På något vis har Starfield redan fått sina första (negativa) användarrecensioner på Metacritic

Medlem

Förr kunde man spela demos, sedan kom förbeställningar, och nu kan man recensera spel innan dom har släpps, så kanske i framtiden kanske vi kan spela spel innan dom har gjorts?

Medlem

Headline: "Omoget troll kringgår spärrar och recenserar spel som inte är släppt eller som de garanterat inte har spelat".

Medlem

Jag bryr mig bara om att folk inte ska överhypa och sen gråta hela hösten. Att hålla på att recensera spel på det här sättet är bara pinsamt. Kommer själv att köpa spelet om det blir bra. Men antagligen till nästa generation Xbox som kommer att kunna spela spelet ordentligt. Och nej jag klarar inte av pc jag blir väldigt frustrerad lätt av tekniska problem. Och då är pc inte något man vill chansa 10-20 tusen kronor på igen. Och sen kan det med lite otur vara helt förstört på pc i början.

Medlem

Tja Steam har 123 Curators som på något sätt redan har recenserat spelet...

Geeks Gaming
Skrivet av Wolfkin:

Tja Steam har 123 Curators som på något sätt redan har recenserat spelet...

Mitt steam säger att starfield har 0 recensioner.
Du tänker inte på att kuratorerna har skrivit om spelet och blivit taggade som artiklar?

Medlem
Skrivet av zevile:

Gamers™

Minst sagt pinsamt beteende.

Haha, snarare "gamers" som inte ens verkar spela spelen men ändå har så starka åsikter att de anser att de kan recensera bedömt på några bilder och info om upplösning och framerates (samt spelföretagets affärsmodell i övrigt).

Medlem
Skrivet av zevile:

Gamers™

Minst sagt pinsamt beteende.

Detta är inte ett Gamers™ relaterat problem, detta finns överallt på internet.
Folk recenserar filmer dom inte har sett, produkter dom inte testat osv. Det känns mer som det är ett problem med att alla vill vara "influencers" och tror att deras åsikter är värdefulla oavsett kvalité och erfarenhet.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Detta är inte ett Gamers™ relaterat problem, detta finns överallt på internet.
Folk recenserar filmer dom inte har sett, produkter dom inte testat osv. Det känns mer som det är ett problem med att alla vill vara "influencers" och tror att deras åsikter är värdefulla oavsett kvalité och erfarenhet.

Det kan vara båda? Bara för att det "finns överallt på internet" innebär inte att det inte är ett problem inom gaming kulturen...

Medlem
Skrivet av zevile:

Det kan vara båda? Bara för att det "finns överallt på internet" innebär inte att det inte är ett problem inom gaming kulturen...

Jag sa inte att det inte är ett problem inom gaming kulturen, jag sa det omfattar mycket mer än så vilket gör det meningslöst att peka finger på en specifik grupp när det är så många som beter sig illa på nätet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Därför jag gillar Steam lite mer. Då måste man ändå ha köpt produkten innan man får skriva något. Givet så finns det skitiga recensioner där också, men jag tittar inte blindt på %-en, utan läser ett par användarrecensioner för att se vad folk tycker.

Tycker inte användarrecensioner är värdelösa alls, men som det sägs så måste man ju själv vara lite smart också och sålla. Men det gäller ju idag även officiella kanaler där det finns mängder med rötägg, t.ex. nu senast Polygon. Även när det gäller icke-professionella recensenter så brukar jag göra det enkelt för mig och helt enkelt bara hålla koll på ett antal personer som jag vet att man kan lita på.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Jag sa inte att det inte är ett problem inom gaming kulturen, jag sa det omfattar mycket mer än så vilket gör det meningslöst att peka finger på en specifik grupp när det är så många som beter sig illa på nätet.

Nehe är det sant? Detta handlar ju dock just om gamers™ då artikeln handlar om ett spel! Låter mer som du inte tycker om att jag använder det ordet!

12
Skriv svar