Utvecklingen av Bioshock 4 ryktas ha stora problem
Riktigt tråkigt om detta stämmer. Men man får väl ändå hoppas att det blir bra till slut.
BioShock-spelen är smått fantastiska i sin atmosfär och det estetiska. Nu var det väldigt länge sen jag spelade dom och vet inte riktigt hur dom levererar idag, åtminstone gameplay-mässigt.
Sedan man fick BioShock: The Collection för ett tag sedan på Epic så har jag haft ett sug att lira om dessa, speciellt när jag inte lirat remastered-versionerna.
Om det nu skiter sig så har vi ju "Judas" på gång av just Ken Levine, det ser väl ut som en spirituell uppföljare om något.
The more I practice, the luckier I get.
Låter verkligen inte bra. Oddsen är rätt dåliga om det har pågått så här länge. Men håller ändå tummarna för att de hittar rätt till slut.
Nåja, vi kan ju trösta oss med att spelet är perfekt bakom ett annat fyrtorn
Trösta dig med att det bästa Bioshock är bakom dig.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nåja, vi kan ju trösta oss med att spelet är perfekt bakom ett annat fyrtorn

Ken Levine är inte involverad i Bioshock längre så förhoppningarna är noll.
Judas ser intressant ut.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Varför ens ta sig an ett projekt om man inte har resurser/kompetens att genomföra det? 🤔
Vatten över huvudet och skit händer på vägen.
Varför ens ta sig an ett projekt om man inte har resurser/kompetens att genomföra det? 🤔
Vatten över huvudet och skit händer på vägen.
Ja, kan ju tyckas coolt att få ta ansvar för en så stor och älskad serie och intala sig själv att "det här klarar vi, blir nog minst lika bra som de första" utan att kolla om en verkligen har resurserna eller kompetensen för det. Säger inte att de inte har det, men det kan ju vara en teori i alla fall. Sen kan ju omstarterna bero på så mycket, kanske vill de - eller kanske snarare kan inte bestämma sig - göra så mycket med storyn att de inte riktigt vet vart de ska ta vägen med den eller hur speldesignen i övrigt ska formas kring den. T.ex.
Jag tror inte nödvändigtvis att det automatiskt kommer blir ett dåligt spel bara för att man börjar om från början flera gånger eftersom de förhoppningsvis känner att det inte funkar eller inte blir tillräckligt bra istället för att bara slänga ut något för att tjäna snabba pengar MEN risken är ju stor att den som håller i pengasäcken tröttnar när inget släpps och att projektet antingen läggs ner helt eller att de tvingar utvecklarna släppa ett ofärdigt och trasigt spel för att få tillbaka en del av förlusten.
Jag tror inte nödvändigtvis att det automatiskt kommer blir ett dåligt spel bara för att man börjar om från början flera gånger eftersom de förhoppningsvis känner att det inte funkar eller inte blir tillräckligt bra istället för att bara slänga ut något för att tjäna snabba pengar MEN risken är ju stor att den som håller i pengasäcken tröttnar när inget släpps och att projektet antingen läggs ner helt eller att de tvingar utvecklarna släppa ett ofärdigt och trasigt spel för att få tillbaka en del av förlusten.
Ja, risken är väl störst för det sistnämnda tyvärr - att de känner att de måste släppa något för att tjäna tillbaka lite i alla fall och då kanske det blir något mediokert ihopkok av idéer från alla omstarter som tillsammans bara blir något huvudbry. Vi kan bara hoppas de får ordning på allting och kan undvika det.
Varför ens ta sig an ett projekt om man inte har resurser/kompetens att genomföra det? 🤔
Tänker lite så att alla mindre studios dröm är ju att få jobba med något stort IP. Så kommer någon och säger här ni får ta Bishock, då säger man inte nej utan ser det som en utmaning och en chans att sätta sig på kartan. Dock så kan det ju som sagt bli att ta sig vatten över huvudet också...
"Writer and Fighter"