Steams höstrea är igång!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det finns bara ett val… och det är båda!

Conquest Of Elysium 5 är king. Så mycket fantasty gött å uppleva i timmmmmmmar!

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ni andra? Va?

Vi grinar iallafall inte när det kommer några dm snö medans ni sörlänningar inte ens tar er utanför porten😢 Men då kan ni stanna inne och läsa lokala nyheter om ”snö-kaoset”.

Äh, "vi" skulle de ju va.

Annars har du rätt, här ställer de in tågen när det faller löv på rälsen

Medlem

75% rea på Children of Morta. Fantastiskt bra roguelike. Finns även coop nu men inte testat själv då det inte fanns vid release. Pixelgrafik är inte för alla, men uppmanar ändå att ge det en chans. Det är väldigt vackert uppbyggt med en välproducerad narrativ story och trevligt gameplay.

Releasehästryttare
Skrivet av Yatagarasu:

Någon som har tips på bra roguelikes/lites?

Fastnat rejält för Soulstone Survivors och RPG/klass-elementen där, så gärna något i liknande still om det existerar!

Och om man får lägga till ytterliggare en begäran.. Spelen får gärna se okej ut rent grafiskt, inget Vampire Survivors eller annars pixel art. Får tyvärr svårt att avnjuta spelet i större utsträckning, oavsett hur bra spelet är systematiskt.

.:EDIT:.
Om man ska bygga lite mer preferensramar för att hjälpa med en eventuell rekommendation: Risk of Rain 2 är annars ett spel jag tycker mycket om också! Returnal är med på önskelistan..

Army of ruin https://store.steampowered.com/app/1918040/Army_of_Ruin/

Medlem

Blir Dredge, Hollow Knight och Doom Eternal. Sugen på Anno 1800 för 150kr men kommer nog inte ha tid att spela.

Medlem

Jag skulle vilja rekommendera Darkwood för de som inte spelat det.

Ord pris - 14,79£
Kostar nu - 3,69£

Medlem
Skrivet av Castor.T:

I mitt tycke kan man faktiskt betala fullpris för det. Å då finns det inte många sådana exempel för mig.

Japp det slutar så för min del. Älskar ju deras tidigare spel.

Medlem

Får man vara så tråkig och säga att jag är väldigt besviken? Har flera titlar som jag känner är "måsten" och som jag taggat för otroligt länge men inget är på rea. Förvisso har jag flertalet i min önskelista som inkluderas på rean men det är mer för att inte glömma bort dem i en avlägsen framtida, absolut inget jag känner att jag missar om jag tar det 2024 eller senare.

Men hjälp en okunnig och berätta för mig om inte julrean är ännu större? Ska jag ha is i magen och hoppas på den istället?

Sedan vill jag verkligen ha Starfield men jisses vilka blandade känslor som verkar kretsa kring det spelet. Som ett får (bäää!) så föredrar jag att hålla mig till massan och vill inte ödsla 600 spänn på något som troligtvis kommer samla virtuellt damm.

Edit: Såg precis Anno 1800 på rean. Nu håller jag käften och låter hunden leka med jobbdatorns muspekare så jag kan spela istället.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ni andra? Va?

Vi grinar iallafall inte när det kommer några dm snö medans ni sörlänningar inte ens tar er utanför porten😢 Men då kan ni stanna inne och läsa lokala nyheter om ”snö-kaoset”.

Min erfarenhet är att det främst är Norrlänningar som flyttat ner som inte kan köra när det snöar i Stockholm och Göteborg. En kombination av orimlig kaxighet, oförståelse till skillnaden på att köra i slask kontra riktig snö, och ovana vid att ha medtrafikanter gör dem livsfarliga när snöslasket kommer!

On topic though

Just nu har jag lite svårt att se att jag kommer shoppa loss på rean. Min backlog av spel jag redan äger men aldrig spelat är redan lång som den är. MEN, skulle det dyka upp en bra rea på Starfield, Hogwarts Legacy eller Final Fantasy XVI så är det spel som jag säkert kommer kunna plöja ner på tok för mycket tid i men inte riktigt är villig att ta en 600 :- chansning på.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Inte direkt den bästa rean.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Devan:

En sak jag ogillar med nya wishlistan är att utgivarna kan nu gömma hur mycket rabatt det är på spelet och enbart skriva ett pris.

Skrivet av anon_332538:

Suck..Här ska man njuta av rean och behöver ta upp kalkylatorn. