Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Är det nån som spelat Synapse som har nån åsikt?

Jag har spelet och tycker nog att det helt klart är ett topp 5 spel till Psvr2 just nu. Mycket bra känsla och röstskådespelarna underbara.

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Jag har spelet och tycker nog att det helt klart är ett topp 5 spel till Psvr2 just nu. Mycket bra känsla och röstskådespelarna underbara.

Sugen på att skaffa.
Men tyvärr kommer jag ha en lite längre paus från VR då min yta för VR ocg där jag har dator och PS5 är ockuperat med bråte pga renovering.

Så det får vänta.
Håller dessutom på med Saints and sinners ch2 som jag vill avsluta.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Sugen på att skaffa.
Men tyvärr kommer jag ha en lite längre paus från VR då min yta för VR ocg där jag har dator och PS5 är ockuperat med bråte pga renovering.

Så det får vänta.
Håller dessutom på med Saints and sinners ch2 som jag vill avsluta.

Jag klarade ettan rätt snabbt men när jag började spela 2an så. Visst det blir snyggare och nya coola saker. Men på något sätt så blir det samtidigt rörigt och jag hade vissa problem att komma vidare i början för inget händer direkt dom första dagarna innan affären öppnar mm.

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Jag klarade ettan rätt snabbt men när jag började spela 2an så. Visst det blir snyggare och nya coola saker. Men på något sätt så blir det samtidigt rörigt och jag hade vissa problem att komma vidare i början för inget händer direkt dom första dagarna innan affären öppnar mm.

Ja det var nptt år sen jag klarade ut 1an så ch2 känns ganska fräscht fortfarande. Har dock inte hunnit spela speciellt långt

Kör man båda eftet varandra kan jag tänka mig det blir bara mer av samma.

Inaktiv

Ny videon där det pratas lite om Asgards Wrath 2

I Expect You To Die 3 har fått release datum tillsammans med en trailer.

Medlem
Resident evil village PS5 VR2 - fråga

Någon som spelar detta och vet hur man tömmer sitt inventory för att ge plats för nya vapen, ammunition mm? Har slut på ammunition och får meddelande om att plocka bort saker för att det är fullt. Men då jag plockar bort och lägger det till höger om inventoryt (vilket det anges att man ska göra) är sakerna ändå kvar i inventoryt nästa gång jag går in och tittar och jag får samma meddelande om att ta bort för att ge plats. På nåt sätt måste man tydligen spara det man gjort, men hur?

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Någon som spelar detta och vet hur man tömmer sitt inventory för att ge plats för nya vapen, ammunition mm? Har slut på ammunition och får meddelande om att plocka bort saker för att det är fullt. Men då jag plockar bort och lägger det till höger om inventoryt (vilket det anges att man ska göra) är sakerna ändå kvar i inventoryt nästa gång jag går in och tittar och jag får samma meddelande om att ta bort för att ge plats. På nåt sätt måste man tydligen spara det man gjort, men hur?

Du måste antingen kasta grejer eller sälja dem. Du kan köpa tillbaka vapen.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Du måste antingen kasta grejer eller sälja dem. Du kan köpa tillbaka vapen.

Men hur kasta dem? Grejer man kan undvara ska man flytta och lägga i fältet till höger om inventoryt står det angivet, vilket jag också gör. Men sen när jag är ute i spelet och hittar ammunition och plockar det upplyses jag om att inventoryt är fullt och det jag hade plockat bort är tillbaka och tar utrymmet i anspråk.

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Men hur kasta dem? Grejer man kan undvara ska man flytta och lägga i fältet till höger om inventoryt står det angivet, vilket jag också gör. Men sen när jag är ute i spelet och hittar ammunition och plockar det upplyses jag om att inventoryt är fullt och det jag hade plockat bort är tillbaka och tar utrymmet i anspråk.

"Discard. Selecting an item with will cause additional space to open on the right side of the inventory. You can discard items by dragging them into this temporary space, then selecting the discard button at the bottom using the laser pointer."

https://game.capcom.com/manual/village/en/ps5/page/14/9

Medlem
Skrivet av Balunan:

"Discard. Selecting an item with will cause additional space to open on the right side of the inventory. You can discard items by dragging them into this temporary space, then selecting the discard button at the bottom using the laser pointer."

https://game.capcom.com/manual/village/en/ps5/page/14/9

Aha, jag såg aldrig den där discard-knappen. Ska prova detta, stort tack!

Inaktiv
veckans releaser

Veckans releaser 14-20 augusti

Green Hell VR - 15 Augusti - PSVR2

_____

I Expect You To Die 3: Cog In The Machine - 17 Augusti - Quest

_____

Förra veckans release

House Flipper VR - PSVR

_____

Inaktiv

Rea på en hel del PSVR2 spel.
Kolla in PS Store

Inaktiv

Resident Evil 4 VR Mode på TGS
PSVR2 👌

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Härligt. Vågar man hoppas på release i år är frågan.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv
Skrivet av Waliant:

Ja hoppas 🤞

Medlem
Skrivet av Waliant:

Skrivet av anon_1399:

Ja hoppas 🤞

Jag tror att det är höstens spel från Sony.
Väldigt många bra releaser annars först halvåret, hoppas att dem släpper något mer i höst bara förutom RE4, men det är väl att begära för mycket.

