Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Att ljudet inte nämns i flera reviews är ju skandal, bättre ljud får man leta efter seriöst.

Skrivet av Skelögd:

Är väldigt besviken på MP

Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.

*face palm*

Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

:down::down::down::down:

Men seriöst lr? Tycker alla springer runt och one-shottar med sniper... pröva hardcore mode... finns inget mer irriterande än alla sniprare.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Är väldigt besviken på MP

Snajpa i detta spel var ju ingen höjdare direkt.

Sköt en snubbe i nacken som sen vänder sig om och har ihjäl mig med en grenade launcher.

*face palm*

Och eftersom snajper är det enda man är bra på i FPS spel så blev man ju inte gladare direkt efter att ha spelat MP i 3 timmar...

:down::down::down::down:

Eftersom "snajpern" man börjar med dödar direkt med ett hs betyder det nog att jag borde ha haft en bra facepalm bild tillgänglig för detta tillfälle.

Medlem

Längtar efter att jag skaffar detta spel. Ska bara klara MW2 på hard först, sen skaffar jag detta. Främst för SP.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

The invasion of the pirates!

Jag kommer inte hoppa i taket innan jag får läsa om multiplayer. Det är därför man spelar Battlefield-serien, och de har ju varit en stadig resa neråt sen Battlefield 1942-eran.

Jag instämmer helhjärtat bjosarn, jag saknar 1942-eran av hela mitt hjärta


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Kan ju bara kommentera på multiplayern, och den tyckte jag var löjligt dålig jämfört med gamla Battlefield 2. Önskar verkligen att DICE skulle fokusera på att utveckla i de gamla spelens anda istället för att försöka tävla med Modern Warfare 2.

Spela BF2 då, där gubbarna verkligen rör sig likt ett Super mario.ARKAD:
Men men smaken är olika dock finns det för många gnällers på FZ-sidan,,Tyvärr.
Och tävla med MW2,varför skulle DICE behöva göra det?? Den tävlingen blir ju aldrig av då vi alla vet att DICE redan vunnit i omklädningsrummet.

BF BC är MP, SP som många klagar på att den är för kort är bara bonus.

Medlem

Single player var kort ja, men roligt. Multiplayer där emot är guldkornet! Banorna är skitbra enligt mig.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Single player var kort ja, men roligt. Multiplayer där emot är guldkornet! Banorna är skitbra enligt mig.

Kan bara hänga på där, å säga att jag håller med:up:

Medlem

Är jag blind eller vad blev betyget?

Medlem

Skulle varit ett köp under dagen, men så blir man av med plånboken >_< Man får vänta på bättre tider nu bara.

Medlem

Skitbra spel! TACK DICE!!!


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem
Skrivet av mikey:

Är jag blind eller vad blev betyget?

Lite blind är du.

"Vårt omdöme om multiplayer, och ett betyg, serveras senare i veckan."

Medlem
Skrivet av Scrouge:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av neocon:
Skrivet av JackeShan:

Det klart bästa med Bad Company 2 är ljudet! Aldrig hört något så bra i ett fpsspel innan.

Ja ljudet är vansinnigt bra. Låter som i verkligheten.

Nej det låter absolut inte som i verkligheten, vapenljuden är riktigt hollywood. Betyder det att jag inte gillar ljuden? Självklart inte, asbra ljud riktig hollywood stämning men dom är fan inte realistiska.. Vill man ha realistiska ljud ska man köra ACE 2 modden till arma2.

Som jag fattar det har du aldrig hört ett skott avlossas i verkligheten, bfbc2 = bästa vapen ljuden jag har hört, som i mw2 bupbupbup man liksom bara wtf?

Ljudet i spelet är bra för att vara ett spel.
Men om du anser att vapenljuden är verklighetstrogna har du aldrig hört ett vapen avfyras i verkligheten.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Självklart det bästa FPS PC spelet på otroligt länge!
extremt skönt att dom släppt det till PC och inte gjorde som BC1,
skulle vara stört om dom svek oss trogna pc-gamers IGEN som med BC1.. Vi som faktiskt köpte tidigare titlar och gjorde Dice till vad det är idag.

Medlem

Nice! Tror dock jag nöjer mig med BF2 demot i väntan på BF3

Inaktiv

jag har idag köpt spelet men så fort ja ska köra multiplayer står de att internet connections lost o vilken ja en testar så blir de samma, nån som vet om nån lösning på detta ?

Skrivet av zhrooms:

Något kort? Tog 6 timmar nonstop för mig, MW tog max 5 timmar

MW2 Recension: "Kampanjen kunde varit längre"
BC2 Recension: "Något kort"

Var ju längre än MW2, så då borde det inte få "något kort" imo

Det är ju inte motsägande på något sätt. Det är ju inte jämfört med MW2 så...

det är samma sak som att säga att kampanjen är kort i båda spelen (och 5-6 h är kort) men utan repetition av samma ord/mening. Eller ville du att de skulle skrivit "Lite längre än MW2" som "-"?

