Ingen "Xbox Pro" planerad den här generationen
Konstigt att säga att behovet inte finns när starfield ska köra låst 30 fps.
Jag körde horizon zero dawn i 30 fps innan 60 fps patchen kom när jag ägde en ps5 i 3 månader tills jag saknade mus o tangentbord igen, det gick knappt o märka av att det inte var 60 fps.
Är möjligt att göra 30 fps en hyfsat bra upplevelse men det finns också många kassa 30 fps upplevelser som jag märkte av på tlou remastered, 30 fps där var oerhört hemskt att spela i.
30 fps i starfield säger att det behövs.
Det säger väl ingeting? Bara för att Starfield har 30fps så betyder det ju inte att folk kommer känna att de vill lägga pengar på en ny konsol?
"I nuläget är vi fokuserade på hårdvaran vi har."
Nå, detta kan ju ändras. Minns att Spencer sade att de inte hade några planer på en Xbox One slim heller, men bara ett drygt år senare kom One S. Man ska inte ta sådana här uttalanden på alltför stort allvar.
Konstigt att säga att behovet inte finns när starfield ska köra låst 30 fps.
Jag körde horizon zero dawn i 30 fps innan 60 fps patchen kom när jag ägde en ps5 i 3 månader tills jag saknade mus o tangentbord igen, det gick knappt o märka av att det inte var 60 fps.
Är möjligt att göra 30 fps en hyfsat bra upplevelse men det finns också många kassa 30 fps upplevelser som jag märkte av på tlou remastered, 30 fps där var oerhört hemskt att spela i.
30 fps i starfield säger att det behövs.
Nu tror jag 30 FPS i Starfield snarare handlar om Bethesda som utvecklare snarare än konsolen. Dom lägger ju inte ens till valet att välja performance mode, som dom flesta spel gör nu förtiden.
Det finns nog tillräckligt med krut i Series X för att köra 60 FPS(dock inte i 4K) i dom flesta spel som utvecklas idag, gissar jag. Series S däremot är nog en bromskloss.
Men men, äger ingen konsol så jag personligen slipper det bekymret. PC har "bara" problemet med urusla portar ibland istället. =D
The more I practice, the luckier I get.
Förra generationen hade på förhand dåliga förutsättningar när det kommer till processorerna, samt att runt 2015-2016 började en större del, globalt, köpa TV-apparater med 4K-upplösning. Det fanns ett behov av en uppdatering. Detta behov finns ej denna generation, då förutsättningarna med RDNA2 är i mer framkant än förra generationen, samt andra tekniker som ej implementeras i större skala än. När det kommer till tv-apparater, så vet vi att majoriteten fortfarande har 1080P, där av att Xbox släppte två konsoler utifrån de behoven.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Konstigt att säga att behovet inte finns när starfield ska köra låst 30 fps.
Jag körde horizon zero dawn i 30 fps innan 60 fps patchen kom när jag ägde en ps5 i 3 månader tills jag saknade mus o tangentbord igen, det gick knappt o märka av att det inte var 60 fps.
Är möjligt att göra 30 fps en hyfsat bra upplevelse men det finns också många kassa 30 fps upplevelser som jag märkte av på tlou remastered, 30 fps där var oerhört hemskt att spela i.
Även om ny generation kommer så kommer ju Starfield köra 30FPS då dom vill använda sig av högsta grafiken och då utnyttjar senaste generationen så spelar ingen roll om vi väntar 10-20år Bethesda kommer alltid vilja köra på högsta grafiken och upplösning vilket kommer ge 30FPS även om 20år.
Då blir det 8K eller mer och minst 4K om 20år så 8K ger endast 30FPS i högsta grafiken
Men men, äger ingen konsol så jag personligen slipper det bekymret. PC har "bara" problemet med urusla portar ibland istället. =D
Och ohyggligt höga priser för hårdvaran.
30 fps i starfield säger att det behövs.
Är spelet bra överlag så spelar det ingen roll...
Bästa jag hört från Spencer, varför en pro konsol när spelen stryps av series S?
Bra poäng. Gjorde man en pro-variant är det jäkligt många faktorer som skulle behöva räknas in.
En Bamseponny av folket
Jag hade faktiskt tänkt att skaffa Xbox mid-gen uppdatering, men nu har det gått så dåligt senaste snart 3 åren samt att mid-gen kanske inte ens blir av så nu är chansen att jag köper en Xbox denna generation plötsligt nära 0.
Jag föredrar en konsol som ligger emellan traditionell konsol och PC i prestanda eftersom att jag inte tycker det är värt att lägga 25K på PC eller pallar med låg FPS längre. Konsolen får då gärna kosta upp till 10k ifall den kan nå den nivån och är prisvärd. Jag hurrade för att Xbox Series X och PS5 skulle bli dyrare och hoppades på att det skulle kännas mer premium framöver, men nu när Xboxen går på knäna och försöker imponera med ögongodis som den inte pallar med så känns det inte så intressant längre. Ett bra flyt är alltid viktigare än bland annat onödigt hög upplösning.
