Lord of the Rings: Gollum verkar precis så kasst som alla trott

Robot
Lord of the Rings: Gollum verkar precis så kasst som alla trott

Kraschade var femte minut för en recensent.

#the-lord-of-the-rings-gollum


Inaktiv

Lord of the Crashes.

Medlem

Att dom vågade släppa detta, det är i stort sett så närapå en scam som det går, du betalar fullpris för ett spel som ser ut och spelar sig som ett spel för 20 år sedan på PS2, ganska otroligt ändå, säger ganska mycket om oss konsumenter om dom släpper ett lir som detta.

Medlem

I snitt en krasch ungefär var 5:e minut för den stackars recensenten alltså, där snackar vi att göra sig förtjänt av sin lön. ^^

Synd att FZ inte fått recensionskod (jag hoppas den kommer), för jag hade velat läsa en recension av det här. Har de mage att ta 500+ spänn för sitt spel (och dessutom lite extra för saker som röstskådespeleri) kan de gott få kritik när de inte levererar kvalitet i paritet med priset också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gnällkuk

Sämre, än vad vi trott tom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Först The Rings of Power och nu Gollum.

Var annat med Peter Jackson och Battle for Middle-earth.

Geeks Gaming

Och ingen är överraskad 😂

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Herregud, det där är ju verkligen raktigenom tragiskt... Kikade precis på delen där man styr en följeslagare (just why) vid 9:50 och det får ju Redfall att framstå som ett mästerverk.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gnällkuk
Skrivet av PeTTs0n:

Herregud, det där är ju verkligen raktigenom tragiskt... Kikade precis på delen där man styr en följeslagare (just why) vid 9:50 och det får ju Redfall att framstå som ett mästerverk.

Verkligen, det här spelet framstår som en tidig alpha av ett riktigt dåligt och ogenomtänkt koncept till spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

120 gånger ? måste va rekord.....

Medlem

Frågan är om det är sämre än (deras) Gollum är ful

Medlem

Haha, vilken kontrast; massiva Zelda som är ett av de mest välputsade spelen i modern tid, veckorna senare släpper annat företag denna ofärdiga sörja

Medlem

Går inte så bra för Embracer nu.

Medlem

Skräll!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hur skäms inte utvecklarna för att släppa en så dålig produkt på sådant starkt varumärke?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Går inte så bra för Embracer nu.

Embracer har ingen koppling till detta spel förutom royalties från IPt

Medlem
Skrivet av limonass:

Embracer har ingen koppling till detta spel förutom royalties från IPt

Påverkar väl deras IP? Det är väl därför man har ett IP?

https://www.di.se/nyheter/efter-kursraset-nytt-slag-mot-embra...

Medlem

Spelet ingen bad om XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det ett heist-spel eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Gollum har 38 i snitt i Metacritic.

Medlem

ACG's inledande ord till sin recension är rätt talande,
Gollum is one of the first games I've ever played where the loading screen hints and story text was vastly more interesting than all the story and gameplay you see inside the actual title

KoP
Medlem

Känns som att spelet är utvecklat utav nyexaminerade ifrån någon spelutvecklingsskola. 🤔

Medlem

Rullar i 60 iaf? Då är det väl bra.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns som att spelet är utvecklat utav nyexaminerade ifrån någon spelutvecklingsskola. 🤔

Även de kan göra bättre. Tro mig!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Det är pinsamt och väldigt orogivande att detta spel har slukat miljoners kronor att göra och sen är det ett av årets största kritiker floppar. Men det sitter väl en liten Gollum och tycker att detta är det bästa sen utanonseringen av Metal Gear Solid.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Det där är så konstigt...varför skulle jag någonsin få för mig att spela som den vämjeliga lilla kraken? Visst, jag förstår att det kan vara kul att berätta en historia från ett ovanligt perspektiv, att ge en röst åt någon som aldrig haft en...det gick ju bra för Maleficent på vita duken. Men Krupphosta (som han borde hetat på svenska)?
Vad blir deras nästa spel, The untold adventures of Jar Jar Bings?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Hur skäms inte utvecklarna för att släppa en så dålig produkt på sådant starkt varumärke?

Det är spelindustrins motsvarighet till spam...bara mångla ut en massa skit, det finns alltid någon som köper...

Medlem

Redan från det att den horribla designen av Gollum visades så förstod man att detta skulle bli katastrof.

Samtliga ansvariga bör lämna branchen och börja på ett lager.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag var en av få som hade förhoppningar om spelet, då jag tyckte idén ändå verkade bra.

Tråkigt att det verkar suga och det blir absolut inget köp. Hoppas inte många förhandsbokade skojeriet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Går inte så bra för Embracer nu.

Embracer har inte särskilt mycket med spelet att göra. Licenserades före Embracer köpte lotr licensen som jag förstått och utvecklades inte av Embracer. Daedalic som ägs av nacon har utvecklat detta.

Kursen rasade 5 - 7 % till efter recensionerna kom vad jag kan se. Vilket visar att aktier inte är förankrade med verkligheten om detta nu är en reaktion på spelet.

123
Skriv svar