Square Enix marknadsvärde dyker, maktbalansen kritiseras internt
Det går dåligt när det saknas själ. Folk betalar gärna för produkter som är tekniskt sisådär men där det finns kärlek.
Senaste Zelda är ett bra exempel.
Nu fattar jag vad du menar, men jag skulle ändå vilja påstå att Zelda:TotK är ett smått tekniskt underverk för att vara på en så pass svag maskin.
Nu fattar jag vad du menar, men jag skulle ändå vilja påstå att Zelda:TotK är ett smått tekniskt underverk för att vara på en så pass svag maskin.
Underverk?
Ligger väl på 720p, 30 fps och 1,5 meter i draw distance.
Tkr det inte är imponerande alls. Konsolen är 6 år och man släpper ett identiskt spel som kom som release på maskinen.. Inga underverk enligt mig.
Större skillnader har man sett från ps4 early, infamous second son, Killzone shadow fall till att släppa last of us part 2 eller horizon forbidden west!
Där snackar vi underverk!
Nu fattar jag vad du menar, men jag skulle ändå vilja påstå att Zelda:TotK är ett smått tekniskt underverk för att vara på en så pass svag maskin.
Ja det är det verkligen, håller med.
Nu fattar jag vad du menar, men jag skulle ändå vilja påstå att Zelda:TotK är ett smått tekniskt underverk för att vara på en så pass svag maskin.
Du har rätt i det. Sett till förutsättningarna så är Totk ett underverk.
Ännu en dag i paradiset.
På ett sätt tycker jag detta är synd. FF16 (och FF7 remake) har för mig varit bland höjdpunkterna senaste åren. Tycker spelet är fantastiskt. Har ju fått riktigt bra betyg. Förvisso uppenbarligen inte riktigt lika höga som marknaden förväntat sig men i min bok så får de spelen högsta betyg och ser fram emot kommande FF spel mer än någonsin!
Du har rätt i det. Sett till förutsättningarna så är Totk ett underverk.
Det är även teckningen jag gjorde på dagis. Alltså den är ju klappkass, men givet mina förutsättningar som två år gammal är den minst sagt ett underverk.
En spade är en spade. Nintendo har släppt ett 6.5 år (!!!) gammalt spel, igen. Det var helt OK tekniskt då, men nu?…
På ett sätt tycker jag detta är synd. FF16 (och FF7 remake) har för mig varit bland höjdpunkterna senaste åren. Tycker spelet är fantastiskt. Har ju fått riktigt bra betyg. Förvisso uppenbarligen inte riktigt lika höga som marknaden förväntat sig men i min bok så får de spelen högsta betyg och ser fram emot kommande FF spel mer än någonsin!
Problemet är ju att SquEnix har för höga mål. Enligt dem når ju inget spel de säljer försäljningsmålen. Jag tror de skulle behöva sätta lägre mer realistiska förväntningar då de som de har nu är i stort ouppnåliga.
"Writer and Fighter"
Underverk?
1,5 meter i draw distance.
Har vi spelat samma spel?
Forumets Mega Drive-expert!
Har vi spelat samma spel?
<Uppladdad bildlänk>
Bevisar ju hans poäng? 0 detaljer på allt förutom Link och där han står
Lorem ipsum dolor sit amet
Bevisar ju hans poäng? 0 detaljer på allt förutom Link och där han står
Inte alls. Det där ser mer ut som 1.5km draw distance.
Forumets Mega Drive-expert!
Inte alls. Det där ser mer ut som 1.5km draw distance.
Alltså det där är ju ett trick som massa äldre spel i PS2-eran körde. Att man lägger dimma och gör allt jättelitet.
Finns ett stycke på wiki som förklarar "A common trick used in games to disguise a short draw distance is to obscure the area with a distance fog."
Lorem ipsum dolor sit amet
Underverk?
Ja. Underverket är inte i ytligheter som dess grafik eller framerate, utan fysikmotorn som finjusterats till perfektion. Spelvärlden är väldigt interaktiv och allt som har med fysik i spelet känns normalt, oavsett hur komplext. Att man kan bygga olika sorters fordon hur som helst och att dom ändå alla beter sig som man förväntar sig utan buggar är enastående, och det är synd att du inte verkar förstå storheten i det.
Ja. Underverket är inte i ytligheter som dess grafik eller framerate, utan fysikmotorn som finjusterats till perfektion. Spelvärlden är väldigt interaktiv och allt som har med fysik i spelet känns normalt, oavsett hur komplext. Att man kan bygga olika sorters fordon hur som helst och att dom ändå alla beter sig som man förväntar sig utan buggar är enastående, och det är synd att du inte verkar förstå storheten i det.
