GTA IV och andra spel som förtjänar en remake
Bra lista!
Jag skulle lägga till Beyond Good and Evil, Age of Mythology och Operation Flashpoint: Cold War Crisis.
Håller med om Beyond Good & Evil!
Kunskapsförmedlare.
Hade gärna sett en remake på Freedom Fighters. Riktigt trevligt spel.
Jag har bra minnen om det spelet. Det var kul och lite annorlunda på sin tid.
Din vänliga kvartersrecensent.
Jag vill ha officiellt VR stöd/remake till många spel.
Tänk typ Resident evil.
Det blir inte bara ett annat sätt att spela det blir en annan uppöevelse.
Respekt till alla som skapar och designar världarna, vissa är helt fantastiska.
Att få uppleva dom genom att vara inne i dom kan man ibland förundras av detaljer man upptäcker som annars helt går en förbi eller knappt syns annars.
Morrowind. Sedan är jag nöjd.
Faktiskt, lägger min röst på detta spel också.
Förstår väl inte riktigt kritiken till remakes. Nu har det nog inte hänt mig än, men om det kommer en bra remake av ett spel jag spelade mycket för 15-20 år sedan så hade det varit skitcoolt och en ordentlig nostalgitripp. Jag skiter i om det är en ”enkel” kassako för utvecklaren, så länge det ger mig nöje och är välgjort.
Gamla Illusion Softworks spel. De gjorde ju nyss en remake av Mafia 1 så jag tycker de kan göra nyversioner av Vietcong och Hidden & Dangerous spelen också. Tänk att smyga runt i djungeln och bajsa ner sig när man faller ner i en fälla, allt gjort dagens teknik och ljussättning. Eller kanske köra fyra player Co-op kampanj som SAS och behöver tänka på vad man ska ha med sig och täcka olika vinklar.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Kings Quest VII - hade mått bra av att slippa alla begränsningar från den tiden
The Legend of Zelda: A Link to the Past - eller njae, det är ju så bra som det är. Jag kanske hellre vill ha ett nytt A Link Between Worlds fast utan hyr-systemet.
Guitar Hero - Dags för en återkomst
Red dead redemtion 1 !
Jo just det, den var väl på väg enligt rykten men är väl nerlagd efter GTA 3 trilogins fiasko. Hade gärna sett den annars.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Metroid Prime, men det gick jag ju nyss och vilken härlig känsla det var att spela igenom det igen! Får säga 2:an då. En inte allt för vild gissning är väl att det dyker upp i höst, eller?
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Jag vill gärna slå ett slag för det vi faktiskt har fått under åren, dels av utvecklare som släpper en patch till gamla spel, och dels av dedikerade entusiaster som släpper mods som i princip fräschar upp hela spelupplevelsen och gör att man kan spela gamla spel till moderna datorer med högre upplösning och allt vad det kan vara. På rak arm kommer jag på:
- Quake 1 & 2, gratis patch av utvecklarna för att lägga till RTX (bla)
- Skyblivion/Morroblivion, mods för att erbjuda TES 3/4 i modern skrud (inte officiellt släppt än men ser bra ut)
- Augustus/Julius, mod för att spela Caesar III på modern PC, riktigt ambitiöst och har gjort det svårt att gå tillbaka till "vanilla" Caesar III
Tipsa gärna om fler (gratis) uppdateringar och mods som fräschar upp gamla spel och som inte är remakes till fullpris. 🙂
Ge mig en remake av Red faction guerrilla med ännu mer förstörelse!!!
Eller bara ett Red Faction III där Alec Mason fortsätter kampen mot EDF. Som har ännu mera förstörelse!
Din vänliga kvartersrecensent.
Jag vill gärna slå ett slag för det vi faktiskt har fått under åren, dels av utvecklare som släpper en patch till gamla spel, och dels av dedikerade entusiaster som släpper mods som i princip fräschar upp hela spelupplevelsen och gör att man kan spela gamla spel till moderna datorer med högre upplösning och allt vad det kan vara.
Håller med! Spelar Black Mesa just nu och det är verkligen fantastiskt.