Jonny köpte en Switch för att spela Zelda. Vad spelar du i helgen?

It's not a lake, it's an ocean

Ska spela klart Planet of Lana, sedan blir det nog mer Resident Evil 4 skulle jag tro. Kanske Benedict Fox.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Speltorkan ligger ännu över mig. Men suget är där, måste bara hitta något värt min tid

Skrivet av Soulless:

Blir nog en del Dune: Spice Wars i helgen!

Är ganska nyfiken på spelet! Hur är det tycker du?

Är nyfrälst på Dune(snart tagit mig genom första boken och såg att det fanns ett jäkla gäng till av Mr Herbert och även några av hans son!) och vart ganska sugen när jag såg spelet

Redaktör
Skrivet av Cyberz:

"Jonny köpte en Switch för att spela Zelda. Vad spelar du i helgen?"
och så en bild på D4?
hur vadå hmm?

Kan vara så att det har recensionsspelats saker under embargo... har jag hört.

Apropå inget - vi recenserar snart Diablo 4!


signatur
Medlem
Skrivet av Zensu:

Speltorkan ligger ännu över mig. Men suget är där, måste bara hitta något värt min tid

Är ganska nyfiken på spelet! Hur är det tycker du?

Är nyfrälst på Dune(snart tagit mig genom första boken och såg att det fanns ett jäkla gäng till av Mr Herbert och även några av hans son!) och vart ganska sugen när jag såg spelet

Jag gillar spelet! Ett långsammare och på vissa sätt enklare RTS men med ett oerhört djup för den som vill grotta ned sig och riktigt kul med flera olika sätt att vinna förutom det klassiska expandera och erövra!
Om du spelat "Northgard" så lär du känna igen dig, spelen delar mycket och är gjort av samma utvecklare.

Spelet är dock i Early Access ännu, även om det flyter på helt utan problem och är oerhört välpolerat. Men har läst feedback från folk som spelat mycket att det finns en del obalans i spelet, samt saknas kampanjespelet (conquest) och diverse andra funktioner.
Men det känns trots detta mer färdigt än de flesta "färdiga" spel jag lirat senaste året.
Och mycket har hänt under det år spelet varit i EA så jag ser verkligen fram emot releasen, som om jag förstått rätt sker i slutet av detta år/tidigt nästa.

Har själv bara läst första boken men fick nyligen hem bok 2+3 i samma inbundna serie som första så i sommar ska jag läsa dem alla tre på rad


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan vara så att det har recensionsspelats saker under embargo... har jag hört.

Apropå inget - vi recenserar snart Diablo 4!

Ute i veckan?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag gillar spelet! Ett långsammare och på vissa sätt enklare RTS men med ett oerhört djup för den som vill grotta ned sig och riktigt kul med flera olika sätt att vinna förutom det klassiska expandera och erövra!
Om du spelat "Northgard" så lär du känna igen dig, spelen delar mycket och är gjort av samma utvecklare.

Spelet är dock i Early Access ännu, även om det flyter på helt utan problem och är oerhört välpolerat. Men har läst feedback från folk som spelat mycket att det finns en del obalans i spelet, samt saknas kampanjespelet (conquest) och diverse andra funktioner.
Men det känns trots detta mer färdigt än de flesta "färdiga" spel jag lirat senaste året.
Och mycket har hänt under det år spelet varit i EA så jag ser verkligen fram emot releasen, som om jag förstått rätt sker i slutet av detta år/tidigt nästa.

Har själv bara läst första boken men fick nyligen hem bok 2+3 i samma inbundna serie som första så i sommar ska jag läsa dem alla tre på rad

Har kollat lite gameplay och det ser onekligen småskoj ut! Är det några planer på att lansera kampanj eller andra lägen?

Inte spelat RTS på många år nu och har känt småsug till och ifrån genom åren. Ska tänka lite till på det men lutar något åt att köpa! Är oftast inte den som köper Early Access men som du skriver ser det ganska polerat ut och det är trevligt med lite billigare pris!

Redaktör
Skrivet av Cyberz:

Ute i veckan?

30 maj.


signatur
Medlem
Skrivet av Zensu:

Har kollat lite gameplay och det ser onekligen småskoj ut! Är det några planer på att lansera kampanj eller andra lägen?

Inte spelat RTS på många år nu och har känt småsug till och ifrån genom åren. Ska tänka lite till på det men lutar något åt att köpa! Är oftast inte den som köper Early Access men som du skriver ser det ganska polerat ut och det är trevligt med lite billigare pris!

