är pinsamt att detta spelet får 5/5 i betyg. Fullt med buggar, pinsamt dålig serverbrowser, punkbuster suger (surpriiiiiiise). Ge dice 2-3 år så kanske de har fixat till de värsta buggarna, men att ge ett ofärdigt spel fullt betyg, är bullshit.

Även om det är mkt problem är det vansinnigt kul, därför lätt 5 av 5. Nog bästa fps shootern någonsin.

Anyways hur röstar man "läsarnas betyg" i artikeln?

Medlem

Jag spelade genom SP-läget, lyckligt ovetande om det elände som skulle följa...

Det går inte hitta servrar att spela på, om brosern inte uppdateras alls på fem minuter så fungerar det inte - en halv minut är för länge. Man ser ingen ping eller om servern är full eller inte...
Om man väl kommer in i ett spel så blir man kickad inom 20 sekunder. Punkbuster init fail...
Avinstallerar betan och uppdaterar PB som råden lyder... fortfarande lika illa. Detta är pinsamt - Detta var något spelutvecklare tydligen klarade mycket bättre förr, vad har hänt liksom?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Då det inte omnämnts någonstans där spelet prisats, måste jag anta att de fixat det väldigt osmidiga gränssnittet i spelet, och fått spelet att kännas mer Battlefield. Betan fick i alla fall mig att avboka spelet, borde jag ångra det nu?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Så otroligt överhypad spel och otrolig subjektiv recension, besviken både på spelet och recensenten. Det största negativa är som många andra sagt att folk har alldeles för mycket HP, det är ju mer HP än i vanliga Quake/Unreal tournament. Så extremt frustrerande när man skjuter någon i ryggen med ett helt magasin och han dör inte, helt seriöst meningslöst tråkigt. Ena kompisen kör sniper och skjutit folk i huvudet utan dem dött, bra NOT. Testade hardcore och det var bra bättre dock har man ingen crosshair vilket gör det tråkigt. Crosshairen är också det andra stora negativa i normal mode enligt mig, sjukt dålig i jämförelse med dem i quake och andra fps.
Det som är bra är att det är en kul spelidé, bra grafikmotor och nice ljud. Men klarar inte spela det pga av de första 2 stora negativa punkterna, dem gör att det inte är kul att spela. Arma 2 är 10 gånger bättre krigsspel och quake/unreal tournament är 10 gånger roligare ös fps spel. 2.5/5 MP delen, 3.5/5 singelplayer.

Medlem

Vad är det som gör spelet så speciellt? en ärlig undran ..

Inaktiv

Detta spel golvar ju lätt MW2, mestadels pga av att man måste jobba som ett lag, spotta spotta spotta, och blir bara roligare ju mer andra spelare låser upp sina klasser och lär sig använda dem, ala inte sitta och sniper campa med recon klassen tex XD

Medlem
Skrivet av highspeed:

Så otroligt överhypad spel och otrolig subjektiv recension, besviken både på spelet och recensenten. Det största negativa är som många andra sagt att folk har alldeles för mycket HP, det är ju mer HP än i vanliga Quake/Unreal tournament. Så extremt frustrerande när man skjuter någon i ryggen med ett helt magasin och han dör inte, helt seriöst meningslöst tråkigt. Ena kompisen kör sniper och skjutit folk i huvudet utan dem dött, bra NOT. Testade hardcore och det var bra bättre dock har man ingen crosshair vilket gör det tråkigt. Crosshairen är också det andra stora negativa i normal mode enligt mig, sjukt dålig i jämförelse med dem i quake och andra fps.
Det som är bra är att det är en kul spelidé, bra grafikmotor och nice ljud. Men klarar inte spela det pga av de första 2 stora negativa punkterna, dem gör att det inte är kul att spela. Arma 2 är 10 gånger bättre krigsspel och quake/unreal tournament är 10 gånger roligare ös fps spel. 2.5/5 MP delen, 3.5/5 singelplayer.

En recension är per definition "recensenten, i frågas, personliga omdöme om en produkt" dvs. att en recension är subjektiv. Du är väldigt naiv om du tror annat. Lär dig sikta så skall du nog se att det går bra. Det här är ingen Quake kopia, det är en halvt-om-halvt realistisk krigs-shooter. Ta det för vad det är.

