Diskutera – Årets hittills bästa spel är..?

Medlem

Verkligen ett fantastiskt spelår!
För mig:

1: Hogwarts Legacy
2: Jedi Survivor
3: Diablo 4
4: Resident Evil 4 Remake

i backloggen finns Zelda och Aliens Dark Descent som vi får se vart de hamnar

Medlem

Nu är jag visserligen inte klar med Final Fantasy 16, men det tillsammans med Hogwarts Legacy har helt klart varit mina favoriter.

Final Fantasy är ärligt talat ett helt otroligt bra spel och det känns som att vi för första gången verkligen får se lite vad PS5 är kapabel till.

Hogwarts Legacy är ju lite mer formulär 1A, men ändock ett riktigt fint spel. Speciellt om man gillar den där världen.

Medlem

Totk helt klart!

Medlem

Av det som släppts i år har jag bara klarat ut Burning Shores och testat några timmar Tchia. Inga GOTY-spel inte utan den platsen bokar jag åt Spiderman 2.
Ganska sugen på att beställa Tears of the kingdom men är ju verkligen ingen Zeldafantast men det ser ju bara så fantastiskt ut rent designmässigt.

Medlem

Hogwarts Legacy för mig.

Medlem
Hi-Fi rush

Hur kan man missa att inte nämna detta? Typ det enda av de ”bra spelen” hittills igår som faktiskt varit innovativt. Dessutom fantastiskt på alla sätt.

Medlem

final fantasy ligger väl bäst till 2a battlebit.

It's not a lake, it's an ocean

Resident Evil 4 måste jag ju säga eftersom jag gav det full pott. Men ett spel som fortfarande ligger kvar i mitt medvetande är Bramble: The Mountain King. Det kan tänkas att jag spelar om det i sommar. Så speciellt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har bara spelat The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom av dem spelen som kom ut i år, så jag säger The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Baldur's Gate 3 Early-Access


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Det är på tok för tidigt att uttala vad jag anser vara bäst i år då jag spelar fortfarande.

Klar med Dead Space remake
Klar med Last of us Part 1 (PC)
Klar med Metroid Prime remake
Klar med Resident Evil 4 remake

Spelar just nu Star Wars Jedi Survivor
Påbörjat Zelda tears of kingdom
Väntar på Pikmin 4

Vad jag haft roligast med hittills som en ny upplevelse är Resident Evil 4 remake. Det skiljer sig så enormt från originalet så det känns som ett helt nytt spel.

Ah, jag köpte Diablo 4 åt min fru, har även testat lite själv. Lite kul är det, men inget spel för mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Diablo 4, överlägsen etta för mig i år

Medlem

Ingenting kommer i närheten av Zelda: tears of the kingdom i år. Helt fantastiskt spel!

Medlem

Tears of the Kingdom,
ingen konkurrens.

Metroid Prime

Medlem

Dead space. Satte ribban för hur en bra remake skall vara. Layers of fear remake är riktigt jäkla snyggt med.

Sen hade jag en underbar tid med Jedi Survivor.

Medlem

Zelda har varit bäst hittills i år, även om Hogwarts Legacy också var trevligt. Ser också fram emot Spiderman 2 och har inte hunnit testa Street Fighter 6, men tror att Zelda lär bli årets spel för mig eftersom det är det roligaste jag spelat på några år.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Zelda har varit bäst hittills i år, även om Hogwarts Legacy också var trevligt. Ser också fram emot Spiderman 2 och har inte hunnit testa Street Fighter 6, men tror att Zelda lär bli årets spel för mig eftersom det är det roligaste jag spelat på några år.

Håller med, Zelda är otroligt bra, jag gick in med låga förväntningar då jag inte tyckte fuse lät så kul men när man väl satt o spela va det skitskoj. Är lätt GOTY för mig.

Medlem

Jag känner att dom flesta av oss har blivit lite bortskämda i år. Väldigt många bra spel har kommit och flera är på gång. Men Zelda,Jedi surviveor och Resident Evil 4 remake ligger i topp för mig.

Medlem

Hittills så är nog Advance Wars Reboot camp samt Aliens: Dark decent mina go too detta år.

Edit: BRAMBLE!!! Mästerverk! 🇸🇪

Men jag väntar fortfarande på att Starfield och Space Marine 2 kommer in och sopar banan!

Geeks Gaming

Jag hoppade inte på D4-tåget (kommer säkert så småningom) men årets höjdpunkt hittills är ”Dave the diver” som överraskar enormt med sin stardewvalley/catgoesfishing/splintercell mashup kryddat med lite sushi (såklart).

Jag hoppas på att kronan tas över av baldurs gate 3 eller starfield senare

Medlem

Street Fighter 6 för min del. Så gött att serien går åt rätt håll igen.

Medlem

Singleplayer: Hogwarts Legacy
Multiplayer: Diablo 4

Q3 och Q4: Starfield och Baldurs Gate 3, ganska säker på den.

Medlem

Zelda och Metroid, men eftersom Metroid är ett gammalt spel i ny förpackning så landar det på Zelda: Tears of the Kingdom.

Medlem

Final Fantasy 16 för mig.
Galet vad kul jag har med det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Resident Evil 4. Ingen konkurrens.

Medlem

Har inte spelat ett enda spel som släppts i år tror jag. Finns så mycket gammalt som jag fortfarande inte är klar med.

Medlem

Hogwarts Legacy för min del men har höga förväntningar på Baldur's Gate 3 nu i Augusti.

brrap brrap pew pew

Om jag rannsakar mig själv och faktiskt går rakt av på vilket spel som bringat mig mest spelglädje, utav alla de nya spel som släppts i år, så vinner helt klart Dave the Diver. Väldigt roligt spel! Jag känner en större spelglädje i det och ett större sug att spela än vad jag gjort med både Hogwarts och Diablo 4.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

när var senaste gången ett first party från nintendo inte var det bästa spelet någonsin?

känns på något vis som att det används en helt annan skala när nintendo är inblandade

Skriv svar