Star Wars Jedi: Survivor kommer till PS4 och Xbox One
Spelet som knappt funkar på PS5/Xbone?
Precis, prestandan på PS5 och XSX och även PC har väl varit lite sisådär. Får önska dom lycka till med PS4 och Xbone versionerna!
Eller hur, helt galet hur deras tankebanor går...
Någon som vet hur prestandan är idag? Var verkligen dåligt när jag lirade igenom vid release.
Någon som vet hur prestandan är idag? Var verkligen dåligt när jag lirade igenom vid release.
Fortfarande under all kritik.. Att de ska släppa det till old gen är ett stort skämt, fast å andra sidan gör det typ ingen skillnad vilken hårdvara man spelar på för det är så dåligt optimerat så kanske flyter lika bra (dåligt) på last gen också haha.
Fortfarande under all kritik.. Att de ska släppa det till old gen är ett stort skämt, fast å andra sidan gör det typ ingen skillnad vilken hårdvara man spelar på för det är så dåligt optimerat så kanske flyter lika bra (dåligt) på last gen också haha.
Fyfan, riktigt trisst.
Avskyr detta typ av beteende. Släpper trasigt, fixar det knappt för sen fortsätta porta till sämre hårdvara/fokusera på andra saker än att fixa sin produkt.
Har lärt mig min läxa iallafall(En läxa jag har fått i mitt ansikte i många år, men har inte köpt så mycket EA spel överlag)
Aldrig någonsin EA spel igen.
Tänker att de inte kan ha den i PS4/XBOXOne versionerna, så utan den blir det kanske enklare?
Och var det inte så att de vägrade stänga av raytracingen i performance mode på current gen?
Så då kanske vi tillslut kan få en stabil performance mode om de kan tänka sig att skippa det i current gens performance mode i och med att de arbetar på en version utan raytracing?
(Gissar hejvilt här)
Playstation 5 | Series X | Steam Deck
Prestandan på PS5 är fortfarande svindålig. Det har sagts mycket om skakig FPS och laddningslagg, men det är också tydligt att spelet inte är i närheten av att utnyttja den lagringsprestanda som finns i konsolerna - vill man gå in i baren på Koboh så får man stå och vänta 12-20 sekunder på att dörren öppnas. Spelet verkar förlita sig på traditionell zonbaserad laddning i stället för mer dynamiska asset streaminglösningar som finns idag, vilket är helt galet.
Vill inte ens gissa hur mycket uppoffringar de behöver göra för att få det att fungera på lastgen.
Real yakuza use a gamepad.
Jag tyckte ändå prestandan på PS5 blev klart bättre efter några patcher även om det fortfarande inte var godkänt. Vad som dock störde mig betydligt mer var den dåliga grafiken, speciellt när det gällde ansikten.
Sen var ju tyvärr spelet ganska tråkigt också, var ett evigt farandes fram och tillbaka mellan 3 planeter och alldeles för mycket platformshoppande.
Sista timmarna av spelet var dock lysande och räddade upp hela spelet.
De hade väl kunnat fixa prestanden på current gen och PC innan de jobbar med detta va?
Tänker att de inte kan ha den i PS4/XBOXOne versionerna, så utan den blir det kanske enklare?
Och var det inte så att de vägrade stänga av raytracingen i performance mode på current gen?
Så då kanske vi tillslut kan få en stabil performance mode om de kan tänka sig att skippa det i current gens performance mode i och med att de arbetar på en version utan raytracing?
(Gissar hejvilt här)
Jo, det stämmer. På Series X och Playstation 5 var Ray tracing alltid aktiverat, även i performance mode. Jag är säker på att båda de konsolerna klarat mycket stabilare performance mode om man kunde stänga av Ray tracing.
Versioner utan Ray tracing finns redan. Dels kan du stänga av Ray tracing på PC, och dels är Ray tracing avstängd på Series S, vilket bara gör beslutet att alltid ha det på ännu konstigare.
Jag tror vi har samma PS5; var har din version inte funkat? Jag har aldrig sett ett snyggare eller mer felfritt spel på just den konsolen. Köpte det dag 1. Jag har sett att dom har uppdaterat ett par gånger, men min upplevelse har varit bra hela tiden.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag tror vi har samma PS5; var har din version inte funkat? Jag har aldrig sett ett snyggare eller mer felfritt spel på just den konsolen. Köpte det dag 1. Jag har sett att dom har uppdaterat ett par gånger, men min upplevelse har varit bra hela tiden.
Kan bara tala för mig själv men jag har haft mycket slowdowns samt vid två tillfällen softlockat mitt spel och en gång fick jag upp en dev prompt/text som med 100% inte var till för slut kunden att se.
Jag spelade nyss ut det på PC.
42 timmar tog det. Har bara vart med om en krash och en bugg då jag föll genom en hiss, men annars har allt fungerat utmärkt i 80fps på 4K med HDR. Väldigt underhållande spel och ganska vackert dessutom. Ser verkligen ut som att det kommer en 3a i och med slutet. Hoppas på att bli mer Dark Side och kunna skjuta blixtar eller liknande.
Vad jag även hoppas på är att man får Force Jump och kunna hoppa högt uppåt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kan bara tala för mig själv men jag har haft mycket slowdowns samt vid två tillfällen softlockat mitt spel och en gång fick jag upp en dev prompt/text som med 100% inte var till för slut kunden att se.
OJ, OK, då förstår jag att du är besviken. Jag har minimalt med spel installerade på min, kan det ha något att göra med det?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Precis, prestandan på PS5 och XSX och även PC har väl varit lite sisådär. Får önska dom lycka till med PS4 och Xbone versionerna!
De hade väl kunnat fixa prestanden på current gen och PC innan de jobbar med detta va?
Funkar hur bra som helst för mig på PC. Har ni dåliga datorer?
Nope. Sitter med en väldigt bra dator och får knappt 60 fps och det hackar och har sig jämt och ständigt Känt fel så inget med våra system som strular. Finns folk med 4090's och likvärdig CPU som upplever samma och värre problem.
Ska sägas dock att det är spridda skurar. För en del fungerar det, vissa inte. Har sett folk med sämre rigs där det rullar på bra.
Har 2 datorer som jag spelat det på. En med ett 4090 och 13900k och en med 3080 och 5900x så nej knappast dåliga datorer. Även testat det på polarens ps5.
Playstation 5
Flöt på fint från försiktigt dagen på xsx
Locked 30 fps i quality är väl ok antar jag, men sub 40 drops I performance, meh.
En med ett 4090 och 13900k
Kör med 4090, i7 13700K och 64GB ram. Du har ju bättre processor så det är märkligt.
Jag började spela idag till Xbox Series X och det är närmast ospelbart för mig. Det är fruktansvärda framedrops konstant förutom i vissa korridorer som uppenbarligen fungerar som det är tänkt. Jag brukar inte klaga på prestandan för det påverkar mig oftast inte men det här skapar ett lätt illamående med alla hopp i hög fart.
Det är synd för de första fem timmarna har varit riktigt bra rent storymässigt och jag älskade Fallen Order (så pass att jag spelade det till 100% tre gånger, PS4, PS5 och Xbox). Att förra generationens konsoler ska få spelet utan att mest troligt inte kunna göra det till en prestandanivå som är rättvis känns lite girigt. EA har ändå till viss del skärpt till sig på sistone och levererat en hel del bra spel.