Diablo IV är Blizzards snabbast säljande spel någonsin

Robot
Diablo IV är Blizzards snabbast säljande spel någonsin

Totalt har vi hittills spelat i 10 000 år.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

När det säljer som smör, då har man gjort något riktigt bra. I det här fallet har de lyckats med mycket i Diablo IV! Jag njuter av varje minut i spelet!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Förstår det, bästa spelet som släppts de senaste åren utan tvekan!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Cutscenen i slutet var nog det bästa jag sett från Blizz. Mäktig. Dock är det ju open world ”gör main story i vilken ordning du vill” som jag tycker pajar pacing och blir lite för mkt ”denna zonen har sin berättelse”-grej. Men mycket nöjd med storyn som helhet. Smutsigt och mörkt rakt igenom.

Redaktör
Ponny
Skrivet av DitroX:

När det säljer som smör, då har man gjort något riktigt bra. I det här fallet har de lyckats med mycket i Diablo IV! Jag njuter av varje minut i spelet!

Det är JÄKLIGT kul när det blir så här. Glada spelare ger glad statistisk. Alla vinner! (Förutom möjligen nattsömnen.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bara spelat 6-7h men tycker det är riktigt bra. Det enda jag stör mig på är alla randoms som ränner runt. Game play har Blizzard verkligen träffat rätt. Och betydligt bättre art design än i trean.

Edit: jag spelar PC-versionen i 4k. Jag tycker spelet känns för inzoomat i det mest utzoomade läget. Är det bara jag eller är det fler som känner samma?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

De flesta stora titlar säljer väl alltid bra i början, frågan är hur länge d4 kommer vara populärt, särskilt när och efter att POE2 har släppts. Livslängden är a och o.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul att det går så bra så spelet kommer leva länge

Själv har jag lyckas hållit mig till idag innan jag ska börja spela. Känner att det börjar pirra i knäna och fladdra i örsnibbarna redan

Medlem

Släpp något populärt och all kritik mot företaget är som bortblåst så kan man börja om och bygga negativitet utan att tappa inkomst sen börjar man om när det sticker lite igen.

Medlem

Är det någon som har fått i gång co op spel för 3 till 4 st på samma tv?
2 st startar med en gång.
Sen var det inga laddtid på D3 men på D4 är det ofta.

Styrningen om man är tank på D3 var det hop för att undvika slag.
Men inte på D4 på konsoll.
Varför kan man fråga sig?

D4 är finare grafiskt men D3 är bättre på allt utom grafik.
Finns säkert mer att säga men har bara 5 h in i spelet.
Förtidigt att säga mer.
D3 har man ca 2000 h med vänner och härlig slakt .

Medlem
Skrivet av magma:

De flesta stora titlar säljer väl alltid bra i början, frågan är hur länge d4 kommer vara populärt, särskilt när och efter att POE2 har släppts. Livslängden är a och o.

För mig spelar livslängden inte någon större roll, jag vill bara ha kul så länge jag spelar. Om endgame inte skulle vara så att jag vill lägga massor av tid på spelet är det ok för min del. Jag måste inte spela hundratals eller tusentals timmar för att säga att spelet var bra under den tid jag spelade.

Hoppas POE2 blir bättre än första spelet. Försökt komma in i POE ett par gånger men tröttnat och avinstallerat. Kanske kört det 30 timmar totalt. Det har inte samma sköna stridskänsla som Diablo 3 eller 4 har (enligt mig).

Quake-konnässsör

Äntligen lite reklam för Diablo 4 som passar alla

Medlem

Säger inte Blizzard exakt samma sak med alla deras nya titlar? Och vad betyder egentligen "Snabbast säljande"?

Medlem

Känns ju inte så förvånande :). Reklamen har varit spot on och hypen har puttrat länge! Sen blev spelet helt okej också i slutändan, det är en hel del puts kvar med UI och enstaka buggar men spelet är roande

Medlem
Skrivet av Keneay:

Släpp något populärt och all kritik mot företaget är som bortblåst så kan man börja om och bygga negativitet utan att tappa inkomst sen börjar man om när det sticker lite igen.

Håller helt med, folk har verkligen noll integritet. Så fort något nytt och häftigt släpps så måste man göra som alla andra och ge pengar till sådana jävla pajaser.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Håller helt med, folk har verkligen noll integritet. Så fort något nytt och häftigt släpps så måste man göra som alla andra och ge pengar till sådana jävla pajaser.

Så om blizzard äntligen gjort något rätt och bra ska man ändå fortsätta spy galla över dem? Det är inte integritet, det är patetiskt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av almblad:

https://youtu.be/bekummsjuME

Äntligen lite reklam för Diablo 4 som passar alla

Alltså, detta som transmog för sorceress hade inte varit helt fel.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Släpp något populärt och all kritik mot företaget är som bortblåst så kan man börja om och bygga negativitet utan att tappa inkomst sen börjar man om när det sticker lite igen.