Aja, tråkigt att de misslyckas med öppet mål. PC komponenter är för dyrt för många och nu hade de chansen att få över och behålla dem som inte tyckte det var värt priset längre för lite snyggare spel, men jag har svårt att se att den typen av spelare pallar med 30FPS.
Själv så hoppade jag på konsol igen efter många år i och med PS4 Pro, då prisutvecklingen av PC komponenter började gå med snigelfart efter 2013.
Performance läget var en stor del av det som fick mig att komma tillbaka.
Är spelet bra överlag så spelar det ingen roll...
När man flyger bland asteroider eller springer i fps mode så spelar det väldigt stor roll.
1338 - One Step Above
Tack för det. Sitter teknik i Series konsolerna som först ska användas. Som inte sitter i konkurrentens konsol. Snackar om RDNA2. Behovet finns inte.
Behovet finns, att dem fortfarande behöver begränsa spel till 30 fps bevisar det, skit generation av konsoler både två.
Spela spel är kul ibland.
Tack för det. Sitter teknik i Series konsolerna som först ska användas. Som inte sitter i konkurrentens konsol. Snackar om RDNA2. Behovet finns inte.
Fast Sony har RDNA2 fast special version för att passa ps5. Då dom inte behövde allt som ingår annars.
Tack för det. Sitter teknik i Series konsolerna som först ska användas. Som inte sitter i konkurrentens konsol. Snackar om RDNA2. Behovet finns inte.
Vad i RDNA 2 saknas i ps5, frånsett fler CUs som ger ca 20% högre teoretisk prestanda?
Bra beslut som jag hoppas Sony också följer! Sonys egna studios har ju precis släppt taget om förra generationen och kan fokusera fullt ut på PS5an men ska de då helt plötsligt få en till maskin att ta hänsyn till så blir det ju samma visa en gång till.
Jag hoppade på Pro-tåget direkt med PS4 Pro men jag gör det nog inte en andra gång. En konsol per generation är precis lagom!
Fast Sony har RDNA2 fast special version för att passa ps5. Då dom inte behövde allt som ingår annars.
Vad har det här med ps5 att göra? Han skriver bara att series-konsolerna har kraft som inte nyttjas än och den bör nyttjas innan man börjar prata om en pro-variant.
Vad har det här med ps5 att göra? Han skriver bara att series-konsolerna har kraft som inte nyttjas än och den bör nyttjas innan man börjar prata om en pro-variant.
Läs igen vad han skrev.
"I nuläget är vi fokuserade på hårdvaran vi har."
Nå, detta kan ju ändras. Minns att Spencer sade att de inte hade några planer på en Xbox One slim heller, men bara ett drygt år senare kom One S. Man ska inte ta sådana här uttalanden på alltför stort allvar.
Sen måste man också ha i åtanke att de precis utannonserat en nya One S som de vill sälja. Vore ju puckat att gå ut med nu och säga "Vi har också en Xbox Seriex X Pro planerad". De vill ju sälja S:modellen och inte att folk ska vänta på en kommande Pro (helst köpa båda förstås).
Så även om de har modellen planerad så lär de ju inte prata om det i nuläget.
"Writer and Fighter"
Bästa jag hört från Spencer, varför en pro konsol när spelen stryps av series S?
Vilka spel stryps av Series S? Det är precis samma processor och det är tillräckligt.
Fast Sony har RDNA2 fast special version för att passa ps5. Då dom inte behövde allt som ingår annars.
Nej. Det är mera typ-ish 1,7. Det som Microsoft har i hårdvara har Sony försökt lösa med mjukvara.
Vad i RDNA 2 saknas i ps5, frånsett fler CUs som ger ca 20% högre teoretisk prestanda?
Skillnaden är PlayStation 5 och Xbox Series X 33% i fart. Det finns en anledning till att till exempel Far Cry 5 är 4k på Xbox Series X och 2k på PlayStation 5. I 60fps.
https://factschronicle.com/confirmed-ps5-is-not-fully-rdna-2-...
VRS till exempel. Mesh Shader också.
Sen måste man också ha i åtanke att de precis utannonserat en nya One S som de vill sälja. Vore ju puckat att gå ut med nu och säga "Vi har också en Xbox Seriex X Pro planerad". De vill ju sälja S:modellen och inte att folk ska vänta på en kommande Pro (helst köpa båda förstås).
Så även om de har modellen planerad så lär de ju inte prata om det i nuläget.
Nu vet man ju inte hur mycket man ska ta det med en nypa salt, men är mid-gen påväg så bör det väl släppas hösten 2024 och det är ju inte så långt dit. Men om Sony får för sig eller om det går starka rykten om PS5 Pro så kanske Xbox inte vill ligga efter. De är nog inte så pigga på att deras spel alltid ser eller rullar betydligt sämre i så fall.
Jag är ganska säker på att det går att kräma ur minst 50% mer prestanda, förmodligen rätt mycket mer med senaste skalningsmetoderna, med inte allt för stort prispåslag. Säg att PS5/Series X är nere till 5k nästa höst(få har det gått 4 år sedan release), då kan vi nog se en Pro modell för runt 7K.
RDNA4 bör vara möjligt runt den tiden.