Dina mest spelade spel.

Medlem
Dina mest spelade spel.

Vilket/ vilka spel är det du spelat mest gånger som du än idag återkommer till?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

God of war. Spelar igenom det minst en gång om året, är väl uppe i fem gånger nu tror jag. Lika bra varje gång.

Ragnarök är också bra men inte riktigt på samma nivå som "ettan", mest pga delarna där man spelar som Atreus.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag tror nog att Super Mario 1-2-3 är spel jag återkommit till flest gånger. Även om jag sällan spelar ut dem helt varje gång så drar jag genom några banor av nostalgi.

Doom1-2 och Quake på PC är även såna spel jag aldrig kommer att sluta att spela.

I nutiden har jag nog klarat ut Hollow knight flest gånger och om det hade släppts när jag var liten så är jag säker på att det är ett sådant spel jag spelat genom resten av livet. Jag har inga planer på att sluta spela det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
  1. The Elder Scrolls II: Daggerfall

  2. Elite II: Frontier

  3. The Elder Scrolls III: Morrowind

Medlem

Zelda A Link to the past
Zelda ocarina of time
Fallout/Fallout 2
Shadowrun (snes)
Heroes of might and magic 2 & 3

Har nog inte mest timmar totalt i spelen men kör igenom dem årligen eller tar upp och spelar några dagar och har gjort så sedan tonåren.

Geeks Gaming

Super Mario world
Zelda: a link to the past
Rocket league
Call of duty: modern warfare (originalet)

Medlem

Tomb Raider, Resident Evil, Quake, Silent Hill, Ape Escape, Spyro the Dragon, GTA Vice City, GTA San Andreas, Worms Armageddon, Mario Kart Wii

Medlem

Majesty 1


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nämner bara Singleplayer-spel. Annars vinner StarCraft 2 med hästlängder.

1. The Last of Us. Säkert 5-6 gånger. Spelade om det varje år* fram tills 2an släpptes. Då dog den traditionen, tyvärr. (FU Abby! Vad ska jag nu ägna vinterledigheten åt?!)

2. Horizon: Zero Dawn. Spelats 4 gånger. Lika magiskt (mekaniskt?) än.

3a. StarCraft+BW. Spelat kampanjen 3 ggr.

3b. Morrowind+expansioner. Också 3gg.

3c. Mass Effect (1). 3ggr. Fortfarande wow.

4. Heroes of Might and Magic 3. Spelar aldrig igenom kampanjen, men återkommer till det regelbundet; lika mycket för map editorn som för att spela andras kreationer.

*Den som kan sin matte och sökhistoria vet att det är fler än 6 år mellan tlou och tlou2. Jag var dock sen på bollen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Mina topp 3.

Path of Exile - Uppe nu i ca 2300 timmar. Återkommer varje ny säsong.
Gran Turismo 7.
Heartstone.

Medlem

https://www.fz.se/forum/trad/454843-hur-manga-timmar-har-ni-l...

En snabb trådsök senare, två månader sedan förra tråden trendade


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bra fråga. Jag skulle nog tro...

Donkey Kong Country 1-2, TMNT IV: Turtles in Time, Super Mario Bros 1-3 och Lost Levels i All-Stars-version, SMW och SMW: Yoshi's Island samt Super Mario 64.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

https://www.fz.se/forum/trad/454843-hur-manga-timmar-har-ni-l...

En snabb trådsök senare, två månader sedan förra tråden trendade

Men det är ju en viss skillnad på antal spelade timmar och hur många gånger man har spelat igenom ett spel. Eller?
Jag har exempelvis lagt typ 500 timmar på Snowrunner utan att ha klarat alla uppdrag men kanske 20 timmar på dom 5 gånger som jag har spelat igenom Inside.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

På Steam har jag åtminstone Valheim, The witcher 3 och Dragons Dogma som topp 3.

På konsol är det väldigt många olika spel. Några platinum är Nioh 1, Dragon Quest Builders 2 och Naruto Ninja Storm 1 och 2.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

World of Tanks, kör det när andan faller på och när andra spel inte håller mig intresserad.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det är ju en viss skillnad på antal spelade timmar och hur många gånger man har spelat igenom ett spel. Eller?
Jag har exempelvis lagt typ 500 timmar på Snowrunner utan att ha klarat alla uppdrag men kanske 20 timmar på dom 5 gånger som jag har spelat igenom Inside.