Nej då, de som kritiserar företaget verkar fortfarande kritisera företaget, massor av negativa inlägg i varenda tråd om Diablo 4 här på FZ som exempel. De som kritiserar och klagar verkar dock vara en högljudd minoritet som vanligt när det gäller internet. Alla vi andra glädjer oss över ett nytt fantastiskt spel istället.

Medlem
Skrivet av Varmkorv:

Är det någon som har fått i gång co op spel för 3 till 4 st på samma tv?
2 st startar med en gång.

Det går endast att spela local co-op med två spelare.
Co-op 3-4 spelare är online

Medlem

Senaste spelet Blizzard släppte som inte var freetoplay, en expansion eller en remake var EDIT: Overwatch (innan det blev freetoplay) Diablo 3. Ett spel som dessutom var PC-exklusivt i början, med en katastrofal lansering.

Vore väl snarare konstigt om man inte kan sälja ett nytt storspel som Diablo 4 snabbare, när det nu släpps samtidigt till både PC, Xbox One, PS4, Xbox Series och PS5.

Inte direkt heller som att det finns någon vidare konkurrens på dessa plattformar. Har ju varit rena öken bland AAA-spelen senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Senaste spelet Blizzard släppte som inte var freetoplay, en expansion eller en remake var väl Diablo 3. Ett spel som dessutom var PC-exklusivt i början, med en katastrofal lansering.

Vore väl snarare konstigt om man inte kan sälja ett nytt storspel som Diablo 4 snabbare, när det nu släpps samtidigt till både PC, Xbox One, PS4, Xbox Series och PS5.

Inte direkt heller som att det finns någon vidare konkurrans på dessa platformar. Har ju varit rena öken bland AAA-spelen senaste tiden.

Sen kollar jag tillbaka senaste 18 månaderna på dina inlägg så verkar du avsky allt som har med AAA och spelbranschen i stort.

AAA-spel som varit bra i sin genre har det ändå varit gott om den senaste tiden. Vissa tilltalar mer än andra.

Diablo 4-lanseringen är en succé och den bästa lanseringen Blizzard har genomfört på evigheter. Spelet levererar också det som många fans efterfrågade (på gott och ont).

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Senaste spelet Blizzard släppte som inte var freetoplay, en expansion eller en remake var väl Diablo 3. Ett spel som dessutom var PC-exklusivt i början, med en katastrofal lansering.

Vore väl snarare konstigt om man inte kan sälja ett nytt storspel som Diablo 4 snabbare, när det nu släpps samtidigt till både PC, Xbox One, PS4, Xbox Series och PS5.

Inte direkt heller som att det finns någon vidare konkurrans på dessa platformar. Har ju varit rena öken bland AAA-spelen senaste tiden.

Overwatch kostade när det släpptes. Diablo 4 kan gå samma väg om de tjänar på det i längden.

Håller med dig i samtliga delar men sista stycket inom ARPG-AAA, samt att Diablo 4 hade i mitt tycke en oerhört stabil beta där de tog åt sig kritiken och de tekniska svårigheterna (långa köer Beta 1) och applicerade åtgärder framöver.

Detta är det bästa spelet jag lirat sedan några år tillbaka och ett spel som jag nog kommer ägna tid åt långt framöver om de lyckas med säsonger och expansioner.

Medlem

Har hur kul som helst!
Dka bli intressant att se hur fyrans seasons blir då de ska ha egna storys med tema om jag fattat rätt


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Overwatch kostade när det släpptes.

Ah det stämmer ja, det hade jag glömt bort.

Medlem

Kul nyhet. Jag har haft roligt med spelet. Tyvärr så var jag en av dom som hade strul med early access av spelet på PS5. Men det hoppade igång så fint när det väl släpptes på riktigt. Första och sista gången jag betalar extra för tidig åtkomst


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kul nyhet. Jag har haft roligt med spelet. Tyvärr så var jag en av dom som hade strul med early access av spelet på PS5. Men det hoppade igång så fint när det väl släpptes på riktigt. Första och sista gången jag betalar extra för tidig åtkomst

Det måste du ju kunna reklamera isf!

Medlem

Jajamän hade inga problem att betala fullpris för denna rackaren. Riktigt skoj att spela!


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

Verkar som att det var lättare för folk att stolt bojkotta Blizzard när de inte släppte några spel. 👍

Medlem

Själv var jag aldrig ens med på bojkottståget från första början.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Senaste spelet Blizzard släppte som inte var freetoplay, en expansion eller en remake var EDIT: Overwatch (innan det blev freetoplay) Diablo 3. Ett spel som dessutom var PC-exklusivt i början, med en katastrofal lansering.

Vore väl snarare konstigt om man inte kan sälja ett nytt storspel som Diablo 4 snabbare, när det nu släpps samtidigt till både PC, Xbox One, PS4, Xbox Series och PS5.

Inte direkt heller som att det finns någon vidare konkurrans på dessa platformar. Har ju varit rena öken bland AAA-spelen senaste tiden.

Hjälper ju även att Diablo 4 är ett väldigt bra spel och ordet har spridits.

12
Skriv svar