Battlefield 2042 är gratis att lira under helgen

Robot
Battlefield 2042 är gratis att lira under helgen

Med bland annat en ny karta, nya vapen och ett nytt fordon.

#Battlefield-2042, #Dice, #nyhetstips


Skribent

Rensat. Håll er till ämnet.

Medlem

haha, detta spel skulle jag inte lira ens om det var gratis permanent sånt skräp


signatur

//monster

Medlem

Kört 10 timmar Battlefield 5 och mindre än 1tim Battlefield 2042 senaste året. Sen typ 3tim Battlefront 2 av Dice.
Man liksom kommer aldrig tillbaks till någon bra nivå när man releasen efter release gör såna stora blunders att spelen blir kända för fel saker. Jag önskar spelen var populära men flera dussintalet fps-utvecklare vet vad som lockar bättre än det Dice gör.

Medlem

Provade spela det. Det kom nya fiender hela tiden så jag tog bort det. Vad är det för folk som tycker denna typ av köttkvarn-spel är kul?

Medlem

Har kul med spelet men stör mig som fasen på när det fylls på med bottar. Så tråkigt.

Medlem

Jag måste vara en av väldigt få som har spelat BF2042 till och från sen release. Det är absolut inte det bästa Battlefieldspelet men har haft riktigt kul med det för det mesta. Brukar streama det lite då och då men tyvärr så är intresset för 2042 lågt så antalet viewers brukar vara rätt lågt men jag har kul med det iaf. Det har faktiskt kommit en riktigt lång väg och är mycket bättre skick nu än vad det var vid release så om du inte har spelat det än så passa på att prova när det är gratis Förvänta dig bara inte något i klass med BF3/4 )!


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Bigpapabear:

Har kul med spelet men stör mig som fasen på när det fylls på med bottar. Så tråkigt.

Så AI styrda gubbar springer runt på kartan? Hur "bra" är dem? Finns det någon svårighetsgrad?

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Jag måste vara en av väldigt få som har spelat BF2042 till och från sen release. Det är absolut inte det bästa Battlefieldspelet men har haft riktigt kul med det för det mesta. Brukar streama det lite då och då men tyvärr så är intresset för 2042 lågt så antalet viewers brukar vara rätt lågt men jag har kul med det iaf. Det har faktiskt kommit en riktigt lång väg och är mycket bättre skick nu än vad det var vid release så om du inte har spelat det än så passa på att prova när det är gratis Förvänta dig bara inte något i klass med BF3/4 )!

Jag har spelat sen säsong 2 och har haft kul med spelet. Tyvärr är det ju som du säger så är intresset lågt vilket leder till lite få spelare ibland och då kan det vara svårt att fylla en lobby.
Något jag hoppas att dom fixat är att nerfa dom flygande fordonen. Med både skyddsåtgärder mot målsökande missiler och reparationsmöjligheter i luften är det i princip omöjligt att förstöra dom ibland även om man är två personer med målsökande vapen. Dom är alldeles för bra. Det hade räckt att man var tvungen att landa inom kartan och låta engineers reparera för att jämna ut oddsen lite.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Gen:

Så AI styrda gubbar springer runt på kartan? Hur "bra" är dem? Finns det någon svårighetsgrad?

Jag har blivit dödad genom fönster från ganska långa avstånd, blivit skjuten i huvudet en halv sekund efter att jag sprungit runt ett hörn men andra AI står helt handfallna framför dig så du har god tid på dig att skjuta först.
Så jag skulle säga att vissa är överjävliga och andra dumma inne i deras digitala huvuden.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hörrö du Jonny, Decent? Redacted heter väl ändå den nya kartan som kom med säsong 6?


signatur
Medlem

Kollade nyligen på lite gameplay från dethär såkallade Battlefield-spelet...
Antalet text, ikoner och objekt på skärmen gjorde mig tamef*n åksjuk.
Att det verkar gå i konstant 450 blås är också en bidragande faktor till att jag aldrig skulle testa nåt sånt här.
Finns ingen teamstrategi längre verkar det som, utan man spawnar och dör på stört utan att ens få reagera, dessutom ser man knappt vad man tittar på.

Fjärran från det Battlefield jag känner till och vill ha.
Det här känns som ett hysteriskt uppskruvat CoD i min mening.

Medlem
Skrivet av Razken:

Kollade nyligen på lite gameplay från dethär såkallade Battlefield-spelet...
Antalet text, ikoner och objekt på skärmen gjorde mig tamef*n åksjuk.
Att det verkar gå i konstant 450 blås är också en bidragande faktor till att jag aldrig skulle testa nåt sånt här.
Finns ingen teamstrategi längre verkar det som, utan man spawnar och dör på stört utan att ens få reagera, dessutom ser man knappt vad man tittar på.
<Uppladdad bildlänk>
Fjärran från det Battlefield jag känner till och vill ha.
Det här känns som ett hysteriskt uppskruvat CoD i min mening.

Spelar dom i 240p? Eller finns det någon hud scale som är satt till 1400%?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hoppar in då och då men det slutar alltid med att jag spelar Battlefield 1 eller Battlefield 4 istället.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Spelar dom i 240p? Eller finns det någon hud scale som är satt till 1400%?

Ingen aning. Videon var uppladdad i 4K i varje fall.
När jag ser den här sortens informationsfest på en skärm så får jag sån oerhörd avsmak. Fattar verkligen inte hur man öht kan köra med all den där smörjan påslagen.

Medlem

Mycket negativitet här.
Jag tycker spelet är bra och roligt nu. Känns som ett BF spel.
Det är inte alls som vid release.

Som vanligt är det väl folk som inte spelar som gnäller \o/

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Mycket negativitet här.
Jag tycker spelet är bra och roligt nu. Känns som ett BF spel.
Det är inte alls som vid release.

Som vanligt är det väl folk som inte spelar som gnäller \o/

Jaaa, viktigt att vädra sin åsikt när man hatar så mycket att man inte ens orkar testa.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Mycket negativitet här.
Jag tycker spelet är bra och roligt nu. Känns som ett BF spel.
Det är inte alls som vid release.

Som vanligt är det väl folk som inte spelar som gnäller \o/

Tycker att du har rätt inställning. Jag kan förstå om man är bitter om man la en förbokning av dyraste versionen på spelet men förbättringar har absolut gjorts.

DICE ligger lite i Bethesdas hörna nu. Starfield var tvunget att vara bra efter tidigare släpp. Bioware har liknande problem. DICE måste släppa en banger utan strul nästa gång de lanserar ett spel och vi får hoppas att 2024 bidrar till att både EA och DICE fattar det.

Medlem

Tyckte spelet var roligt sist jag spelade, var dock inget fan av dom andra battlefield efter bf 3 och 4, för spelen liknade mer deras battlefront. Även bf4 hade stora problem när det släpptes ganska länge, med buggar och sånt. Spelade igenom en säsong, tills det kom lite andra spel som man var mer intresserad av.

Men det blev klart en förbättring på bf2042 när dom lade till klass systemet igen och började likna mer som bf4. Så alla kan inte köra runt med anti tank/anti air vapen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det har 84%rabatt på Steam så strax under 10€ med har spelat i 3 kvällar nu, och har haft kul i de


signatur
1
Skriv svar