Ryktena stämde: Metal Gear Solid 3-remake bekräftas till PS5!

Skrivet av jontebula:

https://www.fz.se/nyhet/294049-det-ar-dags-spela-doom-pa-text...

Här kan ni se sceenshots från spelet. Ser snyggt ut och bra

Du ser allt fel..

Om du kollar noga så ser du att där är en liten 50tums tv.
Och anledningen det ser ut som det gör är ju för att dom visar det från nån sorts Streamingtjänst som gör att man får lida lite.

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av dyb:

Vad menar du med analoga facebuttons på äldre konsoler? (Aldrig spelat mgs, så har ingen aning)

DS2 och DS3 hade tryckkänsliga "symbolknappar" vilket utnyttjades av en del spel.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

Inte speciellt taggad om Kojima inte är involverad. MGS3 är mitt favoritspel genom tiderna, men jag litar inte ett dugg på dagens Konami, speciellt inte hur dem hanterade MGS5, Silent Hills & övergången till Pachinko istället för spel.

Jag antar att det är en remaster det handlar om, alltså uppdatering av grafik, kontroll, meny, etc. Ingenting Hideo Kojima behöver vara involverad för med andra ord..

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag antar att det är en remaster det handlar om, alltså uppdatering av grafik, kontroll, meny, etc. Ingenting Hideo Kojima behöver vara involverad för med andra ord..

Väldigt lätt att tappa original känslan av ett spel när man ändrar grafik och annat. T.ex i bilderna av spelet vi sett hittills så saknar spelet samma känsla av fuktig och varm jungel som originalet hade med hjälp av färger och allmän "art direction". Bilderna ser fantastiska ut kvalitets mässigt men ser väldigt tråkiga ut färgmässigt.

Både Yoji Shinkawa och kojima var enormt viktiga över ovan.

Sen handlar det även om hur dem behandlade Kojima mot slutet, isolerade honom från sina medarbetare, förbjöd han att åka till game awards m.m.

12
Skriv svar