Larian kommer definitivt att göra fler Divinity-spel

Robot
Larian kommer definitivt att göra fler Divinity-spel

Men först, lite välförtjänt vila.

#Divinity, #Larian


Medlem

Jag MÅSTE ta mig tid att köra igenom första snart.

Jag började med en kompis, men dog ut pga tidsbrist. Så här 3 år senare, ligger det fortfarande installerat och i stort sett orört.

Medlem

Hoppas dom fått något trevligt proposal ifrån annan känd IP, vill gärna se mer Divinity men måste säga att jag är mer taggad på att se vad dom kan göra med annan IP, Rogue trader är ju på G, men skulle inte tacka nej till ett 40K RPG av Larian. eller kanske sagan om ringen, dom får plocka upp telefonen och ringa Wingefors.

Medlem

Om Baldur's Gate 3 blir en succé har jag svårt att tro att de kommer börja på ett DOS3 efter det. Det är som att CDPR skulle backa till Witcher 2 nivå. Möjligen om studion är så stor att de kan jobba på en stor och en mindre release samtidigt. DOS2 gjordes i alla fall med betydligt mindre resurser.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag MÅSTE ta mig tid att köra igenom första snart.

Jag började med en kompis, men dog ut pga tidsbrist. Så här 3 år senare, ligger det fortfarande installerat och i stort sett orört.

Divine Divinity är det första, som ett Diablo med mer story och quests.

Divinity: Original Sin (första) är charmigt och var för mig mer underhållande än tvåan, men glöm att köra spelen med kompisar då det tar 70 timmar att ta sig igenom - praktiskt taget omöjligt om man är två vuxna

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Divine Divinity är det första, som ett Diablo med mer story och quests.

Divinity: Original Sin (första) är charmigt och var för mig mer underhållande än tvåan, men glöm att köra spelen med kompisar då det tar 70 timmar att ta sig igenom - praktiskt taget omöjligt om man är två vuxna

Jag och frun håller på med DOS2 med kortare och längre pauser mellan sessionerna, 70+ timmar in och vi är på kapitel 2. Det tar fanimej aldrig slut när det ska vändas på varenda sten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Piigge:

Hoppas dom fått något trevligt proposal ifrån annan känd IP, vill gärna se mer Divinity men måste säga att jag är mer taggad på att se vad dom kan göra med annan IP, Rogue trader är ju på G, men skulle inte tacka nej till ett 40K RPG av Larian. eller kanske sagan om ringen, dom får plocka upp telefonen och ringa Wingefors.

Min dröm är ett skitigt Star Wars crpg

Skrivet av Fulci:

Om Baldur's Gate 3 blir en succé har jag svårt att tro att de kommer börja på ett DOS3 efter det. Det är som att CDPR skulle backa till Witcher 2 nivå. Möjligen om studion är så stor att de kan jobba på en stor och en mindre release samtidigt. DOS2 gjordes i alla fall med betydligt mindre resurser.

Är väll inget som säger att DOS3 skulle bli mindre ambitiöst än BG3. Allt eftersom de haft framgångar har de utökat teamet och därmed nivån på alla deras spel.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Jag MÅSTE ta mig tid att köra igenom första snart.

Jag började med en kompis, men dog ut pga tidsbrist. Så här 3 år senare, ligger det fortfarande installerat och i stort sett orört.

Skrivet av Gesturr:

Divine Divinity är det första, som ett Diablo med mer story och quests.

Divinity: Original Sin (första) är charmigt och var för mig mer underhållande än tvåan, men glöm att köra spelen med kompisar då det tar 70 timmar att ta sig igenom - praktiskt taget omöjligt om man är två vuxna

För att krångla till det lite mer så finns ju även uppföljaren till Divine Divinity som heter Beyond Divinity. Sen har du Divinity 2 och efter det Divinity: Dragon Commander. Därefter kommer Original Sin-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Winged-valkyrie:

Är väll inget som säger att DOS3 skulle bli mindre ambitiöst än BG3. Allt eftersom de haft framgångar har de utökat teamet och därmed nivån på alla deras spel.

Tror inte det kan nå samma nivå för att få resurser som en AAA titel. Baldur's Gate med D&D är sedan länge väletablerade varumärken på rollspelsmarknaden.

Medlem

Är sugen på BG3 men ser onekligen mycket ut som Divinity 1 och 2, vilket inte riktigt föll mig i smaken alls.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tror inte det kan nå samma nivå för att få resurser som en AAA titel. Baldur's Gate med D&D är sedan länge väletablerade varumärken på rollspelsmarknaden.

Jag tror att du ser det genom vår generations ögon. Divinity: OS 2 sålde 700k kopior inom en månad. Tror generellt att chansen är större att yngre gamers spelat Divinity framför BG.

Larian är idag en AAA-utvecklare med eller utan BG.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag tror att du ser det genom vår generations ögon. Divinity: OS 2 sålde 700k kopior inom en månad. Tror generellt att chansen är större att yngre gamers spelat Divinity framför BG.

Larian är idag en AAA-utvecklare med eller utan BG.

Jag tänker inte bara på datorspelen utan också tabletop och rent allmänt. Det släpptes dessutom nyligen en D&D film som blev rätt populär.

Medlem

Jävligt bra spel enligt mig.
Gudomlig musik också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jävligt bra spel enligt mig.
Gudomlig musik också.

Ja verkligen, svinbra musik och clever game design!

Tar ett tag att komma in i spelet dock! Det krävs en del tålamod och det är en viss ribba att ta sig över, speciellt om man är ovan vid dessa typer av spel. Gav upp efter 25h första gången. Men spelade igenom det från börja nu i somras och har totalt spenderat 109 timmar i spelet. Svårt att bara trolla fram dessa timmar i vanliga fall XD

Har smygtestat Baldurs Gate 3 också, verkar svinbra också, fast på sitt egna sätt!
Man känner igen Divinity 2-mekaniken en del, mest på gott.

1
Skriv svar