När man väl kommer in i spelet så är MP helt fantastiskt skojigt. Dock så är det så jävla dåligt gjort av både Dice och EA med att man inte kommer in på servrar... först ena buggen efter den andra. Det är helt otroligt. Har lyckats spela 3-4 matcher nu på 4 dagar ungefär. Lös det snabbt!:evil:

Medlem

säger samma sak. skit server kan aldrig ansluta men när man väl kommer in e det skoj.

som i dag satt jag i en pansarvagn med polare jag markerade med q han dödade. när han blev skadad hoppade jag ut lagade fort som tusan och in igen för att smattra med maskingeväret och markera totalt 50 kills innan en sniper lyckades kalla in ett mega bombs raid över oss.

men jag vill inte bara kunna spela vart 3 dag då servrarna funkar jag pröjsade dyra pengar för spelet:evil:


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

"Nu ger vi oss i kast med spelets och seriens kärna - multiplayer - och du kommer inte att bli besviken."

Jo, jag blev besviken. Efter 40 min har jag fortfarande inte lyckas komma in på någon server. Nu ger jag upp och testar Singel player istället.

Medlem

Att serverbrowsern ska fixas kan man ju alltid hoppas, men å andra sidan var serverbrowsern i BF2 precis lika usel som den här och det sas bero på precis samma sak; "Anstormningen av spelare" och den blev patchad en massa gånger och fortsatte vara ungefär lika usel, så jag har väl inga direkta förhoppningar. Battlefieldspelen har alltid varit en diamant i en dynghög tyvärr (dvs otroligt roligt spel, men allt som funkar bra i andra spel, menyer, inställningar, serverletande etc har alltid sugit). Men vi slipper ju iaf genereringen av shader-filer när vi ställer om grafiken nu, så det går långsamt framåt!

Serverbrowsern är dock så otroligt usel att den borde sänka betyget med en poäng. "Anstormningen av spelare" borde vara väntad, inte komma som en överraskning. Framförallt inte eftersom precis samma sak hände i BF2.

Medlem

"Det perfekta BF är redan här"
Knappast, många små saker som måste fixas till.
Toggle Crouch
Toggle Prone
Kunna sidesteppa när man sprintar är några av dom sakerna som stör mig enormt.
Att man tål 10 skott på vanliga gamemode är ju också nått som stör mig rejält.

Medlem

Äntligen kommit in på en server och spelat en hel kväll. Det är bara att hålla med, det är ett SUPERSPEL! Helt klart värd sin 5:a i betyg, även om serverbrowsern får IG.

Förstår inte varför man gjort ett så låst och scriptat SP-spel när MP är så sjukt bra...

Medlem

Hellt suveränt spel. Har det till PS3 och snart även till pc ... måste spelas säger det bara!!!

Medlem

Det är jävligt problematiskt att hitta en bra server, men när man väl har hittat en, så är det typ den bästa MP:en ever liksom

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

En recension är per definition "recensenten, i frågas, personliga omdöme om en produkt" dvs. att en recension är subjektiv. Du är väldigt naiv om du tror annat. Lär dig sikta så skall du nog se att det går bra. Det här är ingen Quake kopia, det är en halvt-om-halvt realistisk krigs-shooter. Ta det för vad det är.:

Vad det står i svenska ordboken vad recension betyder bryr jag mig föga om. En bra recensent för mig är en som har testat massa olika spel/saker i samma kategori och jämför dem. Rätt uppenbart att så inte är fallet denna gång.
Och nej jag behöver inte lära mig sikta, min aim i quake och arma är det inget fel på.

Medlem

Jösses vilken köpt recension.
Den nämner ingenting om alla buggar som finns.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

När jag startade spelet för första gången, och skulle spela MP.. då browsade jag efter alla servrar, 1gång.. filtrerade alla Battlefield Gotland och TV2 servrar, och la till dom på favorites

Nu när jag startar spelet, trycker escape när intro kommer, trycker på Login, trycker på login mitt acc, sen login min gubbe, sen updating stats.. trycker på servers längst ner till höger, refreshar servrar som tar 2-3 sec, får upp en stor lista med 15+ servers direkt med 1-15ping, det finns alltid någon ledig spot på någon av dom.. så

Från att jag trycker på Bad Company 2 spel ikonen, tills att jag laddar en bana på en battlefield gotland server = 20 sekunder, laddar väl banan en 20 sec kanske.. så totalt från start till jag är inne och spelar, 50sec MAX

Grattis till dig isf, då du är en av väldigt få som ens kan lägga till servrar till favoriter.

Resten av oss får sitta och refresha hela listan i 5 minuter åt gången och hoppas på att spelarantalat stämmer, vilket det inte gör 99% av fallen, vilket leder till att man får sitta och försöka komma in på slumpmässigt utvalda servrar i hopp om att man får komma in och spela iaf 10 minuter innan man blir utslängd av något annat allvarligt fel i ett spel drypande av buggar och konstruktionsfel.

Nej, den här recensionen vilseleder de stackare som funderar på att köpa spelet.

