Klart! GTA VI visas i december

Robot
Medlem

Jag dör!

Så sjukt att inget kommit ens kommit i närheten av GTA på 10 år, inte ens halvvägs.

RDR2 är en annan typ av spel, så räknar inte in det såklart.

Medlem

Trailer kommer december 2023, spelet kommer tba (2029)?

Redaktör
Ponny

It's happening! (Snart!)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här är nog det enda spelet som jag idag känner hype för, för 10 år sen när jag var 21 så var det mycket mera spel.

Vet inte om det är åldern över att man har förändrats på hur man ser på spel idag.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

YEEEES!!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

"When it´s done."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det här är nog det enda spelet som jag idag känner hype för, för 10 år sen när jag var 21 så var det mycket mera spel.

Vet inte om det är åldern över att man har förändrats på hur man ser på spel idag.

Så är det verkligen. Är själv 42 och spelar knappt spelen längre. Senast jag spelade ett spel aktivt var när New World släpptes och plöjde ca 400 timmar i det... Annars testar jag mest spelen nu för tiden. Ser dock fram emot GTA 6...hoppas det är lika optimerat som RDR2 iaf så det inte krävs em monsterburk. RDR2 flytar bra på min burk och till och med riktigt bra på Steam Decken.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Fragtjuv

Nu jävlar! Jag fick en jävla puls bara av att läsa att det är bekräftat!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Detta verkar inte stämma, Rockstar Games la upp detta på twitter kl 14: https://twitter.com/RockstarGames/status/1722237703553798312

Medlem
Skrivet av Tideswell:

Detta verkar inte stämma, Rockstar Games la upp detta på twitter kl 14: https://twitter.com/RockstarGames/status/1722237703553798312

Vad snackar du om? Det är ju exakt det som står i tweeten som han skrev om i artikeln


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

"When it´s done."

Yikes! Det citatet kommer från 3DREALMs i samband med DNF och vi vet ju hur det gick😬

Inte konstigt att Sony räknar med att sälja många konsoler framöver🙂

Medlem
Skrivet av Tideswell:

Detta verkar inte stämma, Rockstar Games la upp detta på twitter kl 14: https://twitter.com/RockstarGames/status/1722237703553798312

Verkar inte stämma? Tweeten bekräftar ju artikeln och påståendet att trailer släpps i början av December? Så vad menar du inte stämmer?

Hoppas bara att trailern är enormt peppande och att det släpps snart och inte inom 2-5 år

Inaktiv

Tillkännagivande om tillkännagivande om trailer Det är GTA TIME

Medlem

Hahah "the next Grand Theft Auto" kan i princip betyda "GTA V på Android!" - Men det vore ju självmord.

Nog är man skeptisk.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Äntligen börja det röra på sig! Undra om förbokningarna börjar hagla in nu😃

Redaktör
Skrivet av FRULZ:

Hahah "the next Grand Theft Auto" kan i princip betyda "GTA V på Android!" - Men det vore ju självmord.

Nog är man skeptisk.

Då hade han knappast kallat det "next GTA". Skulle göra folk fly förbannade, precis som du är inne på.


signatur
Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det här är nog det enda spelet som jag idag känner hype för, för 10 år sen när jag var 21 så var det mycket mera spel.

Vet inte om det är åldern över att man har förändrats på hur man ser på spel idag.

Jag håller med och trevligt att man inte är ensam om det. Det finns spel som Cities Skylines 2 osv som känns intressant men det är inte så att man googlar på spelet då och då för att veta något mer som det är med GTA6. Jag hoppas bara att det lever upp till hypen för tror det kommer hypeas rejält och även att jag inte vuxit för mycket ifrån spelet.

Medlem

Har R* gått woke eller inte? Det är allt jag vill veta om spelet

Medlem

Hoppas på mycket SP content nu och inte massa MP trams.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sunny:

Har R* gått woke eller inte? Det är allt jag vill veta om spelet

Hittade detta inlägget på Reddit i frågan:

"A concerted effort to not "'punch down' by making jokes about marginalized groups," including the removal of some transphobic jokes from GTA V's next-gen port.

Some people view the latter points as Rockstar "going woke." Some in this group feel that part of the appeal of the GTA series is that 'it makes fun of everybody' and that the changes are going to turn away series fans in an attempt to appeal to a group that won't buy GTA VI anyways.

Others feel that the changes are necessary. Some in this group feel that each entry in the GTA series is a satire of a certain aspect/era of American culture, and that since the world is a different place than it was in 2013 then it makes sense for the game's targets of satire to change."

