Star Wars Jedi: Survivor-uppdatering sägs ge "stabila 60 FPS" på konsol
Bra! Men samtidigt smått obegripligt varför det ska behöva ta över fyra månader. Tänker att storbolag som EA gärna säljer många spel, och det gör man bland annat med hjälp av höga Metacritic-siffror. Det är ju inte så att utvecklarna inte märkt att frameraten haltar. Gör klart spelen innan release, tack.
Ruskigt bra spel, för övrigt.
Jag märker ärligt talat inte någon betydande skillnad på rtx på och av förutom framedrops. Visst är det kanske någon markant kontrastskillnad och lite mer färg på reflekterande vatten. Men i just detta spel känns det onödigt. Den stora skillnaden i grafiklyft är när man kör HDR på jämfört med av. Fantastiskt snyggt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Stort fokus på konsol med denna patch verkar det som. Har vi någon som testat PC och kan berätta hur det känns?
Nån som testat?
Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.
Sist jag spelade så kompilerar den vid uppstart. Stutters har jag inte märkt av.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Åfan, jag hade nästan gett upp. Performance Mode på PS5 har varit under all kritik, så om det här hjälper så vore det guld. Lär väl fortfarande vara traversal stutter eftersom de inte hanterar asset loading på ett intelligent sätt, men men.
H-How can she slap, kupo!?
Nån som testat?
Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.
Wow, fungerar ju galet bra! Ser inte någon sämre bildkvalité och 230 fps ?! xD
Flyter ju på hur fint som helst utan att datorn brummar.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Bra! Men samtidigt smått obegripligt varför det ska behöva ta över fyra månader. Tänker att storbolag som EA gärna säljer många spel, och det gör man bland annat med hjälp av höga Metacritic-siffror. Det är ju inte så att utvecklarna inte märkt att frameraten haltar. Gör klart spelen innan release, tack.
Ruskigt bra spel, för övrigt.
Några månader till så har det fyllt ett år och då kanske man slår till! 😅
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Jag tankade uppdateringen igår kväll och spelade några timmar. På PS5:an. Skillnaden är natt och dag i performance mode. Stabila 60 fps, ingen mer screen-tearing…
Delad glädje och frustration eftersom jag är på sluttampen av spelet. Hade velat avnjuta hela spelet så här.
Låter ju fantastiskt. Jag gav upp på spelet nånstans runt Jedha för att Performance Mode var riktigt jäkla värdelöst. Dags att köra färdigt nu då.
H-How can she slap, kupo!?
Stort fokus på konsol med denna patch verkar det som. Har vi någon som testat PC och kan berätta hur det känns?
Ingen skillnad vad jag kan märka. Rullar fortfarande på som skräp i 1440p med ett RX6800+5600X.
9070 XT
9800X3D
https://www.youtube.com/watch?v=HQi7VJdYtTI
Wow, fungerar ju galet bra! Ser inte någon sämre bildkvalité och 230 fps ?! xD
Flyter ju på hur fint som helst utan att datorn brummar.
Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.
Vad in i helvete, varför släpper man inte sådant på release. De flesta har ju redan varvat spelet (mig inkluderat).
Ja detta spelet och Last of us Part1 har jag undvikit. Men spelade igenom Jedi Survivor trots irriterande ladd-stutter vid nya areor/fiender mm. Fick det med min nya CPU , hade aldrig köpt det i det skicket det släpptes i.
Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.
Nån som testat?
Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.
Har inte testat men personligen störde jag mig inte så mycket på shader kompilering vid uppstart, gick ändå relativt fort. Iofs är sådant väldigt CPU beroende så har man en vekare CPU går det ju långsammare.
Angående stutters så förstod jag det som att spelet inte var så bra på streaming dvs det laddade inte in värld/assets osv i tillräckligt optimerad takt vilket mestadels märktes i staden.
Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.
Ja detta spelet och Last of us Part1 har jag undvikit. Men spelade igenom Jedi Survivor trots irriterande ladd-stutter vid nya areor/fiender mm. Fick det med min nya CPU , hade aldrig köpt det i det skicket det släpptes i.
Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.
Hmm, möjligen "något" bättre top fps för mig men stutters och plötsliga ner från 80 till 30fps sekvenser finns där fortfarande för mig. Spelet är absolut inte fixat för alla. Nu spelar det knappt någon roll längre då EA tjänat in alla pengar på det och struntar i vår upplevelse. Räkna inte med mer än så här. Skulle aldrig rekommendera någon att skaffa spelet även om det är ett bra underhållande spel i sig. Tekniska problemen drar ner allt. RX6800+5600X Till och med low i 1080p gör inte mycket för att förbättra upplevelsen.
9070 XT
9800X3D
Det är inte heller ett snyggt eller imponerande spel grafiskt, ser förjävligt ut.
Jag tyckte det blev riktigt vackert om man slog på raytracingen för ljussättningen.
Då ser många av miljöerna mycket bättre ut. Men gjorde jag det så blev det ospelbart med allt stutter och hack och försämring av spelets flyt trots höga FPS siffror.
Jag tyckte det blev riktigt vackert om man slog på raytracingen för ljussättningen.
Då ser många av miljöerna mycket bättre ut. Men gjorde jag det så blev det ospelbart med allt stutter och hack och försämring av spelets flyt trots höga FPS siffror.
Ja det är möjligt, RT är vanligen inte ens något man sneglar åt om man har ett AMD-kort.
9070 XT
9800X3D
Efter den här patchen så spelade jag äntligen klart spelet på PS5. Definitivt högre och mer stabil FPS. Men i Performance Mode är det fortfarande lågupplöst som fan och FSR buggar ur totalt på hår och vegetation. Fortfarande otroligt långsam och buggig asset loading som regelbundet resulterar i t-posing, lågupplösta texturer, eller (dock sällan) kraschar.
H-How can she slap, kupo!?
Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.
Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.
Jag hade fel. Det var inte fixat.
Ja det är möjligt, RT är vanligen inte ens något man sneglar åt om man har ett AMD-kort.
Nu är det det..
9070 XT
9800X3D