Starfield – Här är pris, tider, systemkrav med mera

Robot
Starfield – Här är pris, tider, systemkrav med mera
Medlem

Ska bli väldigt kul och intressant att läsa alla recensioner från branschen och alla intryck från "pöbeln".

Årets största spel på det viset.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tråkigt att höra att ni inte fick någon tidig kod ☹️ men det blir kul att se om ni har samma känsla som jag själv efter att ha lirat någon vecka eller så 👍

Medlem

Jag har hört om många influensers som har fått tidiga koder, till och med Youtube kanaler med några hundra följare. Det är konstigt att det inte delas ut till journalister.

Medlem

Trehundra spänn för early access känns så sämst lol. Aja, Bethesda uppfann ju typ micro transaktioner.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Trehundra spänn för early access känns så sämst lol. Aja, Bethesda uppfann ju typ micro transaktioner.

300 spänn för hur många timmars underhållning? Dessutom ingår det väl både expansion och annat godis.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

300 spänn för hur många timmars underhållning? Dessutom ingår det väl både expansion och annat godis.

Han trollar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Får se om man testar på det, är inget direkt fan av Bethesda och deras tidigare spel.

Det som gör mig lite mer intresserad av just Starfield är att gameplay ser några snäpp bättre ut än deras tidigare spel, som jag inte lirat just p.g.a. gameplay/combat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Redan installerat på min Series S så jag är redo att köra.

Medlem

Förladdade så fort det gick på mitt Series X, igår fick jag mig ett ryck och pyntade upp 300 så att man kan lira nu på fredag natt.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skrivet av itsnotme:

Jag har hört om många influensers som har fått tidiga koder, till och med Youtube kanaler med några hundra följare. Det är konstigt att det inte delas ut till journalister.

För att influensers är mer värda än vad sketna journalister är?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag har hört om många influensers som har fått tidiga koder, till och med Youtube kanaler med några hundra följare. Det är konstigt att det inte delas ut till journalister.

Delas nog ut till de stora och bra. Inte första gången FZ inte fått kod.

Medlem

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ska bli väldigt kul och intressant att läsa alla recensioner från branschen och alla intryck från "pöbeln".

Årets största spel på det viset.

Jag hoppas på ett bra spel, men det är bethesda och alla vet vi hur dem är, men efter ett år av patcher så är det säkert bättre!

Men ska bli kul läsa och följa!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av anon_332944:

300 spänn för hur många timmars underhållning? Dessutom ingår det väl både expansion och annat godis.

Skrivet av Freakon:

Han trollar.

Nja. Jag tror inte det. Jag stör mig också på den här trenden att man ska betala för att spela tidigare. Tyvärr blev det ju succè med Diablo 4 så det här är nog vardagsmat inom snar framtid.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Han trollar.

Trollar jag för att folk pröjsar 300 extra för att spela tidigt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Delas nog ut till de stora och bra. Inte första gången FZ inte fått kod.

Det är flera bolag som råkar ut för det. Eurogamer sa samma sak tidigare i veckan, de är en av de större aktörerna. De verkar prioritera entusiaster för att få högre betyg

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trollar jag för att folk pröjsar 300 extra för att spela tidigt?

Nu får man det första DLC också. Tyck vad man vill om denna trenden men tror nog att man går ungefär +/- 0 rent kostnadsmässigt (förutsatt att man inte köper basspel+dlc på rea).

Medlem

För er som "stör er" på att man kan spela tidigare så har detta en mer naturlig förklaring.

För oss som köper en fysisk samlar utgåva så medföljer sagda spelkod i den fysiska lådan. Skulle man i den bästa av världar få tillgång till en fysisk utgåva - när postgång är som den är - så är det högst osäkert om vi som köpt fysiskt ens skulle få spela på launch. Därför garderar Bethesda sig med sitt "upp till 5 dagars försprång" just för att kompensera för oss som tvingas vänta på posten.

Jag köpte tex Constellation Edition. Jag fick veta idag att mitt paket är försenat och kanske kommer imorgon. Har jag tur får jag njuta av hela "upp till 5 dagars försprång". Min polare som bor avsides - hans beräknade leverans av samma fysiska utgåva är på måndag så han får bara spela cirka 3 dagar med försprång.