Skrivet av WarpGuN:

Hoppas på mycket SP content nu och inte massa MP trams.

Även om jag håller med, och önskar att vi åtminstone får en expansion med förlängd enspelarkampanj, är det ju svårt att ignorera den enorma spelarbas - och de enorma intäkter de för till Rockstar - så jag tror inte vi ska räkna med att flerspelarläget försvinner eller nedprioriteras. Men förhoppningsvis glömmer de inte bort kampanjen denna gången.

Medlem

Detta kommerntarsfält kommer säkert fyllas av folk som tycker GTA är skit pga. En anledning eller annan. Men jag som kört alla GTA som släppts är HYPE, ska bli riktigt skoj att se vad dom har byggt denna gången! Vi lär få vänta ett tag till innan vi får sätta tänderna i detta antar jag.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Hoppas på mycket SP content nu och inte massa MP trams.

Inte en chans, finns ju mer pengar i online darför dom tjänat såna pengar på den delen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hittade detta inlägget på Reddit i frågan:

"A concerted effort to not "'punch down' by making jokes about marginalized groups," including the removal of some transphobic jokes from GTA V's next-gen port.

Some people view the latter points as Rockstar "going woke." Some in this group feel that part of the appeal of the GTA series is that 'it makes fun of everybody' and that the changes are going to turn away series fans in an attempt to appeal to a group that won't buy GTA VI anyways.

Others feel that the changes are necessary. Some in this group feel that each entry in the GTA series is a satire of a certain aspect/era of American culture, and that since the world is a different place than it was in 2013 then it makes sense for the game's targets of satire to change."

Även om jag håller med, och önskar att vi åtminstone får en expansion med förlängd enspelarkampanj, är det ju svårt att ignorera den enorma spelarbas - och de enorma intäkter de för till Rockstar - så jag tror inte vi ska räkna med att flerspelarläget försvinner eller nedprioriteras. Men förhoppningsvis glömmer de inte bort kampanjen denna gången.

Det där känns rimligt, förstår inte hur det kan vara störande för en del människor. Jag störde mig inte så värst på homofobiska skämten i GTA4 men det fanns ju en viss irritation absolut.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det här är nog det enda spelet som jag idag känner hype för, för 10 år sen när jag var 21 så var det mycket mera spel.

Vet inte om det är åldern över att man har förändrats på hur man ser på spel idag.

Skrivet av Zontos:

Jag håller med och trevligt att man inte är ensam om det. Det finns spel som Cities Skylines 2 osv som känns intressant men det är inte så att man googlar på spelet då och då för att veta något mer som det är med GTA6. Jag hoppas bara att det lever upp till hypen för tror det kommer hypeas rejält och även att jag inte vuxit för mycket ifrån spelet.

Håller med om att man kände mer och oftare hype när man var yngre.. (är 35 själv). Men samtidigt känns det som att det mer regelbundet släpps riktigt bra spel idag. Men kan också vara att jag har mindre tid att lägga på spel numera och är därmed mer selektiv. Vet inte riktigt.. känner mig också hypad inför GTA6 i alla fall.

Medlem
Skrivet av mr_Miyagi:

Håller med om att man kände mer och oftare hype när man var yngre.. (är 35 själv). Men samtidigt känns det som att det mer regelbundet släpps riktigt bra spel idag. Men kan också vara att jag har mindre tid att lägga på spel numera och är därmed mer selektiv. Vet inte riktigt.. känner mig också hypad inför GTA6 i alla fall.

Ja och man levde förmodligen in sig mer i ett spel när man var yngre också tror jag. Cities Skylines 2 känns spännande men det är trist att det framstår som halvfärdigt. Det får jag köpa när jag fått en bättre dator...

Medlem
Skrivet av Sunny:

Har R* gått woke eller inte? Det är allt jag vill veta om spelet

Dom kanske har hyrt in "Sweet Baby Inc." för lite "Sensitivity Reading".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sjukt kul att det äntligen händer något. Minns inte att jag varit så taggad för nån trailer alls i övrigt, men trailersläppen inför både GTA IV och GTA V hade verkligen något. Kul att få längta lite.

Ska också bli intressant att se om de klarar av att matcha trailern till GTA IV, som jag klassar som den bästa jag sett. Den var smart och snygg på så många plan.

Medlem

Rockstar har gjort mästerverk sedan GTA3 så varför är folk oroliga? och dom gjorde världens bästa spel i o med RDR 2 så .. bring it on!

123
Skriv svar