Red Dead Redemption åldersmärkt igen i Korea – det spekuleras i remaster

Robot
Red Dead Redemption åldersmärkt igen i Korea – det spekuleras i remaster

2010 års bästa spel får gärna komma till pc.

#red-dead-redemption


Medlem

Hade betalat minst 1000spänn för en remaster på PC/Steam deck


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Nice, körde nyss igenom tvåan på PC och var sjukt imponerad.

Medlem

Spelade aldrig färdigt det när det begav sig. Minns att det var nån bugg i ett uppdrag där man skulle ut i vildmarken och träffa nån dude som aldrig infann sig på platsen han skulle infinna sig på, oavsett hur många gånger jag startade om. Då tröttnade jag och insåg att det nog fan inte var så kul som jag hade hoppats att det skulle va och la ner det. Tyvärr fick jag ju inte uppleva resan till Mexiko, som jag har förstått ska vi riktigt stämningsfull.

Medlem

Kul! Började spela igenom RDR1 på XSX nyss, men jag gav upp snabbt. Det kändes för gammalt och jag ville inte sabba mina fina minnen.

Medlem

Hoppas verkligen det kommer en remaster till PS5. Älskade orginalet när det kom.

Skrivet av robbis:

Hade betalat minst 1000spänn för en remaster på PC/Steam deck

Kommer du köpa spelet ifall det blir billigare än 1000kr?

Medlem

Remaster till PC hade varit en sån jävla dröm, håller tummarna.

Redaktör

Ett av de bästa spel jag kört. Jag brukar inte vilja ha repriser, men en bra gjord remake här hade suttit.


signatur
Medlem

Rätt sjukt att det inte kommit till PC än. Då förstår jag varför pc folket är hype! Räknar med en remaster som är samma nivå som GTA spelen fick däremot (3, VC, SA).

Medlem

Den högupplösta versionen till Xbox One X (och Series X?) håller faktiskt förvånansvärt bra fortfarande. Riktigt snyggt spel.

Så av rent egoistiska skäl hade jag faktiskt hellre sett att GTA IV fått lite kärlek. Hade ingen 360 när det begav sig och det grafiska är alldeles för grötigt på konsol och prestandan alldeles för dålig på PC.

Medlem

Skulle nästan behövas en total remake av detta spel. Det är gammalt och ser verkligen gammalt ut. Grundligt spackel krävs nog här.

Skrivet av Tripsen:

Nice, körde nyss igenom tvåan på PC och var sjukt imponerad.

2an är rent perverst välgjort. Älskar det spelet och tycker det är vassare än originalet.

Skrivet av WonderBoy:

Den högupplösta versionen till Xbox One X (och Series X?) håller faktiskt förvånansvärt bra fortfarande. Riktigt snyggt spel.

Så av rent egoistiska skäl hade jag faktiskt hellre sett att GTA IV fått lite kärlek. Hade ingen 360 när det begav sig och det grafiska är alldeles för grötigt på konsol och prestandan alldeles för dålig på PC.

Ja tack till en remaster eller helst en total remake av mästerverket GTA 4 från 2008. Världens bästa spel genom tiderna enligt mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Remaster eller update av 2:an vore välkommet. Utan laddningstider och med 60FPS eller mer.

Mini remake anpassat till utan laddningstider vore nice.

Kanske släppa dem ihop, för de hänger väl ihop?

Blir ju ett väldigt långt spel i och för sig, men coolt ändå.

Gillade dock inte att man vart utlåst från saker i 2:an utan förvarning om man avancerade storyn "fel".

Orkade inte spela från början när jag ville ta allt.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Hoppas verkligen det kommer en remaster till PS5. Älskade orginalet när det kom.

Kommer du köpa spelet ifall det blir billigare än 1000kr?

Nepp... Hehe jo självklart men hade kunnat betala 1000 spänn för det


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Galet att dom inte efter alla år släppt en pc version nåt är ju fel här.

Medlem

Hade varit gött så jag kan stoppa min PS3a i garderoben.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Remaster eller update av 2:an vore välkommet. Utan laddningstider och med 60FPS eller mer.

Mini remake anpassat till utan laddningstider vore nice.

Kanske släppa dem ihop, för de hänger väl ihop?

Blir ju ett väldigt långt spel i och för sig, men coolt ändå.

Gillade dock inte att man vart utlåst från saker i 2:an utan förvarning om man avancerade storyn "fel".

Orkade inte spela från början när jag ville ta allt.

Just ja.. RDR 2 körs fortfarande i låga 30 frames på nya generationen konsoler. Ett sådant sjukt extremt välgjort mästerverk förtjänar åtminstone en 60 fps patch. Men R* är extremt snåla o giriga så har inget förtroende att de släpper det tyvärr...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Just ja.. RDR 2 körs fortfarande i låga 30 frames på nya generationen konsoler. Ett sådant sjukt extremt välgjort mästerverk förtjänar åtminstone en 60 fps patch. Men R* är extremt snåla o giriga så har inget förtroende att de släpper det tyvärr...

Vad sött av dig att tro RDR2 flyter på i 4k 60fps på next-gen konsolerna haha. Om du vill köra det i 60fps kör det på PC, så simpelt är det.

Medlem

Hoppas inte det blir samma fiasko som deras GTA remasters...

Medlem

Förmodligen har de länge jobbat på att göra om RDR1 i RDR2-motorn. RDR1 är väl ett lapptäcke av kod som inte har kunnat överföras till modern konsol/PC-arkitektur.

Dukade under och skaffade RDR2 på PS4 till slut eftersom det känns som de aldrig kommer släppa en current gen-version. Men det är jobbigt för ögonen med 30fps på OLED och HDR-implementeringen var en besvikelse.

Drömmen hade varit att CDPR och TechLand tog över Rockstar och släppte bra patchar och erbjöd många grafiska inställningar gratis.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Förmodligen har de länge jobbat på att göra om RDR1 i RDR2-motorn. RDR1 är väl ett lapptäcke av kod som inte har kunnat överföras till modern konsol/PC-arkitektur.

Dukade under och skaffade RDR2 på PS4 till slut eftersom det känns som de aldrig kommer släppa en current gen-version. Men det är jobbigt för ögonen med 30fps på OLED och HDR-implementeringen var en besvikelse.

Drömmen hade varit att CDPR och TechLand tog över Rockstar och släppte bra patchar och erbjöd många grafiska inställningar gratis.

Det ser fantastiskt ut på XSX! Jag har spelat igenom det både på PS4 och XSX. Det är en väsentlig skillnad.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Vad sött av dig att tro RDR2 flyter på i 4k 60fps på next-gen konsolerna haha. Om du vill köra det i 60fps kör det på PC, så simpelt är det.

Ja är riktigt söt snubbe. Tror dock inte det du påstod. Jag saknar dock att R* inte levererat en 60 frames patch likt vad UBIsoft gjort med sina stora Assassin's Creed spel: Origins och Odyssey där de implementerat en 60 fps patch till PlayStation 5 och Xbox Series X.

Äger redan spelet till Steam och har kört igenom det med +70 frames vilket var guld. Första omgången lirade jag ut det på PlayStation 4 originalet i slaggande 30 på en 40" TV..

Skulle vara Nice med en 3e omgång på ny 75" TV och något optimerat för PlayStation 5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar