Max Payne-remakes är ett "stort, stort projekt"

Robot
Max Payne-remakes är ett "stort, stort projekt"

Spelen slås samman till en release.

#max-payne


Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vad han däremot inte svarar på är om han kommer låna ut sin look återigen till Max Payne

Kul easter egg om man efter att ha klarat spelet kan slå på "classic Max", där alla ansiktsanimationer byts ut mot en statisk Sam Lake-jpg.

Medlem

Köper direkt om de gjort det bra. Vill spela max payne igen med dagens grafik

Medlem

Så jävla bra spel!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bland det finaste från Finland!

Har bara kört 1-2 men älskade båda. Försökte spela 1:an förra året men först startade det inte och sen lät ljudet hemskt.

Det får bli remastern istället!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Bland det finaste från Finland!

Har bara kört 1-2 men älskade båda. Försökte spela 1:an förra året men först startade det inte och sen lät ljudet hemskt :/

Jupp, känner igen det till 100%. Försökte också för några år sedan att köra det igen. Men ljudet fick mig att ge upp.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Bland det finaste från Finland!

Har bara kört 1-2 men älskade båda. Försökte spela 1:an förra året men först startade det inte och sen lät ljudet hemskt.

Det får bli remastern istället!

Har också bara spelat de två första när de kom och skulle mer än gärna återvända i denna remaster!

Medlem

Jag hoppas att dom gör mycket åt iallafall tvåan där man ska skydda max från cleaners. Jag har kommit förbi den delen en gång men sen slutade jag spela och tog bort alla sparfiler ops.

Medlem

Odödligt spel, jag har spelat det ungefär en gång vartannat år sedan det släpptes och det är fortfarande så jävla bra.
Inte många spel från 2001 som håller sådan klass.

2an var bra, men ettan var en sådan fräsch fläkt, story, gameplay, stämning, allt var klockrent.

Medlem

Något säger mig att remastern inte kommer ha lika explicit innehåll med sexleksaker osv i hotellrummen. 🙂

Medlem

Jag har spelat alla tre. Ettan var bäst, och trean sämst.


signatur

autograph

Jh
Medlem

Solid spelmekanik och ok berättande. Jag tror jag skulle uppskatta första och andra även idag. Pepp 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Jag har bara spelat några timmar inpå originalet när det kom ut, hade windows millenium då och hårddisken kraschade. Har första spelet på steam men inte orkat pilla för att få igång det, ska tydligen behövas lite fixar för att få det att rulla.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av WargH:

Något säger mig att remastern inte kommer ha lika explicit innehåll med sexleksaker osv i hotellrummen. 🙂

Har vi på senare år blivit rädda för dildos och fleshlights?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Min kropp är redo för mer Payne!

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Har vi på senare år blivit rädda för dildos och fleshlights?

Ja, jag skulle då allt vilja påstå att det är mycket PC just nu.

Medlem

Jag är inte så insatt, men lite störande att hans ansikte är totalt annorlunda i tvåan, för det är väl samma person?

Han ser ju bättre ut i Max payne 1 dessutom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag är inte så insatt, men lite störande att hans ansikte är totalt annorlunda i tvåan, för det är väl samma person?

Han ser ju bättre ut i Max payne 1 dessutom.

Håller helt med. Fattar inte hur de kunde sabba den stenhårda looken från första spelet i uppföljaren.
I uppföljaren ser han väldigt mycket mer mesig ut.

1:an är en klassiker, inte enbart pga. av mekaniken, utan även hur de berättade berättelsen, 2:an var lite hmm, och trean försökte jag spela fyra gånger, sedan gav jag mig f-n på det och spelade klart tidigare i år. Det är ett märkligt spel som delvis förstördes av obalans och alla mellansekvenser med "fylle-filter" gör att man aldrig vill spela om det igen, och delvis att det kändes märkligt att ha Max Payne i jungeln, snacka om juxtaposition.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

1:an är en klassiker, inte enbart pga. av mekaniken, utan även hur de berättade berättelsen, 2:an var lite hmm, och trean försökte jag spela fyra gånger, sedan gav jag mig f-n på det och spelade klart tidigare i år. Det är ett märkligt spel som delvis förstördes av obalans och alla mellansekvenser med "fylle-filter" gör att man aldrig vill spela om det igen, och delvis att det kändes märkligt att ha Max Payne i jungeln, snacka om juxtaposition.

https://youtu.be/Qc1pXJ275Mw?si=oCN62G_boneI5KyQ

Håller med. Kändes inte alls som Max Payne heller, hade kunnat vara vilket spel som helst. Men å andra sidan så är det inte Remedy som utvecklat det heller.

Medlem

Kommer bli väldigt kul att lira igenom igen med modern grafik! Släpps absolut tidigast 2025 gissar jag?

