Take-Two försvarar priset på Red Dead Redemption till PS4 och Switch

Robot
Take-Two försvarar priset på Red Dead Redemption till PS4 och Switch
Medlem

Ingen borde köpa denna själlösa money grab. Det är ett grymt spel, men det finns bättre sätt att njuta av det än att falla för detta trick.

Medlem

Vill man spela detta i en billigare och snyggare version och dessutom på PC föreslår jag att man gör det via emulator i stället för att köpa den här versionen. Att ta betalt såhär mycket för något så gammalt borde vara brottsligt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Alltså switchen kan ju knappast köra spelet i högre än 25 fps..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Kommer sälja som smör ändå.

Redaktör
Ponny

De 444 miljoner kronorna måste in! 😤


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det hade väl varit tacksamt att majoriteten av spelarna borde bojkotta denna release. Spelet kostar 299kr på Xbox (visserligen utan dlc) och det är högst troligt likvärdiga texturer

Testpilot

Är väl lite samma sak som när Sony släpper ett spel på PC till nypris fast det är flera år gammalt. Tråkigt men det är upp till företagen att sätta sina priser och visst kommer detta sälja väldigt bra?

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det hade väl varit tacksamt att majoriteten av spelarna borde bojkotta denna release. Spelet kostar 299kr på Xbox (visserligen utan dlc) och det är högst troligt likvärdiga texturer

Fast ingår inte dlc där? När jag startade igång det häromveckan på min series x kunde jag välja mellan spelet samt undead nightmare


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av marsson90:

Fast ingår inte dlc där? När jag startade igång det häromveckan på min series x kunde jag välja mellan spelet samt undead nightmare

Det stämmer, man måste köpa det separat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av marsson90:

Fast ingår inte dlc där? När jag startade igång det häromveckan på min series x kunde jag välja mellan spelet samt undead nightmare

Jag har det då inte på min Xbox 🤔 kanske ingår i gamepass, har inte kollat så noga.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kommer sälja som smör ändå.

Ja tyvärr är det ju så. Gamers har kort minne, är alldeless för godtrogna och röstar sällan med plånboken känns det som.

Medlem

T2 och R* ger inte RDR eller sina övriga serier den respekt dem förtjänar enligt mig. Först mjölkas GTA5 över tre generationer, sen släpps den remastrade GTA-trilogin i uselt skick och nu detta för femhundra kronor. Det är inte ens en remaster utan en port, av ett 13 år gammalt spel dessutom. Löjeväckande!

Vill gärna spela men tänker inte falla för ännu ett av deras billiga trick.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Är väl lite samma sak som när Sony släpper ett spel på PC till nypris fast det är flera år gammalt. Tråkigt men det är upp till företagen att sätta sina priser och visst kommer detta sälja väldigt bra?

PC versionerna brukar vara betydligt bättre och förmodligen genomgått en hel del arbete för att få till så bra portar(inte alltid, beror oftast på vilka som gör porten såklart), Take2 kör mer på minimal handpåläggning som oftast ger riktigt dåliga resultat istället.

Det är ingen lag som säger att man inte får släppa cash-grabs, men det bör såklart inte uppmuntras och får de ingen kritik så är det fritt fram för alla utvecklare att ösa på med shovelware utan konsekvenser. Klagar man inte på dåliga portar(och priser) så blir det vanligare med dåliga portar helt enkelt. Det är tur att vi har tillexempel Digital foundry och sidor som recenserar spel så att man kan få kött på benen när spel är av tveksam kvalité i förhållande till vad som är eller bör vara normen.

Skribent

Om man måste gå ut i media och försvara en prissättning. Då kanske man bör inse att den var fel från början.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag har det då inte på min Xbox 🤔 kanske ingår i gamepass, har inte kollat så noga.

Det ingår inte där och man får köpa Undead Nightmare separat. I alla fall i den versionen av Red Dead Redemption 1 som jag köpte via Microsoft Store (Xbox) i fjol.

Medlem

Glöm inte att loansharken i RDR2 heter Strauss som Take Twos VD...

Medlem

Kom ihåg att det är en moralisk plikt att inte betala för T2-spel

Medlem

Var RDR så pass bra från första början ens? Jag minns att jag köpte det, spelade ett bra tag innan jag gav upp efter att en bugg satt stopp och har aldrig känt mig sugen på att återvända. Tvåan var ju dessutom en snoozefest rakt igenom så känner mig ganska övertygad om att jag inte missat nåt.
Blir ju heller inte speciellt sugen på att spela nåt spel från Rockstar öht när ledningen är så ofantligt tondöv.

