De svåraste uppdragen/banorna du vet!

Medlem
De svåraste uppdragen/banorna du vet!

Jag sitter här, fly förbannad och spelar C&C Remastered, Bana 8 med Nod, och jag kan enkelt säga att detta uppdraget knäcker mig! Jag vill veta hur de tänkte när de designade det här uppdraget! Det är ett en på miljonen att du klarar det. Trial and error är bara förnamnet, du ska göra exakt rätt, hoppas på att A.I glitchar och att fiendens granater gör minimal skada samt att dina trupper måste slumpmässigt flytta sig så de inte blir överkörda av en stridsvagn!
Då fick jag idén, att det vore kul o höra om folks minnen eller berättelser om just de svåraste uppdragen eller banorna i spel som man stött på och satt dig i rage mode!
Låt det flöda nu! Skrik av dig här så kan vi vara förbannade tillsammans!

Medlem

Följer! Kan inte komma på nåt bra just nu

Medlem

Racinguppdraget i Mafia var svårt på precis fel sätt. Mordiska AI-motståndare, en bil som kunde tappa hjul till höger och vänster för ingenting och fysik som kunde balla ur i vilken kurva som helst. Banan slutade med en snäv chikan följt av en skarpt lutande kurva som båda var ren fysik-RNG för att klara så man satt ju på helspänn hela vägen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia var svårt på precis fel sätt. Mordiska AI-motståndare, en bil som kunde tappa hjul till höger och vänster för ingenting och fysik som kunde balla ur i vilken kurva som helst. Banan slutade med en snäv chikan följt av en skarpt lutande kurva som båda var ren fysik-RNG för att klara så man satt ju på helspänn hela vägen.

Ja fy fasen!! Det där uppdraget var det som fick mig sluta spela Mafia..dock klarade jag det på remaken, men då hade gjort det aningen lättare. Men det var inte mycket det..

Medlem

Zelda BotW:s Trial of the Sword i Master Mode var för mig helt omöjlig att genomföra, jag körde om och om den varje dag i en vecka innan jag gav upp och följde en exakt guide.

Medlem

I Jak 2 till ps2 där man i ett uppdrag i själva staden skulle gå längs träbryggor ovanför vatten och skjuta flera dussin soldater. Fyfan. Det tog ju aldrig slut och man fick knappt bli träffad samt att ammo tog slut och inte återställdes när man dog!

Flera uppdrag i det spelet sög lite pga ogenomtänkt svårighetsnivå. Speciellt på ps2 kanske för joysticksen på den kontrollen var inte lika fine tuned som på senare ps-konsoller, och dessutom gick det inte att välja inverted eller vad det heter; vad vi anser vara standard idag var bestämt att vara tvärtom i Jak 2! Allt sammantaget var det lite av en mardröm att sikta.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia var svårt på precis fel sätt. Mordiska AI-motståndare, en bil som kunde tappa hjul till höger och vänster för ingenting och fysik som kunde balla ur i vilken kurva som helst. Banan slutade med en snäv chikan följt av en skarpt lutande kurva som båda var ren fysik-RNG för att klara så man satt ju på helspänn hela vägen.

Får mig osökt att tänka på många av uppdragen i de äldre GTA-spelen (före 5) och alla uppdrag där man ska köra nån sträcka i ~20 minuter och först DÅ börjar svårigheterna... Alternativt att tiden innan det svåra är så snäv att det räcker att köra på en hamster för att man ska behöva köra om. Hade de bara haft en checkpoint efter den långa färden hade det inte varit nån fara, men när det enbart är repetitivt och tar tid. Urk!

För övrigt känner jag igen problemet OP nämner med C&C Remastered.. 🤨 Kollade video/walkthrough till slut men det var ju knappt att det hjälpte. Trasigt mer än svårt nästan.. Rejält nära att bara ge upp vid den banan.

KoP
Medlem

För egen del säkerligen någon bana i motocross spelet Trials. Det är väl det enda jag kan komma på.

Quake-konnässsör

Senaste gången jag blev småförbannad, och när man egentligen inte skulle prata med mig, var när jag gjorde detta "äventyr" / mini-spel i Guild Wars 2 som heter Scrap Rifle Field Test... Herre gud vad jag hatar det, sämsta skiten i spelet hittills med flera mil.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia var svårt på precis fel sätt. Mordiska AI-motståndare, en bil som kunde tappa hjul till höger och vänster för ingenting och fysik som kunde balla ur i vilken kurva som helst. Banan slutade med en snäv chikan följt av en skarpt lutande kurva som båda var ren fysik-RNG för att klara så man satt ju på helspänn hela vägen.

Var det inte så att det uppdraget blev extra svårt om man hade en piratkopierad version?

Annars så nominerar jag uppdraget i X-Wing där man ska skydda corvetter. Till och med Lucasarts gick ut sen och sa att uppdraget i princip var omöjligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia

Detta var det första jag tänkte på när jag läste rubriken.

Men där gav jag åtminstone inte upp, utan det var "git gud" som gällde.