Enligt PSVR2 without parole så mörkar och fördröjer utvecklare sina releaser på grund av att META kräver det i utbyte mot bland annat marknadsföring eller pengar.

Inget super negativt då man förmodligen bara behöver vänta lite längre och att varenda krona som går till VR utveckling behövs, värre dock vid uppköp med titlar som är låst helt till plattformen. Inte så svårt att vänta heller då man vet att PSVR2 versionen nästan alltid får uppgraderingar och att det ändå finns för mycket att spela nu.

Inaktiv

Breachers har släppt en ny karta.
Jag är mer för Ghosts of tabor men den som är mer intresserad av Rainbow six stilen bör kolla in Breachers (PCVR, Quest, Pico)

Den som drömmer om att få bygga Brio tågbana i VR kan se fram emot detta spel 😊👍

Inaktiv

Filmtips

Youtubern Matteo311 går igenom en lista med spel som fungerar i VR och hur bra VR-moddarna är

Inaktiv

Ghosts of Tabor går som tåget.
i denna nyhet kan man läsa också att PSVR2 releasen framflyttad till "tidigt 2024".

https://beyondframes.com/news/game-news/extraction-vr-shooter...

Medlem

Söker tips på PCVR kompatibla spel som man kan visa för äldre/pensionärer som inte har någon spelvana alls. Mest uppskattade hittills har varit Google Earth VR.

Så inget läskigt, något som ger en rogivande upplevelse som är lätt navigerat. Om ni kan komma på nått så hojta .

Inaktiv
Skrivet av Dajvan:

Söker tips på PCVR kompatibla spel som man kan visa för äldre/pensionärer som inte har någon spelvana alls. Mest uppskattade hittills har varit Google Earth VR.

Så inget läskigt, något som ger en rogivande upplevelse som är lätt navigerat. Om ni kan komma på nått så hojta .

Walkabout mini golf ⛳
Eleven table tennis 🏓

Gick hem hos farsgubben 😁👍

Inaktiv
Veckans release

Ett PSVR2 spel är det enda jag vet släpps denna vecka. Bättre än inget

Firewall Ultra - 24 Augusti - PSVR2

_____

Förra veckans releaser

Green Hell VR - 15 Augusti - PSVR2

_____

I Expect You To Die 3: Cog In The Machine - 17 Augusti - Quest

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Walkabout mini golf ⛳
Eleven table tennis 🏓

Gick hem hos farsgubben 😁👍

Walkabout Mini Golf såg ju kul ut även för egen del, fick bli ett köp 🙂. Tack för tipset.

Inaktiv
Skrivet av Dajvan:

Walkabout Mini Golf såg ju kul ut även för egen del, fick bli ett köp 🙂. Tack för tipset.

Ett bra köp.
Crossplay mellan alla plattformar.
Ett spel du lätt hittar spelkompisar med via discordservern 👇

Inaktiv

2 st spel som tidigare utannonserats har nu fått release datum

Bulletstorm VR - 14 December - PSVR2 / PCVR / Quest

_____

The 7th Guest - 19 Oktober - PSVR2 / PCVR / Quest

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Ett bra köp.
Crossplay mellan alla plattformar.
Ett spel du lätt hittar spelkompisar med via discordservern 👇

Fick bli ett köp. Lokalt spelande kanske kan gå ganska ok ändå eftersom att spelet är snabbare än vanlig minigolf och att man kan då dra en runda på 9 hål ganska snabbt för att sedan byta spelare. Inte optimalt men ändå rätt ok.

Lite synd att inte All in one innehåller alla banor, men det innehåller ändå många banor till bra pris så det är väl ok.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Fick bli ett köp. Lokalt spelande kanske kan gå ganska ok ändå eftersom att spelet är snabbare än vanlig minigolf och att man kan då dra en runda på 9 hål ganska snabbt för att sedan byta spelare. Inte optimalt men ändå rätt ok.

Lite synd att inte All in one innehåller alla banor, men det innehåller ändå många banor till bra pris så det är väl ok.

Brukar också köra lokalt spelande med varsitt headset. Bra om man inte vill spela med "främlingar" 🙂👍

Inaktiv

Vertigo 2 har utannonserat PSVR2 releasedatum till 24 oktober 👍

Medlem

Ny uppdatering av No mans sky Psvr2 igår! Spelet är mycket snyggare i VR nu. Som många säger på youtube blurret är borta och spelet är mycket klarare. Hade själv svårt att slita mig från att spela igår! Mitt ända problem nu med spelet är att jag inte riktigt förstår hur man styr allt i vr än. Kunde tex inte kalla ner mitt skepp igår. Men som vanligt också så gömmer jag bort mycket när jag tar en paus från spelet på flera månader.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ny uppdatering av No mans sky Psvr2 igår! Spelet är mycket snyggare i VR nu. Som många säger på youtube blurret är borta och spelet är mycket klarare. Hade själv svårt att slita mig från att spela igår! Mitt ända problem nu med spelet är att jag inte riktigt förstår hur man styr allt i vr än. Kunde tex inte kalla ner mitt skepp igår. Men som vanligt också så gömmer jag bort mycket när jag tar en paus från spelet på flera månader.

Samma händer för mig men problemet är inte att vi glömmer. De ändrar ju spelet med 6 mån mellanrum så mycket att jag behöver gå igenom en tutorial varje gång jag ska spela. Men nu blev jag sugen att spela igen.

Skriv svar