DLC till Sea of Stars är redan under utveckling
Sabla spelhöst! Sea of Stars samtidigt som CS2-limited beta test...
Tveksam dialog och något platta karaktärer till trots så har jag väldigt kul med spelet. DLC kommer sitta fint!
Och enformiga strider. Ganska sjukt att man får bara tre spells och en ultimate? Jag gör ju inget annat med Zale än att spamma eldbollen från början till slut. Nog för att det finns combos, men de använder man ju inte lika mycket som sina vanliga spells gentemot Chrono Trigger där de kunde användas hela tiden.
Och enformiga strider. Ganska sjukt att man får bara tre spells och en ultimate? Jag gör ju inget annat med Zale än att spamma eldbollen från början till slut. Nog för att det finns combos, men de använder man ju inte lika mycket som sina vanliga spells gentemot Chrono Trigger där de kunde användas hela tiden.
Hah, ja specifikt Zale är verkligen bara en eldbollsbot. Jag håller med om att combosystemet borde vara mer lättillgängligt, enda gången jag använder combos utanför bossfighter är när jag sparar ihop två combopoäng för en party heal innan jag slår ihjäl sista fienden. Lite mer variation och djup där hade definitivt varit välkommet.
Något spelet lyckas väldigt bra med är att få mig att tänka på andra liknande spel som jag växte upp med, främst då SNES och GBA. Blir väldigt sugen på att spela om Golden Sun för femtioelfte gången när jag är färdig med Sea of Stars...
H-How can she slap, kupo!?
Hah, ja specifikt Zale är verkligen bara en eldbollsbot. Jag håller med om att combosystemet borde vara mer lättillgängligt, enda gången jag använder combos utanför bossfighter är när jag sparar ihop två combopoäng för en party heal innan jag slår ihjäl sista fienden. Lite mer variation och djup där hade definitivt varit välkommet.
Något spelet lyckas väldigt bra med är att få mig att tänka på andra liknande spel som jag växte upp med, främst då SNES och GBA. Blir väldigt sugen på att spela om Golden Sun för femtioelfte gången när jag är färdig med Sea of Stars...
Samma för mig med party heal, och jag håller med i stort. Gillar verkligen hur de gett oss pussel i alla dungeons så man inte bara vandrar runt efter kistor och att hitta slutet för en boss. Det i kombination med fiender som syns och strider som utför på samma plats som man stöter på fienden.
Jag övergav Sea of Stars för Chained Echoes och jag ångrar mig INTE.
Gjorde tvärtom. Vet inte riktigt varför men fastnade inte för Chained Echoes.
Lång startaträcka på chained echoes imo men blir bra sen.
Har själv inte börjat med sea of stars men det ör på wishlist
Hur långt är detta spel?
Jag har det installerat men inte lyckats komma igång än.
Typ som Chrono Trigger. Ungefär 20-25 timmar.
Har inte övergett spelet men tyckte faktiskt Chained Echoes var mycket bättre. Men mest bara för att striderna inte blir lika enformiga.
Allting verkar halv mediokert i Sea of Stars. Men det är trots allt en av det första riktiga "Chrono Trigger" klonerna som finns. Hoppas dem bygger vidare på systemet. FF1 var ingen höjdare med story heller. Men allt eftersom lärde man sig hur man gör. Skönt att veta att det finns CT-stridssystem i modern tid.
Allting verkar halv mediokert i Sea of Stars. Men det är trots allt en av det första riktiga "Chrono Trigger" klonerna som finns. Hoppas dem bygger vidare på systemet. FF1 var ingen höjdare med story heller. Men allt eftersom lärde man sig hur man gör. Skönt att veta att det finns CT-stridssystem i modern tid.
Ska man vara petig är det ju det här inte likt CT's stridssystem överhuvudtaget. Utseendemässigt med perspektivet påminner det om varandra men just stridandet är en blandning av av fullt turordninsbaserat (Där CT först och främst är ATB) med inslag av Super Mario RPG/Paper Mario.
Skriver mest så ingen får fel förväntningar bara
Har inte övergett spelet men tyckte faktiskt Chained Echoes var mycket bättre. Men mest bara för att striderna inte blir lika enformiga.
Kanske borde ge Chained Echoes en chans till, striderna var faktiskt ganska rolig ändå. Fastnade inte riktigt för storyn bara.
Så detta eller WrestleQuest?
Detta alla dagar i veckan! Dock är det ju helt olika spel så är nog svårt att jämföra. Sea of Stars tilltalar folk som växt upp med spel som Chrono Trigger och Golden Sun som exempel. WrestleQuest kan nog vara mer värt det om man verkligen älskar wrestling.
Detta alla dagar i veckan! Dock är det ju helt olika spel så är nog svårt att jämföra. Sea of Stars tilltalar folk som växt upp med spel som Chrono Trigger och Golden Sun som exempel. WrestleQuest kan nog vara mer värt det om man verkligen älskar wrestling.
Aja, inget av spelen är nära förestående. Blev äntligen "klar" med TotK igår (dödade Ganon), och har knappt hunnit spela Pikmin 4. Och det är halva priset på Sparks of Hope. Och snart kommer Super Mario RPG-remaken. Så inte i år
Har spelat ett gäng timmar, inte så mycket som jag hade önskat tyvärr.
Gillar det men trodde att jag skulle gilla det lite mer än vad jag gör. Tror dock att det kommer att växa mer när jag kört fler timmar.
Ser framemot att se vad DLC innehåller.
Plus:
Läcker grafik
Fantastisk musik
Snabba och rappa strider
Episka och roliga bossar
Mysigt att samlas vid lägerelden
Minus:
Lite för linjärt
Storyn har inte riktigt gripit tag i mig
Striderna känns något upprepande
Ännu en dag i paradiset.
Gjorde precis tvärtom. Gillade inte striderna i Chained Echoes av någon anledning även om det spelet också är ett riktigt kvalitets-RPG.
Forumets Mega Drive-expert!