Ett uppdrag som jag däremot aldrig slutförde förrän flera år senare, och därmed även spelet, var "The Driver" i GTA Vice City, ett av Malibu-uppdragen. Verkligen noll utrymme för misstag.

Skribent
Skrivet av Danster:

Detta var det första jag tänkte på när jag läste rubriken.

Men där gav jag åtminstone inte upp, utan det var "git gud" som gällde.

Ett uppdrag som jag däremot aldrig slutförde förrän flera år senare, och därmed även spelet, var "The Driver" i GTA Vice City, ett av Malibu-uppdragen. Verkligen noll utrymme för misstag.

Var det uppdraget när man tävlade från nattklubben? Minns att jag satt i evigheter med det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Racinguppdraget i Mafia var svårt på precis fel sätt. Mordiska AI-motståndare, en bil som kunde tappa hjul till höger och vänster för ingenting och fysik som kunde balla ur i vilken kurva som helst. Banan slutade med en snäv chikan följt av en skarpt lutande kurva som båda var ren fysik-RNG för att klara så man satt ju på helspänn hela vägen.

Har för mig att det fanns en genväg som gjorde att du kunde hoppa över stora delar av banan. Underlättade för mig när jag var blott en yngling.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Minns nån av de senare banorna i Rayman 1 som helt jävla omöjlig. Klarat ut det i vuxen ålder, men då med quick save via emulator

Skribent

Tutorial-delen i Driver som var svårare än resten av spelet.

Att landa planet på hangarfartyget i Top Gun till NES.

Flygande mattan-sekvensen i Aladdin.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Medlem

De som säger att de klarat den banan ljuger! 🤣

Medlem

Vill minnas ett uppdrag från Driver också, man ska jaga ett tåg, samtidigt som det går på tid, man får inte hamna för långt bakom tåget, inte dra på sig för mycket uppmärksamhet från polisen, och inte bli för skadad.
Helt sinnessjukt svårt, och man svär en hel del..
https://youtu.be/Nw8qtXwMQGo

Medlem

Kanske inte svåraste men absolut historiskt dåligt designad bana, och hatad av alla.


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av PontusT:

De som säger att de klarat den banan ljuger! 🤣

Det finns en flygplansbana senare i spelet som är värre än turbotunneln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Senast jag fastnade i ett par timmar måste varit på Umibozu i Nioh 1. Jag dog säkert 20-30 gånger. Det finns ju gott om skitsvåra bossar i Nioh (särskilt dem i DLC:na), men Umibozu var den första som fick mig att se över ordentligt vad jag gör för fel.

Sista bossarna i Ninja Gaiden 1 tog mig också timmar att klara utan savestates. Filmen får det att se lätt ut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tutorial-delen i Driver som var svårare än resten av spelet.

Fan vad jag svor åt den. Och när jag passerade så kunde jag ÄNTLIGEN spela spelet, som var som du säger, mycket enklare.

Kan inte fatta hur de tänkte när de gjorde tutorial, någon som ska vara enkelt och introducera spelaren till spelet.

Medlem
Medlem

Minns inte vart men när jag väl körde fast i WipeOut 2097 så var det verkligen vägs ände.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Minns inte vart men när jag väl körde fast i WipeOut 2097 så var det verkligen vägs ände.

De två sista banorna på Phantom svårighetsgraden är fan inte att leka med. Jag kan köra alla.banor där, men de två sista är jag rökt på direkt!

Skribent
Skrivet av Ichinin:

Fan vad jag svor åt den. Och när jag passerade så kunde jag ÄNTLIGEN spela spelet, som var som du säger, mycket enklare.

Kan inte fatta hur de tänkte när de gjorde tutorial, någon som ska vara enkelt och introducera spelaren till spelet.

Det är ett av spelvärldens stora mysterium. Eller mest elaka trollande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Dystopi:

<Uppladdad bildlänk>

Vet inte hur, men jag lyckades få till det där. Till sist var jag den som fick landa åt alla som spelade på gården när det var dags för Top Gun

Liknande med C-64 spelet Raid over Moscow. Fick till det där med att ta sig ur hangaren till sist och klarade spelet. MEN helt otroligt hur det svåraste momentet i spelet var "bana 1". De flesta av mina kompisar kom aldrig ur hangaren med sina flygplan.

Medlem

Spontant kommer jag att tänka på Chernobyl, slutstriden i första MW. Förbannat svårt på Veteran.

Handgranat in genom nåt fönster i GTA3, detaljerna minns jag inte riktigt. Det är ju några år sen.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Troligtvis nån Crash bandicoot bana när man skall ha alla lådor på..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Malenia var bra svår och tog en del nötande tills det gick vägen.

Hopprepet i Super Mario Oddyssey var hopplöst för mig. Så svårt och tråkigt att pricka rätt frames för att få den där månen. Skönt att det fanns en glitch för att lösa problemet.

Många spel ur NES-eran upplevde jag som grymt svåra. Ett flertal spel klarade jag aldrig, men jag var ju ganska liten då också.

Skriv svar