Batman: Arkham Trilogy är på väg till Nintendo Switch
Försöker spela igenom Asylum nu men det blir så otroligt tråkigt två tredjedelar in. Tror att striderna blir enformiga efter ett tag.
Tyckte storyn vägde upp bra för det.
Jag har spelat igenom alla Arkham-spelen på Xbox. Men på något konstigt sätt så får ofta Nintendo mig att köpa samma spel jag redan äger igen eftersom jag alltid tilltalas av att kunna uppleva dem on the go.
Vi får se vad priset blir. Jag älskade stämningen i Arkham-spelen och det finns lite DLC jag aldrig körde igenom.
Är oerhört nyfiken på hur Batman: Arkham Knight kommer prestera på en Nintendo Switch!
Jag älskade Arkham asylum som jag spelade på PC för många år sedan och är lite smått sugen på att spela Arkham knight. Men jag har svårt att tänka mig att spelet kommer fungera bra på switchen. Och sen är ju priset inte direkt lockande heller när man ofta kan köpa det för 50kr på Steam typ.
Försöker spela igenom Asylum nu men det blir så otroligt tråkigt två tredjedelar in. Tror att striderna blir enformiga efter ett tag.
Kände exakt samma men plöjde mig igenom, tack vare att det inte är så långt.
Däremot kände man även samma i uppföljaren men det är så jävla stort så det var bara att trycka uninstall.
Har lärt mig att min tid är värd mycket mer än att klara av ett halvtråkigt spel, om ett spel börjar bli tråkigt eller kännas som ett jobb. Stäng av och gör något annat.
Är oerhört nyfiken på hur Batman: Arkham Knight kommer prestera på en Nintendo Switch!
Jag älskade Arkham asylum som jag spelade på PC för många år sedan och är lite smått sugen på att spela Arkham knight. Men jag har svårt att tänka mig att spelet kommer fungera bra på switchen. Och sen är ju priset inte direkt lockande heller när man ofta kan köpa det för 50kr på Steam typ.
Ett spel som fortfarande ser fantastiskt ut trots flera år på nacken - gissar på en rätt saftig nedgradering grafiskt...
Kan inte tänka mig att spela Arkham spelen på något annat än en PC, med Nvidia GPU. Arkham City och Arkham Knight är några av väldigt få spel som faktiskt nyttjat nvidia PhysX/GameWorks ordentligt.
Känns om fysik fortfarande ligger långt efter i utvecklingen när det gäller spel. Rigidbody är gammal skåpmat vid det här laget, men det är ju fortfarande väldigt ovanligt med soft-body och fluid dynamics i någon större utsträckning.
Blev positivt överraskad av denna, speciellt som det visar sig att det inte är Cloud-versioner! Men köper en det fysiskt lär det ändå "bara" vara första spelet som är på kassetten sen resten får en väl ladda ner. Nåväl. Jag har det redan till Xbox i en snygg samling så denna är ändå inte aktuell för mig. Men kul ändå för Nintendo och Switch-ägare!
Blir lite förvirrad av nyheten dock, lite rörigt skrivet imo: "Det ska alltså inkludera Batman: Arkham Asylum, Batman: Arkham City och Batman: Arkham Knight, såväl som alla DLC:n som släppts till spelen – de hoppar med andra ord över det tredje spelet i serien, Batman: Arkham Origins, som är det enda som inte utvecklades av Rocksteady. DLC:na till spelen inkluderar bland annat fler utmaningskartor, diverse skins, nya karaktärer att spela som och ytterligare delar i handlingen.
Batman: Arkham Trilogy ska släppas någon gång i höst."
Det följer med tre spel men det tredje hoppar de över? Låter inte som en komplett trilogi då?
Blev positivt överraskad av denna, speciellt som det visar sig att det inte är Cloud-versioner! Men köper en det fysiskt lär det ändå "bara" vara första spelet som är på kassetten sen resten får en väl ladda ner. Nåväl. Jag har det redan till Xbox i en snygg samling så denna är ändå inte aktuell för mig. Men kul ändå för Nintendo och Switch-ägare!
Blir lite förvirrad av nyheten dock, lite rörigt skrivet imo: "Det ska alltså inkludera Batman: Arkham Asylum, Batman: Arkham City och Batman: Arkham Knight, såväl som alla DLC:n som släppts till spelen – de hoppar med andra ord över det tredje spelet i serien, Batman: Arkham Origins, som är det enda som inte utvecklades av Rocksteady. DLC:na till spelen inkluderar bland annat fler utmaningskartor, diverse skins, nya karaktärer att spela som och ytterligare delar i handlingen.
Batman: Arkham Trilogy ska släppas någon gång i höst."
Det följer med tre spel men det tredje hoppar de över? Låter inte som en komplett trilogi då?
Det finns totalt fyra spel i serien, men de hoppar över det tredje spelet i serien, som är Arkham Origins. Det som inkluderas är alltså det första, andra och fjärde spelet i serien.
Det finns totalt fyra spel i serien, men de hoppar över det tredje spelet i serien, som är Arkham Origins. Det som inkluderas är alltså det första, andra och fjärde spelet i serien.
