Logitech G Cloud

Robot
Logitech G Cloud

Tung prislapp håller idén om molnspelande kvar på marken.

#g-cloud, #logitech


Medlem

Den där e ju lite lame, är dock sugen på att testa ASUS.. dock även fast den har bättre specs så har den inte alls lika bra strömfunktioner och drar sjukt mycket mera ström av vad jag hört. Dock intressant att den kör windows så allt bara funkar direkt. Avsaknaden av styrplattor suger dock.

Medlem

Varken Asus Ally eller denna får mig att byta från Steam Deck.
Steam Deck får hänga med ett tag till med andra ord


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av robbis:

Den där e ju lite lame, är dock sugen på att testa ASUS.. dock även fast den har bättre specs så har den inte alls lika bra strömfunktioner och drar sjukt mycket mera ström av vad jag hört. Dock intressant att den kör windows så allt bara funkar direkt. Avsaknaden av styrplattor suger dock.

Sweclockers har en Asus Ally inne, jag ska försöka testa den till nästa vecka.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sweclockers har en Asus Ally inne, jag ska försöka testa den till nästa vecka.

Ge mig gärna ett första intryck. Kommer nog kolla över lite olika reviews o jämförelser på youtube och vem vet? Kanske blir ett köp till hösten. Just nu får steam decken jobba över sommaren.

Gen
Medlem

Bra recension!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Varken Asus Ally eller denna får mig att byta från Steam Deck.
Steam Deck får hänga med ett tag till med andra ord

Känner som du. Kul dock att det kommer mer och mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av robbis:

Ge mig gärna ett första intryck. Kommer nog kolla över lite olika reviews o jämförelser på youtube och vem vet? Kanske blir ett köp till hösten. Just nu får steam decken jobba över sommaren.

Beror på om jag hinner, vill ju gärna få ut ett test så fort som möjligt. Sen får vi se om det blir ett test, beror på hur länge vi får ha den kvar.


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Ge mig gärna ett första intryck. Kommer nog kolla över lite olika reviews o jämförelser på youtube och vem vet? Kanske blir ett köp till hösten. Just nu får steam decken jobba över sommaren.

Det finns recension på Sweclockers.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känner som du. Kul dock att det kommer mer och mer.

Japp, bra med alternativ.
Samtidigt, om det blir fel prisklass för vad man får så känns det som man missar öppet mål och blir just inget alternativ.

Nintendo och Valve kommer ju alltid ha fördelen med att dom har även en plattform där dom tjänar på mjukvaran


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns recension på Sweclockers.

Är sällan inne där och läser.

Medlem

Varför sätter de uttagen där man ska ha ölmagen?

Det som något sådant faktiskt konkurrerar med är ju en teleskopisk kontroller till sin mobil.

https://www.amazon.se/Mobil-styrenhet-handkontroll-Telefonkon...

Kostar några hundralappar, fungerar hur bra som helst även om just denna modellen inte har analoga avtryckare, inte en hel enhet med extra inloggningar och jobbig mjukvara.

Medlem

Den här kommer floppa så hårt.

Redaktör
Skrivet av Divion:

Den här kommer floppa så hårt.

Mja. Om priset sjunker så kan den bli intressant. 4 000 kr är Logitechs riktpris, sen får vi se vad den landar på hos handlarna.


signatur
Medlem

Vem är egentligen målgruppen?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Det som något sådant faktiskt konkurrerar med är ju en teleskopisk kontroller till sin mobil.

<Uppladdad bildlänk>

https://www.amazon.se/Mobil-styrenhet-handkontroll-Telefonkon...

Kostar några hundralappar, fungerar hur bra som helst även om just denna modellen inte har analoga avtryckare, inte en hel enhet med extra inloggningar och jobbig mjukvara.

Exakt, och har man dessutom (som jag tror många har) en lite äldre telefon liggande så kan man ju ha den permanent inkopplad och konfigurerad i en sådan kontroll. Det krävs inte den senaste maskinvaran.

Redaktör
Skrivet av korvmos:

Vem är egentligen målgruppen?

