Let's a go! Rösta fram super-formkurvan för Super Mario

Robot
Let's a go! Rösta fram super-formkurvan för Super Mario

World, Land, 64:n, Galaxy, Sunshine, Odyssey – nu röstar vi fram Marios formkurva!

#formkurvan, #mario, #super-mario, #super-mario-bros


Medlem
Medlem

Dessa omröstningar är intressanta och roliga 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har inte spelat så många Mario-spel. Det enda jag verkligen gillat var Super Mario 2.
Men det var nog för att det egentligen inte var ett "äkta" Mario-spel. Men det visste man ju inte då.

Super Mario 3D Land är underskattat.

Medlem

Satan vad många bra spel, en drös med 5:or i den samlingen.

Medlem

Super Mario World, då var man 7-8 år. Vilka minnen….
Men Galaxy och framför allt 2:an är ju helt magiska spel som man spelade och älskade i vuxen ålder.

Mario har följt mig genom hela livet. ❤️

Testpilot

Många 5:or men även många jag aldrig lirat. Vilket förvånade mig lite.

Medlem

Sparade på femmorna (World och Galaxy) men många fyror och treor i övrigt. Inget under. Riktigt bra spelserie som håller hög klass!

Medlem

Crap råkade trycka "avstå" när jag skulle try ka "rösta"

Medlem

Blir spännande att se om snittet skiljer sig mycket mot den egna preferensen av 2D Mario.

Qus
Medlem

Super Mario World är ju en riktig klassiker. Synd att uppföljaren var lite av en flopp enligt mig. Odyssey var ju också jäkligt bra men svävade bort lite och var många gånger för enkelt.

3D World var faktiskt en positiv överraskning.

Medlem

55,,5,5,5,5,5,55, ett par 4:or och en massa avstå röst


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Många höga betyg! Men några bottennapp också, som t ex Super Mario Bros och Mario 64. Otroligt fula och tråkiga spel idag.

Medlem

Odyssey är det bästa Mario-spelet och Super Mario Land är det svagaste i serien tillsammans med Sunshine.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Många höga betyg! Men några bottennapp också, som t ex Super Mario Bros och Mario 64. Otroligt fula och tråkiga spel idag.

Ja idag kan 64 kännas lite ålderstiget men jag satte betyg efter hur spelet kändes då.

Medlem

kommer inte ihåg vad den hette på snes då man skuttade runt på olika punkter i en karta. vet att jag spelade det med en kille i rullstol i sjukhuset efter att dom skärt av mitt födelsemärke och sytt för. fanns en oro att det skulle påverka ens rörelse förmåga, men där spelade man glatt så det var ett bra tecken sa läkaren.
men röstat på dom jag kan 😊


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Gillade aldrig riktigt 64 men Land, 3D land, bowsers fury och odyssey är höjdare enligt mig

Medlem

Super Mario World är det absolut bästa tycker jag. Satte en 4:a på det. Har aldrig varit något större fan av Mario.


signatur

Jätteintressant information.

Avstängd

Fffffffffuck my ass.... Jag hade glömt hur pass bra Super Mario World faktiskt är när jag röstade.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Förvånad över hur många treor det blev men Super Mario World står sig helt klart som bäst i serien.

Medlem

Älskade Sunshine på cuben!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Super Mario 3D Land är underskattat.

Detsamma gäller Wario Land!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Älskade Sunshine på cuben!

Det är underskattat och inte alls så illa som många vill få det till! Visst, det var väl inte lika nyskapande som Mario 64 men svårt att slå den övergången. Snyggare och roligare med bättre känsla tycker jag det är i alla fall!

Medlem

Usch vad deprimerande att det "bara" är 2D- och 3D-titlarna.

Skämt åsido, som historiskt avigt inställd till konsoler har jag inte spelat så många (SMB3 nöttes dock ofta hos en kompis) - men jag fick ett av få PC-alster från en bekant:

Formkurvan för Mario-spel kan onekligen variera. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Super Mario World är definitivt Mario-spelet med stort M för min del. Helt fantastiskt! Satt och nötte som liten pojkspoling och ville verkligen upptäcka precis allt som gick att upptäcka. Magi!

Medlem
Skrivet av YmerXE:

kommer inte ihåg vad den hette på snes då man skuttade runt på olika punkter i en karta

Super Mario World troligtvis.

Medlem

Jag var ganska återhållsam i mina röster, kände jag. Brukar generellt sett vara hård i betygssättning.

Det enda betyget jag var osäker på var Mario 64 som fick en 3:a. Värd en tvåa för själva spelet. Men - precis som Zelda:oot - är dess intryck och avtryck på spelvärlden oerhört mycket större än själva spelet. Låt vara att M64 och Z:oot är dåliga spel (i dag, alltså), men möjligheterna de visade upp var enorma.
Men det är svårt att veta var gränsen ska dras mellan hur bra spelet var mot hur bra det står sig.

SMB2, SMB2:västvärlden och SMLand fick tvåor. Odyssey en trea (men det kan ha präglats av att ha varit en mörk tid i livet). Övriga av de jag spelat varvade fyror med femmor.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Usch vad deprimerande att det "bara" är 2D- och 3D-titlarna.
https://www.youtube.com/watch?v=WiycC58kmrY

Skämt åsido, som historiskt avigt inställd till konsoler har jag inte spelat så många (SMB3 nöttes dock ofta hos en kompis) - men jag fick ett av få PC-alster från en bekant:
https://www.youtube.com/watch?v=Af09KM26YP4

Formkurvan för Mario-spel kan onekligen variera. 😅

Skrivet av Fredede:

Super Mario World troligtvis.

Tack, det var spelet vi spelade :D. SMB3 var en höjdare. min fader gillade verkligen super mario doctor och tetris på sin gameboy pocket. tror att det är för att dom kör liknande spel stil


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av KodnamnKurt:

Låt vara att M64 och Z:oot är dåliga spel (i dag, alltså)

Jag anser tvärtom att Super Mario 64 är den del i serien i 3D som har åldrats allra bäst. Galaxy-spelen kommer inte ens i närheten med sina påtvingade kontrollmetoder som stör mer än något annat (att man behöver luftrunka för att utföra något som Switch-porten i 3D All-Stars bevisade kunde ha gjorts, och dessutom fungerar mycket bättre att göra, med ett enkelt knapptryck), sina restriktiva och ofta ryckiga kameravinklar (där man inte alltid har kontroll över kameran och där den ibland plötsligt tas ur händerna på en och ändras från ett steg på banan till nästa vilket mer än en gång resulterar i att man kliver rakt ut över en kant och faller till sin död), 3D World kändes mest tröttsamt i längden och vi ska inte ens snacka om kameran där (i sista bossfighten t ex), Odyssey var det närmaste man kom spelglädjen från 64 men så här i efterhand måste jag medge att det spelet är på tok för uppblåst för sitt eget bästa med sina niohundramiljoner månar att samla (finns inte ens chans att jag någonsin börjar om på det, SM64 spelar jag dock fortfarande, efter mer än 26 år, om från början till slut med jämna mellanrum) och Sunshine ska vi inte ens snacka om överhuvudtaget. Och nej, det är inte bara nostalgin som talar för Ocarina of Time är däremot en annan femma och i det fallet håller jag med om att spelet inte åldrats bra alls, men Mario i 3D fick de till rätt på första försöket. Det är fortfarande det spelet i serien som har bäst kontroll i 3D t ex.

12
Skriv svar