Dum sak att klaga på imo...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

E5R
Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Till er som "skryter" om att att ni spelat igenom spelet trots att det inte släppts än. Antingen så jobbar ni för nån typ av media. Eller så har ni laddat ner spelet olagligt. Om det är det senare som gäller så tycker jag ni kan hoppa över att dela era åsikter här. Tack på förhand!

Jag jobbar inte inom "nån typ av media", utan köpte mitt ex som vem som helst. Fick hem det den 2e och spelade igenom det på kvällen, klev därefter direkt på MP (efter midnatt den 3e).

Inga konstigheter, tack vare DICE & EA


signatur

| team subRosa

Medlem

Spelat detta sen i Tisdags (2 dar innan release i resten av världen ftw!) och jag älskar att spela detta i multiplayer, har väl nött en 6 timmar per dag än så länge

Medlem

Om man köper det över steam får man vänta till imorgon på att spela både SP och MP, det känns ju inte så kul när man betalat lika mycket som alla andra. :/


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Förvånar mig att det här får så högt betyg men inte Aliens vs Predator..

Medlem
Skrivet av READON:

Förvånar mig att det här får så högt betyg men inte Aliens vs Predator..

what???

Medlem

Nä detta var inte mycket att hänga i julgranen,,
första singelplayerbanan var väldigt bra,, men efter det blev det bara tomt,känslan försvann helt tycker jag
multiplayer då?,, nja inte speciellt bra där heller,,fortfarande samma jäkla spawncamping,ingen som anfaller alla sitter bara med snipers och farmar xp på dom som försvarar.
sen rör man sig lite väl långsamt,allt går i slow-mo känns det som...inte så påtagligt i singleplayer,men i multiplayer så suger den biten hästballar

Medlem
Skrivet av Langos:

Om man köper det över steam får man vänta till imorgon på att spela både SP och MP, det känns ju inte så kul när man betalat lika mycket som alla andra. :/

steam är onödigt dyrt tycker jag,, jag menar dom tar ju ta mig fan samma pris som i butik om inte mer i många fall..
greedy bastards,thats what they guys behind steam really are

Inaktiv

Jag vet inte riktigt jag, jämnfört med första spelet känns det spretigt platt och oinspirerat. Efter tre uppdrag har jag fortfarande inte en blekis om vad kampanjen handlar om. Haggs nya röst är tråkig och dialogen verkar bestå till hälften av "fuck" i olika former. Var har den charmiga dynamiken mellan karaktärerna i gruppen tagit vägen, var är humorn och vad hände mellan slutet på första spelet och detta?

Det känns mer som man har startat om men återanvänder gamla karaktärer för varumärkets skull.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Silvarn:

Båda spelen är ju korta...

Nämn något FPS som INTE är kort.

Halflife 2 tex

Medlem

Ett krigsspel utan fordon är som fastmonterad laptop; själva meningen försvinner. Tacka fan för BC2! Har bara fått smisk på nätet hittills (kul att folka redan nått rank 10 - 12 osv), men jag hade kul medans jag fick smaka dänga

Ett litet minus till att man måste låsa upp de essentiella tillbehören till klasserna. Jag tycker gott att man kunde få starta med defibrillatorn eller med-kitet!


signatur
Medlem

Den här releasen ligger rätt högt uppe i failträdet. Helt otroligt att det inte kan funka som det ska så folk kan ens joina ett MP spel. Ja, förvisso spelservrar där man ligger på en 250 plus i ping kan man komma in på med lite tur men...

Helt ***** otroligt.

HC mode verkar vara det som är allra roligast. Minst klotter i UI:t och det krävs inte ibland uppåt 3 salvor med sniper för att döda nån.

Medlem
Skrivet av fect:

Hej alla!

Förhandsbokade mitt bc2 för två månader sen på eastore.com, nu har jag förhandsladdat det osv. Många på sweclockers har redan fått det att fungera med multiplayern men jag kan bara lira singleplayer.

Är det någon som har fått nyckel till spelet från eastore? Och isf vart kommer den?

MvH Fect

Tyvärr känner inte till ditt problem. Om jag var du skulle jag ringt eastore.com eller mailat dom om ditt problem. Om inte annat se efter en FAQ om var nyckeln hamnar. Lycka till.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är bara att gratulera DICE till en suveränt spel! Har lirat BF-serien med moddar i många herrans år och detta håller i min mening hög klass. Man får vänja om sig lite spelmässigt, men maken till röj har jag inte upplevt i ett spel tidigare

Det som glädjer mig är att man har lyckats polera grafik m.m. från betan så att det känns riktigt tight och snyggt. Det flyter ruggigt bra på min dator, vilket förvånade mig. Sitter med en AMD Athlon X2 6400+, Geforce 8800GT 512MB och 4GB ram. Trots detail och texturer på high, skuggor och effekter på medium så flyter det perfekt i 1280x1024 och många spelare.

Ljudet är i en klass för sig, men grafiken ligger inte långt efter. Detta var verkligen värt ett köp!

Medlem

helt enkelt det bästa spel jag spelat sen battlefield 2. KUNG!
Och om det är någon som är lite sugen på att lira online så är det bara till o adda mig på msn (finns på min profilsida)


signatur

OORRYYEE!!

Skriv svar