Man vill helt enkelt säkra upp så att konsumenter har tillgång till spelet senast vid launch. Ett good guy beslut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Shadee:

Nja. Jag tror inte det. Jag stör mig också på den här trenden att man ska betala för att spela tidigare. Tyvärr blev det ju succè med Diablo 4 så det här är nog vardagsmat inom snar framtid.

För min del så är det expansionen, OST och artbook som jag betalar för, early access är en bonus. Har fungerat riktigt bra med tidigare Xbox-spel såsom Forza Horizon med liknande upplägg.

Hade aldrig betalt en spänn för enbart early access.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trollar jag för att folk pröjsar 300 extra för att spela tidigt?

Ditt syfte, att uppröra, är trollande. Detta bevisas genom att du påstår att det enda man får är tillgång till spelet tidigare trots att det inte stämmer, och det vet du.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nja. Jag tror inte det. Jag stör mig också på den här trenden att man ska betala för att spela tidigare. Tyvärr blev det ju succè med Diablo 4 så det här är nog vardagsmat inom snar framtid.

Håller med dig, om det man hade fått endast var att spela tidigare. Men så är det inte, man får ju även framtida material som hade kostat lika mycket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Trollar jag för att folk pröjsar 300 extra för att spela tidigt?

Lite. Som nämnt innan här köper ju folk bland annat för DLC och annat. Att få spela spelet tidigare är en bonus


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lite tur i oturen att man måste bort och jobba i tre veckor. Då kan jag läsa recensioner mm och se om det är värt att köpa innan det kommer på rea. Har också en hel massa BG3 att köra ändå.

Inaktiv
Skrivet av Hajfena:

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Ingen aning. Men kan intyga att eneba är legit. Köpt därifrån en jävla massa gånger. Samma pris där.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

För min del så är det expansionen, OST och artbook som jag betalar för, early access är en bonus. Har fungerat riktigt bra med tidigare Xbox-spel såsom Forza Horizon med liknande upplägg.

Hade aldrig betalt en spänn för enbart early access.

Jo, day 1 DLC är normaliserat nu också. Glömde det. Schysst att få soundtrack och art book dock, hade missat att det ingick.

Framöver tror jag helt klart det är såhär spelsläpp kommer vara. Betala extra för att spela tidigare. Vi som spelar är beredda att betala så varför inte?

Inaktiv
Skrivet av Shadee:

Jo, day 1 DLC är normaliserat nu också. Glömde det. Schysst att få soundtrack och art book dock, hade missat att det ingick.

Framöver tror jag helt klart det är såhär spelsläpp kommer vara. Betala extra för att spela tidigare. Vi som spelar är beredda att betala så varför inte?

Speciellt om man ändå betalar för game pass och får det "gratis" därigenom. Så är 300 spänn billigt i jämförelse som att köpa ett icke gamepass spel nytt för 700-800kr.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo, day 1 DLC är normaliserat nu också. Glömde det. Schysst att få soundtrack och art book dock, hade missat att det ingick.

Framöver tror jag helt klart det är såhär spelsläpp kommer vara. Betala extra för att spela tidigare. Vi som spelar är beredda att betala så varför inte?

Jo, men digitala varianter. Finns Spotify och art book lär väl vara som i vissa spel, där man kan låsa upp sketcher, 3D-modeller osv osv. Detta får man alltså extra för 300 spänn.

Vad är nästa grej, att lägga till 100 kr till en biobiljett, om man vill se den före alla andra?

Medlem

DLC:n, när kommer den?

Skribent
Skrivet av anon_332944:

Speciellt om man ändå betalar för game pass och får det "gratis" därigenom. Så är 300 spänn billigt i jämförelse som att köpa ett icke gamepass spel nytt för 700-800kr.

Visst är det så. Skulle Team Cherry göra likadant med Hollow Knight: Silk Song så sitter jag själv där och pyntar extra för att spela tidigare och få tillgång till lite extra lull lull, men likförbannat så ogillar jag trenden.

Skriv svar