Min rekommendation är att vänta eller överväga om man vill spendera 2/3 delar av sin "speltid" att komma in på servrar.

Medlem

BC2 är kul men det är på intet vis fulländat. Om man bortser ifrån vad som måste vara multiplayerspelens tekniskt sett sämsta lansering och istället synar BC2 i fogarna väl inne i spelet så ser man snart att de är ganska otäta.

Jo jag vet, du trodde att jag skull börja gnälla om hus snipers är uber och hur de förstör spelet. Nej snipers är ett försvinnande problem för ingen gillar en sniper. I varje fall inte som 99% av alla sniper spelas, sittandes i ett hörn med sin M95 utan att göra ett skit för laget eller uppdraget. En bra sniper identifierar fiender, ger eldunderstöd, och mortar cover åt sina framryckande medspelare. Tyvärr så är det bara 1 på 10 som fixar det.

Nej det som sänker BC2 från en 5 av 5 är faktiskt just det DICE skryter om och som kritiker insiktslöst applåderar. Jag snackar om fysiken i spelet. Jo det mesta går att skjuta sönder och ska du skjuta någon på mer än 10 meters avstånd så måste du höja pipan... Hurra hurra, alla som har spelat Operation Flashpoint eller Americas Army har redan sett allt BC2 har att erbjuda på det planet.

Vad man inte snackar lika mycket om är till exempel hur en 70 ton tung Abrams Main Battle Tank i 80 knyck kan stoppas på en femöring av en 100 kilos betongsugga eller trådstängsel som man kan kniva sig igenom som fotsoldat.

Det snackas inte heller om hur förmodat vältränade fotsoldater, som kan rusha oavbrutet över hela banan, plötsligt har lika svårt som R2D2 att ta sig över en liten hög med skrot eller hoppa över ett trappräcke.

Det snackas över huvud taget inte om hur varenda kotte i spelet har utrustats med en egen oförklarligt högteknologiskt självihopvikande fallskärm, som skulle få självaste Batman att bli grön av avund. Varför inte ha pocket-propeller som upplåsningsbar perk så jag kan förvandla min fallskärm till en Ultralight och flyga till väders när lede fi kommer springande?

Att ge BC2 full pott när DICE inte lyckats få spelplanen att lira bättre ihop med spelare och fordon luktar faktiskt köpt journalistik.

Tack för kaffet!:heart:


signatur

Kiss kiss, bang bang

Inaktiv

kan man lira de med service pack 2 fungerar inte för mig att spela multiplayer !!!! eller ska man måsta köpa win 7 prof.. kan köra fc2 på max men inte ens komma in på detta spel online !!! har updaterat men vill inte fungera n då !!

Medlem

Fruktansvärt bra spel! För den som gillar FPS spel så är detta ett givet köp! Finns verkligen ingenting att klaga på, förutom alla idioter som kör recon-basecamp!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Håller helt klart med om att BF2 var och är flera gånger bättre än bc2. Hela frostbite motorn känns fattig och klumpig. Det känns som om jag har kastat 500 kronor rakt ner i soptunnan.

Medlem

Bad Company 2 är min favorit Battlefield spel.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Håller helt klart med om att BF2 var och är flera gånger bättre än bc2. Hela frostbite motorn känns fattig och klumpig. Det känns som om jag har kastat 500 kronor rakt ner i soptunnan.

LOL på denna 10 år senare.

Medlem

Precis som ja mindes klagade folk apa på detta vid launch. Ett roligt spel men inte en favorit för egen del, det kändes att det var första frostbite-spelet på PC med kassa menyer, inställningar & gränssnitt.

Medlem

BC2 blev rätt snabbt favoriten bland Battlefield spel. Ljudet, grafiken och banorna var helt fantastiska på den tiden. Sen kom Battlefield 3 som tog över och när man väl satt sig in i det så var det näst intill omöjligt att gå tillbaks till BC2 som var väldigt mycket segare och stelare i spelsätt. Märktes då tydligt hur mycket portat det faktiskt var från konsol, men man blev helt blind ifrån det när man väl hade kommit in i spelet i början.

Mitt bästa minne från BC2 var när jag just hade fått mina Logitech G35 lurar och blev helt slagen över hur tungt ljudet var. Jag höll på att ramla ur stolen när jag ställde mig bredvid en stridsvagn som slängde iväg en salva och membranen i lurarna slog så hårt att de vibrerade på öronen.

Medlem

Tycker BFBC2 var roligt, speciellt banorna men jag håller fortfarande BF2, BF3 och BF2142 högre.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, humor att FZ blev mutanklagade för betyget när det begav sig.

Skriv svar