Ja, precis så var det jag menade med mitt originalinlägg. Bara en sån grej att man utan laddningstider eller större frame drops kan dyka från toppen av skyn till botten av underjorden samtidigt som det flyger förbi en enorm elddrake i luften och alla landskap runt omkring en laddas in smidigt, är inte det enklaste att uppnå som programmerare. Bara för att spelet inte ser ut som Horizon Forbidden West rent visuellt utesluter det inte att det är tekniskt imponerande.
Underverk?
Ligger väl på 720p, 30 fps och 1,5 meter i draw distance.
Tkr det inte är imponerande alls. Konsolen är 6 år och man släpper ett identiskt spel som kom som release på maskinen.. Inga underverk enligt mig.
Större skillnader har man sett från ps4 early, infamous second son, Killzone shadow fall till att släppa last of us part 2 eller horizon forbidden west!
Där snackar vi underverk!
Druckit ättika? =P
Personligen så tycker jag att Nintendo har gjort ett bra jobb med den visuella biten.
Det är en åttaårig och även sett till 2015 (Tegra X1) en svag plattform.
Minnesbandbredden är nog den sämsta delen då det inte ens är GDDR4 utan DDR4.
På PC-sidan är vi tillbaks till Nvidias 6800-serie eller ATIs X800/X850-serie (2004) för att nå så dålig bandbredd.
Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x
C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch
Det är även teckningen jag gjorde på dagis. Alltså den är ju klappkass, men givet mina förutsättningar som två år gammal är den minst sagt ett underverk.
En spade är en spade. Nintendo har släppt ett 6.5 år (!!!) gammalt spel, igen. Det var helt OK tekniskt då, men nu?…
Håller inte med och tycker att liknelsen är dålig.
Nintendo är inte ett litet barn som kladdar på ett papper och deras spel är långt ifrån "klappkasst". Det är bara att googla lite så får man fram info om hur grymt imponerande deras hantverk är att få en så bra fysikmotor att rulla bra på en så pass svag konsol som Switch. Inget annat än imponerande, i mina ögon.
Nintendo har släppt ett tekniskt imponerande spel som uppenbarligen uppskattas av många med tanke på betyg och försäljning.
Ännu en dag i paradiset.
Var ett enormt fan av Square under 90-talet, dom släppte så oerhört många fantastiska spel till Super Nintendo och PS1, men det mesta dom har släppt dom senaste ~15 åren har varit skit i mitt tycke (med ett fåtal undantag). Jag hoppas att detta ekonomiska fall får ledningen att tänka om och rannsaka sig själva, men det känns tveksamt att dom gör det.
Och sedan vore det trevligt om Brave Fencer Musashi, Threads of Fate och Xenogears äntligen släpptes i Europa. Dom hade en period för några år sedan då det kom ett flertal PS1-remasters, men tyvärr så verkar dom ha slutat med det?
Håller inte med och tycker att liknelsen är dålig.
Nintendo är inte ett litet barn som kladdar på ett papper och deras spel är långt ifrån "klappkasst". Det är bara att googla lite så får man fram info om hur grymt imponerande deras hantverk är att få en så bra fysikmotor att rulla bra på en så pass svag konsol som Switch. Inget annat än imponerande, i mina ögon.
Nintendo har släppt ett tekniskt imponerande spel som uppenbarligen uppskattas av många med tanke på betyg och försäljning.
Varför ska jag imponeras av svag hårdvara? Se till att den är bättre; hoppas Switch 2 löser problemet. Det riktigt positiva jag har att säga om Switch är hur det banade väg för andra moderna handhållna spelkonsoler, tex Steam Deck - som är grym! Min Switch, som jag köpte Zelda till, blev inte långvarig.
Varför ska jag imponeras av svag hårdvara? Se till att den är bättre; hoppas Switch 2 löser problemet. Det riktigt positiva jag har att säga om Switch är hur det banade väg för andra moderna handhållna spelkonsoler, tex Steam Deck - som är grym! Min Switch, som jag köpte Zelda till, blev inte långvarig.
Det är inte hårdvaran som är imponerande, det är spelet som funkar som det gör trots hårdvaran.
Hoppas (tror) också att Switch 2 blir betydligt starkare, det hade varit riktigt nice.
Ännu en dag i paradiset.
Druckit ättika? =P
Personligen så tycker jag att Nintendo har gjort ett bra jobb med den visuella biten.
Det är en åttaårig och även sett till 2015 (Tegra X1) en svag plattform.
Minnesbandbredden är nog den sämsta delen då det inte ens är GDDR4 utan DDR4.
På PC-sidan är vi tillbaks till Nvidias 6800-serie eller ATIs X800/X850-serie (2004) för att nå så dålig bandbredd.
Att du tkr det är en sak men du har flera som gjort grafiska undersökningar, det är inte stor skillnad o som sagt. 720p o 30fps är fortfarande otroligt kasst för att komma ut 2023!