Synd och skam att Origins hoppas över - är inte alls ett dåligt spel, det enda spelet där man faktiskt kan bege sig till sin bat-cave mellan uppdragen. Ingenting man behövde göra, men för inlevelsens skull gjorde jag det varje gång innan jag stängde av spelet
Synd och skam att Origins hoppas över - är inte alls ett dåligt spel, det enda spelet där man faktiskt kan bege sig till sin bat-cave mellan uppdragen. Ingenting man behövde göra, men för inlevelsens skull gjorde jag det varje gång innan jag stängde av spelet
Håller med, det är ett riktigt bra spel. Det fick väl en halvrisig start med en hel del buggar, men är helt klart värt att lira i dag om man gillar resten av spelen.
Aha, tack för klargörandet. I den samlingen jag har till Xbox tror jag också det "bara" är de tre spelen nämligen, men lär ju vara för att det är de Rocksteady-utvecklade spelen då.
Aha, tack för klargörandet. I den samlingen jag har till Xbox tror jag också det "bara" är de tre spelen nämligen, men lär ju vara för att det är de Rocksteady-utvecklade spelen då.
Exakt, det är Rocksteadys triologi som getts ut flera gånger. WB Motreal står bakom Arkham: Origins, samma studio som senare gjorde Gotham Knights.
Exakt, det är Rocksteadys triologi som getts ut flera gånger. WB Motreal står bakom Arkham: Origins, samma studio som senare gjorde Gotham Knights.
Aha ok, jag har dock inte hört alltför glada utrop om Knights-spelet så kanske inte är någon förlust att deras spel inte ingår?
Aha ok, jag har dock inte hört alltför glada utrop om Knights-spelet så kanske inte är någon förlust att deras spel inte ingår?
Fast Arkham Origins var riktigt bra, Gotham Knights ligger fortfarande i min backlog men det spelet förlorar mycket på att inte ha med Batman 🤷🏼♂️
Spelade ju första spelet på Wii U för länge sedan, men vill minnas att jag tröttnade. Vet inte riktigt varför, men gissar på att tre snarlika spel direkt i följd blir lite mastigt, blir nog att jag nöjer mig med första spelet i år...förutsatt att de går att köpa separat för rimligt pris, annars hoppar jag.
Kommer ihåg första spelet, det jag "störde" mig på, var att man blev tvungen att gå med nån sorts "night vision" för att kunna se och hitta alla saker man ska samla. Så halva spelet går man med night vision bara för att man inte ska missa något man ska samla. Vilket då kändes som man förstörde storyn för klara av sidouppdrag.
Äger samlingen remastered + allt DLC osv digitalt till PS. Enda anledningen till att jag inte spelar om är för att dem har snålat och erbjudar inte mer än 30 fps. Har provat men spelen känns väldigt gamla pga det, tyvärr.
Arkham Knight kör dock 60 och det var riktigt kul att köra igenom igen.
Ännu en dag i paradiset.
Finns egentligen till och med fem spel som tillhör Arkham-serien. Black gate som släpptes på 3DS och Vita är en del av serien. Men huvuddelarna är de Rocksteady gjorde.
"Writer and Fighter"
Finns egentligen till och med fem spel som tillhör Arkham-serien. Black gate som släpptes på 3DS och Vita är en del av serien. Men huvuddelarna är de Rocksteady gjorde.
Jag ser nog det som mer av en avstickare än en del av huvudserien Lite som Batman: Arkham City Lockdown
och Batman: Arkham Underworld.
Jag ser nog det som mer av en avstickare än en del av huvudserien Lite som Batman: Arkham City Lockdown
Man kan nog se de som delar i Arkham-serien/universumet även om Rocksteadys spel är huvuddelarna. Blackgate är ju ändå den direkta uppföljaren på Origins. Tänker, samma Batman, samma skurkar etc.
"Writer and Fighter"
Man kan nog se de som delar i Arkham-serien/universumet även om Rocksteadys spel är huvuddelarna. Blackgate är ju ändå den direkta uppföljaren på Origins. Tänker, samma Batman, samma skurkar etc.
Never!
Never!
Har vi fått en Batman-beef på redaktionen? Vem poppar popcorn? 🦇💥😁
Har vi fått en Batman-beef på redaktionen? Vem poppar popcorn? 🦇💥😁
Oh yeah it is on like Donkey Kong!
"Writer and Fighter"
Bra serie.
Kommer inte spela om på switch främst pga vill inte spela urvattnade versioner av spelen om jag vill köra dom igen.
Tror inte det blir så urvattnade, de två första är ju 360/ps3-spel. Arkham City släpptes ju till WiiU och såg precis lika bra ut som på de andra konsolerna. Det är väl Knight som kommer ta ett dyk i grafik då, men personligen är jag mer intresserad av att spela igenom de första två.
"Writer and Fighter"
Tror inte det blir så urvattnade, de två första är ju 360/ps3-spel. Arkham City släpptes ju till WiiU och såg precis lika bra ut som på de andra konsolerna. Det är väl Knight som kommer ta ett dyk i grafik då, men personligen är jag mer intresserad av att spela igenom de första två.
Ja det har du nog rätt i.
Är Knight på PC man har färskt i minnet. Det lever nog inte switchen upp till