Det är ju trots allt bara 300kr för vad som nästan skulle kunna passera som ett komplett spel

Ja nästa steg i utvecklingen är att de lanserar vad de kallar "Conquests" som kommer bli det sätt kampanjen/kampanjerna spelas.
Jag är inte hemskt påläst men som jag förstått det så är det en dynamisk karta man försöker erövra, blandat med en del storydrivna/skriptade scenarion sett u perspektiv från den fraktion man valt.
Med andra ord ett sätt att göra kampanjen återspelbar med variation.

Men det är nog ingen hemlighet att multiplayer är en stor del av spelet och ett stort fokus för utvecklarna. Så man får nog dämpa förväntningarna på kampanjen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lith:

Vet att jag inte kommer att älska Far Cry 6 på samma sätt som Far Cry 5 men när man kan köpa senaste Far Cry alstret för strax ovanför hundringen så är det där jag kommer att spendera mina helgpengar (förutom den redan kalla ölen)...

Är det någon som vet vilken solskyddsfaktor man behöver på Yara frstn?

Spelade i HÖGST en timme och nej, detta spel är ett fall ner för trappan :\


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

nice

Medlem
Skrivet av Zensu:

Speltorkan ligger ännu över mig. Men suget är där, måste bara hitta något värt min tid

Är ganska nyfiken på spelet! Hur är det tycker du?

Är nyfrälst på Dune(snart tagit mig genom första boken och såg att det fanns ett jäkla gäng till av Mr Herbert och även några av hans son!) och vart ganska sugen när jag såg spelet

Ey, jag har en handfull av sidor kvar på första boken (eller tre, den är ju uppdelad som så) ! Riktigt trevlig läsning. Har bok två i hyllan (Messiah) så jag kan fortsätta direkt. Ska bli kul med del två av Denis´s Dune-adaption i höst.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Ey, jag har en handfull av sidor kvar på första boken (eller tre, den är ju uppdelad som så) ! Riktigt trevlig läsning. Har bok två i hyllan (Messiah) så jag kan fortsätta direkt. Ska bli kul med del två av Denis´s Dune-adaption i höst.

Riktigt trevlig läsning indeed!

Ser fram emot del 2 rejält! Tycker Herr Villeneuve's take är bra som fasiken 'även fast' han skippar en del från första boken(ganska förståeligt inom ramen av en film). Hans approach till effekter, sets, musiken av Herr Zimmer samt valet av skådespelare är fantastiskt!

All aboard the hyyyype traaain *chooo choooo*!

Medlem

Beat Saber på Psvr2. Apex på PS5 & "co-op them song" introt till en gammal skön Youtube serie. Hittade låten igen. Och i samma veva hittade jag "cool for the summer" gammal 7 år gammal låt för första gången. Gillade Rock covern by Halocene bäst.

Skribent

Fortsätter Imperiets segertåg i Star Wars Empire at War (Empire At War Remake Mod).


signatur

I am the black wizards.

Medlem

undrar fortfarande om jonny menade en grå tegelkloss när han nämnde gameboy


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent
Skrivet av YmerXE:

undrar fortfarande om jonny menade en grå tegelkloss när han nämnde gameboy

Jag fick min begagnad, så den var målad med svart nagellack och såg ut som skit Men ja, det var original-Gameboy.

Gillar Switchen skarpt hittills, och Tears of the Kingdom är riktigt grymt. Det är en sak att lira svulstiga open world-spel hemma vid datorn eller i soffan, men det är något svindlande med att kunna dra fram Switchen var som helst och lira såna här spel på språng.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag fick min begagnad, så den var målad med svart nagellack och såg ut som skit Men ja, det var original-Gameboy.

Gillar Switchen skarpt hittills, och Tears of the Kingdom är riktigt grymt. Det är en sak att lira svulstiga open world-spel hemma vid datorn eller i soffan, men det är något svindlande med att kunna dra fram Switchen var som helst och lira såna här spel på språng.

ah, ville bara veta. vi hade flera av dom klossarna. Tror jag hade gillat switch men var tvungen att skicka tillbaka den och spelen man köpte för ett par år sen. var tvungen att fokusera på annat då ekonomiskt. Låter som något för mig. :D. tack för svaret


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

I helgen blir det Miasma Chronicles och re4 remake.

Medlem

Det blir rollspelmys i form av Skyrim och FF5 Pixel Remaster

Medlem

Breath of the wild blir det för mig som hyfsat nybliven switch-ägare

Medlem

denna helg är det Borderlands 3 coop


signatur

//monster

12
Skriv svar