Kanske folk som kör streamat till mobil, platta eller laptop, eller såna som vill ha billigt komplement till sina vanliga spelenheter. En billigare Switch eller Steam Deck typ (med den lilla nackdelen att den inte är billigare.)


signatur
Medlem

Känns som den kommer säljas i tusen exemplar, sedan dras proppen ur. 4000 för streaming...måste vara sämsta affärsidén sedan Google ville ta ut fullpris för spel till Stadia.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske folk som kör streamat till mobil, platta eller laptop, eller såna som vill ha billigt komplement till sina vanliga spelenheter. En billigare Switch eller Steam Deck typ (med den lilla nackdelen att den inte är billigare.)

Precis, kanske och kanske dit, känns inte som logitech gjort något bra grundarbete innan dom tog fram denna. Google la nyss ner stadia borde ju tex varit lite av en väckarklocka.

Ps. Men tack för en bra recension!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det verkar som att jag kan ha denna som en Switch för mina Xbox-spel och detta känns då mer intressant! Trist att man inte kan spela på tunnelbanan eller på resan dock men i soffan när familjen ockuperar min TV funkar.

Redaktör
Skrivet av korvmos:

Precis, kanske och kanske dit, känns inte som logitech gjort något bra grundarbete innan dom tog fram denna. Google la nyss ner stadia borde ju tex varit lite av en väckarklocka.

Ps. Men tack för en bra recension!

Den släpptes i USA redan i höstas, bara några månader efter nedläggningsbeskedet för Stadia, så det visste de nog inte. Men Stadia hade bra streaming-teknik, var nog främst den kassa affärsmodellen som sänkte den gissar jag. Fast du har ju en poäng: Logitechs prismodell är ju inte heller den bästa.
Tack själv för berömmet och för att du läser!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja. Om priset sjunker så kan den bli intressant. 4 000 kr är Logitechs riktpris, sen får vi se vad den landar på hos handlarna.

För halva priset - 2 000 kr - då hade det varit intressant, tycker jag. Streamar en hel del spel ifrån datorn till TVn/NUCen via Sunshine/Moonlight redan och denna skulle ge lite större frihet!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den släpptes i USA redan i höstas, bara några månader efter nedläggningsbeskedet för Stadia, så det visste de nog inte. Men Stadia hade bra streaming-teknik, var nog främst den kassa affärsmodellen som sänkte den gissar jag. Fast du har ju en poäng: Logitechs prismodell är ju inte heller den bästa.
Tack själv för berömmet och för att du läser!

Aha, det hade jag missat! Håller iofs till fulle med om att stadia dog inte pga tekniken utan affärsmodellen.
Vi får se vad som händer med denna produkt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Redaktör
Skrivet av Landelusen:

För halva priset - 2 000 kr - då hade det varit intressant, tycker jag. Streamar en hel del spel ifrån datorn till TVn/NUCen via Sunshine/Moonlight redan och denna skulle ge lite större frihet!

Håller med, känns som ett pris man kan betala för att utöka sin spelvardag så där lagom soft. Men det kanske skulle bli brakförlust, men då hade jag föredragit en ren streaming-enhet för att få ner priset, Android-spel är verkligen inte starkaste skälet att skaffa denna maskin.


signatur
Medlem

För dom pengarna köper man nog hellre en switch så slipper man streama...

Medlem

En strömningsmaskin som kostar som en spelmaskin? Nej, finns inte ens på kartan att jag skulle köpa något liknande. Steam-link var rätt ute med priset, Valve visste vad strömmade spel får kosta.
Jag hade gett max 1500:- för något liknande.

Medlem

Flopp!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sweclockers har en Asus Ally inne, jag ska försöka testa den till nästa vecka.

Du får berätta allt om Windows 11 vs Steam OS. Jag är mycket skeptisk till lösningarna som Rog Ally kör med, av vad jag sett att man skall tampas med massor av rutor hit och dit med Ausus owerlay eller vad det nu heter. Om det är några nackdelar med att styra musen med kontroller stickan. Hörde någon som sa att vid tillfälle musen inte reagerat när man rör på stickan och tvingats använda touchskärmen i stället osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Runt 1500 och streama via moonlight skulle kunna vara nåt.

Medlem

Om det hade varit halva priset eller en tredjedel så kanske det hade varit något för någon.

12
Skriv svar