Snabbkollen – Är nya Playstation 5 snyggare än gamla?

Medlem
Skrivet av A1200G:

PS Ni som tycker att det är de snyggaste konsoller någonsin måste ha allvarlig synfel.

Jag har perfekt syn så jag tar ju inte åt mig här men jag måste ändå säga att när den ligger ned i tv bänken och lyser om kvällen så ser den faktiskt ganska trevlig ut. Synar man den i dagsljus kanske den inte är den absolut vackraste men så fruktansvärt ful som många vill få det till håller jag personligen inte med om, iaf inte den digitala.
Det är dock inte många konsoler genom åren som jag hade valt att ha framme konstant utan de flesta gör ju sig bäst bakom luckor/dörrar när man inte använder de skulle jag säga;).

Medlem

Nya med skivläsare känns verkligen som nåt som bara en mor kan älska och ingen av dem känns som nåt man vill visa upp för andra vuxna. Jag brukar inte vara särskilt känslig men kontrasten mellan smaklös överdesign(Ps5) och sober minimalism(Xbox) gjorde att design fick bli avgörande faktor i valet av primär konsol denna generation.

Medlem

Röstade nya, trots att det inte är nån större skillnad på nya och gamla.

Den nya kanske passar bättre som tornet för Saurons öga?

När jag skaffar en PS5 så ska jag gömma den någonstans i en låda eller bakom TV:n. Ju mindre konsol desto bättre. Vill dock ha skivläsare så jag kan importera och köpa billigt begagnat.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

De är väldigt lika varandra så ingen större skillnad där förutom att den här är mindre då. Tycker den ser riktigt bra ut när den står upp men inte lika smickrande när man har den liggandes...


signatur

PSN: Swede_78

Redaktör
Ponny

Jag tycker inte PS5:an är jättesnygg, men den har samtidigt en "karaktär" som jag inte tyckte PS4:an hade. Tycker ändå "slim"-varianten inte är lika fin. När dom står upp ser man inte stor skillnad, men att klyva sidopanelerna på mitten känns lite skevt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Saknade alternativet "Båda är faktiskt rätt fula".


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Issue:

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya mycket fulare.

Haha håller helt med, omröstningen borde vara om vilken som är fulast

Medlem

Inget fan av svarta strecket/avdelningen och de glansiga plastiga plastlocken.
Men… Digital ser ok bra ut och en 30% mindre PS5 är nästan en 30% mindre ful PS5. Det är väl lustigt att den gått till att bli ännu mer lik en router istället för en golvfläkt (genomtänkt strategi?).

Men för att dölja härket bakom TV:n behövs ju vertikalt stativ och det är synd att de gick ifrån det nuvarande flexibla stativet.
Förstår inte hur folk här lyckats ha sönder det men med lägre vikt på konsolerna skulle risken att hakarna brytas av bli ännu mindre.

Medlem
Skrivet av Issue:

se det som med doft och lukt.
något doftar gott eller luktar illa.
något som luktar illa doftar ju helt plötsligt inte gott bara för att något annat luktar ännu värre.

Det är ju i relation till varandra man får jämföra. Både en en bajskorv och flänskorv luktar illa men bajskorven doftar kanske godast av de båda?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Issue:

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya mycket fulare.

Det här var vad jag tänkte kommentera. Haha.

(Och innan inkvisitionen gör entré: Ja jag äger en)


signatur

Jump in.

Medlem

Gamla med disk och nya utan är dom snyggare i mitt tycke 👍

Medlem

Tyckte gamla PS5's utseende var "way too much", och jag tycker samma om nya


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillar originalet mest, tycker det är synd att denna nya modellen/erna ska ersätta dem helt. Men ja, inväntar nog en Pro modell oavsett så spelar nog inte så stor roll.

Medlem

Designen på Playstation 5 påminner mig om när jag sålde PC-hårdvara och min 50-årige chef bestämde sig för att köpa in två pallar med chassin som "kidsen" skulle älska.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det här var vad jag tänkte kommentera. Haha.

(Och innan inkvisitionen gör entré: Ja jag äger en)

Men om ni tycker den nya är fulare tycker ni ju automatiskt att första är snyggast. Att någonting är fult spelar ju ingen roll eftersom det är relativt mellan två saker: i det här fallet nya och gamla konsolen. Hur ful ni än må finna originalkonsolen så är den ju uppenbart snyggare (i era ögon) än nya. Alltså snyggast.

Medlem

Tycker inte om vare sig den gamla eller nya designen. Tycker den försöker för mycket. Series X är kanon tycker jag just för att den är så anspråkslös men de får gärna ha en mer vågad design men ps5 är på tok för designad enligt mig givetvis

Medlem

Kan tycka att slimmade, nya digitala ser bättre ut 🙂

Generellt gillar jag digitala mer än disc-versionerna pga osymmetri😛

Medlem

Asså här välkomnas alla former av en mindre skrymmande pjäs, men skivläsare är ju ett måste och det såg hemskt ut på originalet. Här gick vi ett steg ännu längre. Sjukt synd då man kunnat göra den med läsare i en integrerad version och den utan såhär med möjlighet att lägga till utanpå som alla versioner nu har. Tråkigt

För övrigt så fick jag inte ens rösta då resultatet var framme direkt och jag fick felmeddelande om att jag redan röstat när jag försökte. Märkligt när jag inte varit inne på sidan överhuvudtaget på flera veckor.

Medlem

Båda är fula, bläää.

Medlem
Fick just hem min PS5 Slim!

Snyggare än originalet måste jag erkänna. 🙂

Medlem
Medlem
Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>
Snyggare än originalet måste jag erkänna. 🙂

Så bra kylning att den nu kyler ner hela lägenheten!

Medlem

Slim ser ut som nåt man skulle hitta på på wish eller temu xD

Medlem
Skrivet av Detekt:

En bild eller video vore trevligt att titta på.

Medlem

Även om man sminkar en gris, så kommer det fortfarande vara en gris.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tjusigt. Lite Alien-känsla över det…

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Egenbygge?

Medlem

Tycker båda är lika hmm.. fula.

Enligt mig borde de designat med en platt botten så att PS5 kan stå stabilt utan tvingandet att ha ett stativ som kan tappas bort.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alltså, jag är ju en sån sjuk jäkel som tycker att PS5:an är ganska ball, dock på tok för stor.
När jag först såg den nedbantade varianten tyckte jag den var klart mindre snygg, men nu när jag ser dom bredvid varandra använder jag mig av friheten att ändra min åsikt, jag diggar den nya designen ändå. Den ser än mer framtid ut och tycker nog dom nättare och skarpare dragen ger den en mer lyxig design.

Däremot kan tramset att ta betalt för ett stativ dra käpprätt åt helvete. Det är inte så klädsamt att lansera en konsol där stativ ingår för att sen ta bort det och börja ta betalt, pinsamt av Sony.

Medlem

Nya utan skivläsare är klart snyggast.

123
Skriv svar