Payday 3 ser ut att kräva internetuppkoppling även för singleplayer
Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.
Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.
Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.
Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.
En av anledningarna är väl att samla in statistik vilket är guldvärt.
Ja Payday 3 har ju Xbox 360 grafik så det är passande!
Ännu spel som kommer dö när de tar bort servrarna vid ett senare tillfälle... Förstår att de vill komma åt piratkopiering / fuskar, men kom igen. Känns konstigt att motorn som spelet använder ska vara tvunget att vara online hela tiden.
Vad är huvudanledningen för internetuppkopplingskraven, att få kontroll över användarna? förmodligen det ända svaret som är logiskt kanske. Det är väl så att ingen riktigt äger spel numera idag, vi har den i x-antal år för att sedan glömmas bort och tas bort från både fysiskt och logiskt minne.
Det har inget med piratkopiering att göra det där, det är bara att det blir så sjukt mycket lättare att pusha DLCs och samla information om vad folk vill ha om man inte kommer undan online.
Men visst, det är dåligt, i princip så kommer inte spelet vara spelbart om sbz konkar om något år om ingen annan vill driva servers eller det går att hacka runt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Är detta ärligt talat fortfarande ett problem för folk? Jag kan komma på mig själv med att vara bitter på publishers och utvecklares tråkiga val ibland (DRM bl.a.) men detta? På sin höjd kan det vara irriterande om utvecklarna har strul med servrarna under några timmar men annars är det ju absolut inga problem. Vi har ju knappast problem med bandwith caps eller slött internet som man hade på tidigt 2000-tal.
Att detta skulle vara ett stort problem och att allt kommer behöva vara online är riktigt överdrivet. Payday 3 är i främsta läget ett multiplayerspel online, poängen med att spela det offline är tveksam. Det är inte ett särskilt kontroversiellt beslut som att till exempel sätta always online på Zelda, Mario, Elder Scrolls eller Final fantasy... ibland tror jag att gamers behöver klaga av ren princip, gillar man inte något så är man fri att rösta med plånboken.
Är detta ärligt talat fortfarande ett problem för folk? Jag kan komma på mig själv med att vara bitter på publishers och utvecklares tråkiga val ibland (DRM bl.a.) men detta? På sin höjd kan det vara irriterande om utvecklarna har strul med servrarna under några timmar men annars är det ju absolut inga problem. Vi har ju knappast problem med bandwith caps eller slött internet som man hade på tidigt 2000-tal.
Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.
Och då finns säkert Payday 4 och Payday 5 ute. Alternativt 20 spelare kvar som spelar och spelet dött.
Ser fortfarande ej problemet.
Det har inget med piratkopiering att göra det där, det är bara att det blir så sjukt mycket lättare att pusha DLCs och samla information om vad folk vill ha om man inte kommer undan online.
Men visst, det är dåligt, i princip så kommer inte spelet vara spelbart om sbz konkar om något år om ingen annan vill driva servers eller det går att hacka runt.
Är väl ingen som spelar gamla "moderna" spel längre heller, folk spelar hellre nyare spel.
"Don't Ask Questions, Just Consume Product and Then Get Excited for Next Products"
Men ja, underlättar det för utvecklarna så är det väl skitsamma, dåligt för framtiden dock. De brukar trycka ut mycket statistik på hur många poliser etc som spelarna har dödat så
online för singleplayer? då ditchar jag skiten direkt. vägrar acceptera deras försök att kontrollera mig
Ljug inte nu... du hade aldrig spelat spelat ändå! Låtsas inte som om detta är en orsak till att du inte tänker köpa spelet
Ljug inte nu... du hade aldrig spelat spelat ändå! Låtsas inte som om detta är en orsak till att du inte tänker köpa spelet
jo ärligt talat vill jag ha det spelet som fan men hatar när dom kräver connection bara för sin egen vinnings skull
//monster
jo ärligt talat vill jag ha det spelet som fan men hatar när dom kräver connection bara för sin egen vinnings skull
Hade du velat "ha det spelet som fan" så hade du vetat att det är ett renodlat multiplayer spel, och något onlinekrav för att spela single player är trams då det är meningslöst att spela solo.
Todd Howard is a Cunt
Problemen kommer dagen då servrarna stängs av och ditt spel inte funkar längre.
Som någon annan skrev, förutom i några extrema fall så händer ju sånt typ aldrig. Möjligtvis 10-15år senare. Om jag får ett mail som säger att PD3 servrarna stängs ner medans jag sitter och spelar PD5 så kommer jag inte ens rynka på pannan. Jag vet att jag "kan" vara grinig över det om jag väljer att vara det men jag hade inte ens brytt mig.
Finns mycket skit i spelvärlden som irriterar mig, always online kravet är absolut inte ett av dom, det va irriterande i början av 00-talet, inget mer.
Hade du velat "ha det spelet som fan" så hade du vetat att det är ett renodlat multiplayer spel, och något onlinekrav för att spela single player är trams då det är meningslöst att spela solo.
ja iofs, men är emot att dom gör så, hatar när spel gör så. låt oss säga att chansen är 50/50 då =D
//monster