Testpilot
Skrivet av Fearnox:

PC versionerna brukar vara betydligt bättre och förmodligen genomgått en hel del arbete för att få till så bra portar(inte alltid, beror oftast på vilka som gör porten såklart), Take2 kör mer på minimal handpåläggning som oftast ger riktigt dåliga resultat istället.

Det är ingen lag som säger att man inte får släppa cash-grabs, men det bör såklart inte uppmuntras och får de ingen kritik så är det fritt fram för alla utvecklare att ösa på med shovelware utan konsekvenser. Klagar man inte på dåliga portar(och priser) så blir det vanligare med dåliga portar helt enkelt. Det är tur att vi har tillexempel Digital foundry och sidor som recenserar spel så att man kan få kött på benen när spel är av tveksam kvalité i förhållande till vad som är eller bör vara normen.

Jag håller med om att kritik är rättfärdigad i det här fallet. Tyvärr tror jag inte att det påverkar alltför mycket dock. Den stora massan har inte tid, intresse eller engagemang utan kommer förmodligen köpa spelet ändå (och inte spela klart det).

KoP
Medlem

Är detta det nya i branschen istället för remakes/remasters, att bara släppa slappa portningar då dom vill casha in lite deg? Sorgligt. :/

Citat:

På frågan varför de inte gjorde en remaster eller remake istället för en port, svarade han att det har att göra med vilken vision det kreativa teamet har för titeln ifråga, och har de ingen "kraftfull vision" för den så kan de istället släppa spelet i dess originalform.

Alternativt inte släppa det alls eller att dom sätter sig i ett konferansrum under en dag och bollar lite idéer.

Någon borde ju kunnat bidra med någonting, annars kan jag inte se av vilken orsak dessa människor befinner sig i spelbranschen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ingen borde köpa denna själlösa money grab. Det är ett grymt spel, men det finns bättre sätt att njuta av det än att falla för detta trick.

Kommer att köpa det, köper många själlösa money grabs, senaste var gamla Gamecube-spelen Pikmin 1+2 som jag betalade smått hutlösa 499 för. Då tycker jag nog ändå det är mer värde för pengarna med RDR. Dyrt är det, men det blir bra ändå.

Skrivet av Kavakava83:

Det hade väl varit tacksamt att majoriteten av spelarna borde bojkotta denna release. Spelet kostar 299kr på Xbox (visserligen utan dlc) och det är högst troligt likvärdiga texturer

Skiljer inte så mycket i pris då trots allt, om det alltså är 299 för grundspelet + 90 för dlc. Men det är väl själva grejen med att det är en "ny" release som gör att det svider lite extra i skallen när priset blir 499.

Medlem

haha Max 200 kr. inte mer.

Medlem

Girigheten och arrogansen hos dagens spelutvecklare når nya höjder. 🙂

Avstängd

500 spänn för en sunkig port av ett PS3 spel, minus multiplayer

Rockstar you diabolical genius, you've done it again! Har de ens någon good-will kvar eller börjar det lukta Activision/Ubisoft/EA?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag håller med om att kritik är rättfärdigad i det här fallet. Tyvärr tror jag inte att det påverkar alltför mycket dock. Den stora massan har inte tid, intresse eller engagemang utan kommer förmodligen köpa spelet ändå (och inte spela klart det).

En smartare person(än de som bestämmer hos R*)hade nog inte kört varumärket och goodwill i botten. Även om det säljer bra så hade det med stor sannolikhet sålt tillräckligt mycket bättre för att det skulle vara värt det ifall de släppte något imponerande istället.

Tycker det är konstigt att värdera sina IPn så lågt som vissa företag gör nu för tiden, de skulle med största sannolikhet tjäna betydligt bättre ifall de tänkte större och byggde på det som de har istället.

Medlem

Go touch grass, för helvete
Aldrig i livet att folk ska behöva betala så mycket för en sketen portning


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Värt max 200, dom har bara giriga aktieägare som pushar upp priset så är det bara.

Medlem

Han Strauss är ju med i rdr2 som den giriga snubben. Kul att de döpte karaktären till det och sen sa upp sig efter spelet släpptes. Tror tyvärr på början till slutet gällande Rockstar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag köpte ”Game of the year”-edition till Xbox 360 för 20:- på second hand för ett par månader sen. Känns som ett fynd även om jag aldrig lär spela det.

Bakåtkompatibilitet framställs som väldigt viktigt när företagen själva värdesätter sina gamla produkter med ockerpriser.

12
Skriv svar