Så pass liten skillnad att det borde rymmas i samma tråd är väl min åsikt, men det kanske är annorlunda mot hur andra tänker.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Sonic the hedgehog 1-3 på Sega megadrive
The elder scrolls Morrowind och Oblivion
Unreal 1 och DOOM 1-3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Zelda A Link to the past - minst två gånger per år spelar jag igenom det och njuter av det varje gång.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Så pass liten skillnad att det borde rymmas i samma tråd är väl min åsikt, men det kanske är annorlunda mot hur andra tänker.

När jag läser andras kommentarer tror jag att du kan ha rätt. Det är en blandning av spel man spelat mycket och spel man spelat igenom många gånger. Det kunde nog ha varit samma tråd.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Metal Gear Solid
GTA: Vice City
Max Payne 1
Battlefield 1 (som i första världskriget BF)

Är väl dom titlarna som poppar upp i huvudet när jag tänker spel som jag har spelat väldigt mycket.
Dock spelar jag väldigt sällan om gamla spel, har dessvärre knappt tid att spela nya nu för tiden.

Medlem

Heroes of Might and Magic III

Medlem

D2 (D2R), D3, PoE och Grim Dawn.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Så pass liten skillnad att det borde rymmas i samma tråd är väl min åsikt, men det kanske är annorlunda mot hur andra tänker.

Kan inte svara på hur många timmar jag lagt på super mario bros 1 då jag körde det första gången på 90-talet men jag är rätt säker på att det är en av de spel jag startat upp flest spelsessioner både själv och med kompisar.

Man for ju över till kompisar så ofta man kunde bara för att få spela lite nes. Alla hade nintendo utom jag. Amiga fanns i mitt hem.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Backloggens befriare

Diablo II: Lord of Destruction.

Har det kopplat till molnet och på skrivbordet, så installerar jag ett nytt OS så ligger det där direkt, redo att spelas.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det är ju en viss skillnad på antal spelade timmar och hur många gånger man har spelat igenom ett spel. Eller?

Jo, det är ju det. Jag har t ex spelat igenom FFVII flera gånger och tagit mer än hundra timmar på mig varje gång men det är ändå inte ett spel som jag ofta återvänder till (har spelat igenom det 3-4 gånger kanske de senaste 25 åren). Eller Tears of the Kingdom som jag ägnade ca 270 timmar åt nu i år. Det är inte ett spel som jag ser mig någonsin börja om på. Tillskillnad från spel som Super Mario Bros som jag lätt kan varva på under en timme eller Donkey Kong Country som jag lätt kan varva på åtminstone 2-3 timmar och som jag aldrig riktigt slutat spela utan återvänt till varje år de senaste nästan 30 åren.

Medlem

Europa Universalis 4, Hearts of Iron 4 samt World of Warcraft får jag nog säga. Det spelas än idag, även om wow är mindre frekvent och oftare privatserver t.ex Ascension.

Medlem

Uncharted 3 & 4,
Last of Us I

Ibland SWTOR och Wow, men väldigt sällan.
Annars återvänder jag till en hel del spel för att lägga av ganska genast - jag gillar tanken med de, men orkar (kanske för jag gillade atmösfären men ngn mekanik är jobbigt/föråldrat)

Medlem

Trots att jag har en DIGER bunt grymma spel på både konsol och PC så sitter jag likförbannat ändå med...

SUBNAUTICA!

Med senaste Bepinex-moddarna och en jävligt schysst shader med dämpade retrofärger och filmgrain så är spelet nästintill perfektion IMO. Har ännu inte klarat spelet för jag får nervösa sammanbrott när det är dags att bege sig ner i de djupare delarna,
Below Zero blir det först när jag klarat originalet. Har även våta drömmar om ett nytt Subnautica i UE5-skrud. *pes*

Medlem

Finns många spel jag har lagt över 200 timmar på. Men nu efter ca 60 timmar i No mans sky I PSVR2 så tror jag att det kommer bli ett av dom spelen jag spenderat mest tid i.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Dark Souls 1-3, Bloodborne och Elden Ring. Lagt hundratals timmar på dessa och återvänder hela tiden. Torsk på Soulsborne? Absolut. Dom har förstört alla andra spel för mig.

Förutom Soulsborne så återkommer jag någon gång per år till Duke Nukem 3D, Blood och Doom 1&2.

12
Skriv svar