Mass Effect: Andromedas creative director hade gärna gjort en uppföljare

Robot
Mass Effect: Andromedas creative director hade gärna gjort en uppföljare

Och medger att kvantitet fick för hög fokus, snarare än kvalitet.

#Bioware, #Mass-effect-andromeda


Medlem

Jag hade en väldigt bra o minnesvärd tid med Andromeda. Tyckte dock det räckte med ett spel.

Medlem

Jag minns inte Andromeda som för stort. Jag minns det som en tråkig story, tråkiga karaktärer och bra gameplay. Tyvärr spelar gameplay inte så stor roll (iaf för mig) om story och/eller karaktärer är dåliga.


signatur

I drank what?

Medlem

Andromeda hade sina brister, men jag gillade ändå känslan och atmosfären ganska skarpt.

Medlem

Jag tar gärna en uppföljare (:


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Köpte spelet 1.5 år efter release och har bara bra minnen av storyn och gameplay, tror jag 90% spelet. Och satan i gatan vad bra HDR implementering, med dolby vision på pc ser spelet bättre ut än Cyberpunk med path tracing.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Mass effect: Andromedas största problem är att det är ett Mass Effect-spel.

Det finns absolut kvalitet i spelet och det är väldigt snyggt på sina ställen. Stridssystemet är också bäst i serien hittills. Men som många har varit inne på är framför allt karaktärerna och storyn mindre bra.

Medlem

Spelade det på senare dagar med kraftfull PC och en uppsjö QoL- & grafik moddar. Hade förvånansvärt kul! Ser gärna en uppföljare.

Medlem
Skrivet av danskung:

Köpte spelet 1.5 år efter release och har bara bra minnen av storyn och gameplay, tror jag 90% spelet. Och satan i gatan vad bra HDR implementering, med dolby vision på pc ser spelet bättre ut än Cyberpunk med path tracing.

Okej, nu tar vi det lilla lugna här


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Okej, nu tar vi det lilla lugna här

Kanske överdriver lite, men känns ju helt värdelöst med path-tracing ifall spelet inte kan visa nyanserna av svärta. Kör med lg 45 oled skärm och du får välja pest eller pina, dvs antingen krossad svärta eller förhöjd lcd svärta.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Köpte spelet 1.5 år efter release och har bara bra minnen av storyn och gameplay, tror jag 90% spelet. Och satan i gatan vad bra HDR implementering, med dolby vision på pc ser spelet bättre ut än Cyberpunk med path tracing.

Jag körde det vid release, och förutom några smågrejer så tyckte jag om spelet. Det var grymt trist att vi inte fick nåt dlc trotsr att det hintats starkt om det av slutet av spelet.

Medlem

Storyn var usel och allt annat omkring var bara mediokert. Alla säger gameplay var bra med gillade inte de heller. Kändes som att jag bara skuttade omkring med jetpack konstant.

Medlem

Jag gillade Andromeda. Håller det som det näst bästa i serien.
Grymt synd att det fick en chans att växa till sig med dlc eller uppföljare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

CFW
Medlem

Fruktansvärt oengagerande karaktärer, story och setting. Tack men nej till den uppföljaren. Det var ändå ett fall framåt att de inte gick all-in på något liknande "Last-Jedi-postmodernistisk-dekonstruktion-av-originalet", nu kan man njuta av ME:LE.

Men gärna en riktig 4:a i vår egna galax med en story som kopplar mer till Shep fast 50-100 år efteråt.

Medlem

Man bryter sig loss från den tidigare trilogin, åker till en helt ny galax. Har ett blankt papper och möjligheten att få skriva en helt ny historia och det första som händer när man stöter på en ny livsform i den helt nya galaxen är att man blir skjuten på och skjuter tillbaka.. Vi bra, de andra dåliga. Svart och vitt. Ganska tråkig öppning när man tänker på möjligheterna de hade.

Ny intelligent livsform, är de onda, goda? Eller mitt emellan, de kanske är varken eller utan har en egen agenda som vi inte riktigt förstår. Hade man kunnat dela upp plot-line i början genom att du skjuter på dem eller inte.. skjuter man på dem så öppnas en story arc att du måste ta reda på om konfrontationen är ett missförstånd.. De hade kunnat spelat snälla och långsamt långsamt framkommer det att man kanske inte riktigt kan lita på dem.. man blir huggen i ryggen vilket gör att man vill besegra dem än mer (ens värsta fiender är ofta ens tidigare vän) etc etc.. nej.. direkt Vi bra.. de onda.. du ska skjuta på de onda.. förstår du?

Combat var annars ganska kul men kom aldrig riktigt över min besvikelse över den platta världen och alla missade möjligheter till en intressant handling så slutade mitt i någonstans.

Hade gärna velat se något av en "remake" på spelet som faktiskt bygger på utforskning. Både det stora skeppet och det faktum att man åkte runt och byggde baser på olika planeter öppnade för att man skulle ta hand om dom också, bygga en liten utpost och sen göra uppdrag för folk på basen och man ser hur den växer från bara någon enstaka byggnad till ett riktigt samhälle. Och istället för att man skulle ha det stora hotet som ser likadant ut överallt så skulle varje enskild värld ha sina egna faror och problem som man måste lösa för att kunna kolonisera planeten.

Det stora hotet skulle vara mer i bakgrunden och mest bara bidra till en känsla av "impending doom" men utan att man skulle veta exakt vad det var, mer som Reapers i ME1. Man lyckades faktiskt hålla det huvudsakliga hotet utanför originaltrioligin tills tredje spelet, för att jämföra dök hotet upp nästan direkt i Me Andromeda..

Medlem

Spelet hade utan tvekan bäst combat, och jag hade verkligen en bra upplevelse båda gångerna jag spelade igenom. Dock får man ta det för vad det är, ett fristående spel från samma universum, inte en uppföljare till ME 1-3.
Hade gärna sett en uppföljare där de tar tag i alla lösa trådar och styr upp alla frågetecken från första, som till största del finns för att de verkligen ville skapa något större och mer långlivat från första början, spelet är fullt av cliffhangers.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Utöver allt som redan nämnts, story, karaktärer osv usla. Största besvikelsen för mig var att det var ett helt nytt universum och extremt lite av den potentialen användes, vi fick 1 ny alien species, thats it.

Tur nog så är det så långt bort i framtiden ifrån ME 1-3 att jag hoppas att det ME som byggs nu kan bara ignorera det. kanske en soundbite om hur ett gäng forskare bygger en Ark som ska till andromeda, sen inte nämna igen.

Medlem

Nej nej nej. Låt Mass Effect vara och förstör det inte ännu mer.

1
Skriv svar