Medlem

Kul! Det här måste införskaffas när det släpps. Till dess kan jag tipsa om denna kanal på youtube där Max Payne kommenterar andra spel:

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

1:an är en klassiker, inte enbart pga. av mekaniken, utan även hur de berättade berättelsen, 2:an var lite hmm, och trean försökte jag spela fyra gånger, sedan gav jag mig f-n på det och spelade klart tidigare i år. Det är ett märkligt spel som delvis förstördes av obalans och alla mellansekvenser med "fylle-filter" gör att man aldrig vill spela om det igen, och delvis att det kändes märkligt att ha Max Payne i jungeln, snacka om juxtaposition.

https://youtu.be/Qc1pXJ275Mw?si=oCN62G_boneI5KyQ

Skrivet av ClockWise:

Håller med. Kändes inte alls som Max Payne heller, hade kunnat vara vilket spel som helst. Men å andra sidan så är det inte Remedy som utvecklat det heller.

Nä, de två första (eller iaf originalet) gav ju så stor känsla för neo-noir känslan de förmedlade i handlingen och dialogen - samt den väldigt estetiserade serietidningskänslan. Slowmotion-funktionen låg ju rätt i tiden efter The Matrix också så det gav ju det extra coolhetskänsla men det var ju inte allt. Var ett snedsteg att överge allt det.

Avstängd

Ser väldigt mycket fram emot det här. Originalspelen var trendsättande för sin tid.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nä, de två första (eller iaf originalet) gav ju så stor känsla för neo-noir känslan de förmedlade i handlingen och dialogen - samt den väldigt estetiserade serietidningskänslan. Slowmotion-funktionen låg ju rätt i tiden efter The Matrix också så det gav ju det extra coolhetskänsla men det var ju inte allt. Var ett snedsteg att överge allt det.

Just slow motion aka bullet time i Max Payne 1 måste ju ha varit alla rätt på v75 för Remedy, den mekaniken var ju inbyggd i spelet före The Matrix släpptes. Så det var ju en super lyckoträff att the Matrix släpptes före.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Just slow motion aka bullet time i Max Payne 1 måste ju ha varit alla rätt på v75 för Remedy, den mekaniken var ju inbyggd i spelet före The Matrix släpptes. Så det var ju en super lyckoträff att the Matrix släpptes före.

Haha ja, tydligen visade de upp spelet på E3 1998 redan! Men det blev lite försenat, och då det blev så jämfört med Matrix la de in (liknande) saker från det: "As a result of the inevitable comparisons to The Matrix, the designers have included several homages to the film in order to capitalize on the hype: for instance, the detonation of the subway tunnel door to gain access to the bank vault is similar to the cartwheeling elevator door in the movie, while the introduction "Nothing to Lose" level is similar to the lobby shootout scene in the film. Futuremark, which licensed the MAX-FX graphics for their 3DMark benchmark series, included a Matrix-like lobby shootout as a game test in the 2001 edition." Riktigt smart att "rida på vågen" och använda det till sin fördel! Som sagt, ett riktigt stämningsfullt och bra berättat spel med mycket attityd och atmosfär och verkligen jackpot med bullet time

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha ja, tydligen visade de upp spelet på E3 1998 redan! Men det blev lite försenat, och då det blev så jämfört med Matrix la de in (liknande) saker från det: "As a result of the inevitable comparisons to The Matrix, the designers have included several homages to the film in order to capitalize on the hype: for instance, the detonation of the subway tunnel door to gain access to the bank vault is similar to the cartwheeling elevator door in the movie, while the introduction "Nothing to Lose" level is similar to the lobby shootout scene in the film. Futuremark, which licensed the MAX-FX graphics for their 3DMark benchmark series, included a Matrix-like lobby shootout as a game test in the 2001 edition." Riktigt smart att "rida på vågen" och använda det till sin fördel! Som sagt, ett riktigt stämningsfullt och bra berättat spel med mycket attityd och atmosfär och verkligen jackpot med bullet time

Visst spelade de på hypen, men själva bullet time var ju deras idé redan före Matrix.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Visst spelade de på hypen, men själva bullet time var ju deras idé redan före Matrix.

Ja, säger inte emot dig, tvärtom så är det uppenbarligen så eftersom de visade upp spelet (och mekaniken) redan 1998 så Men annat från filmen (som lobby-scenen) togs med för att det oundvikligen jämfördes med filmen sen.

Medlem

Jovisst blir det en massa arbete om man ska få ettan och två upp till dagens standarder då de inte snackar om remasters, utan remakes. Allt måste byggas upp från grunden. Ljud och dialog måste kanske spelas in igen. Grafik och animationer måste göras om, även all kod. Till och med en del gameplay kommer behövas ändras för att modernisera det till dagens standarder. Det är ju att göra två nya spel helt från grunden (story och musik förmodligen undantaget).

Skrivet av Slutbossen:

Har vi på senare år blivit rädda för dildos och fleshlights?

Skrivet av WargH:

Ja, jag skulle då allt vilja påstå att det är mycket PC just nu.

1
Skriv svar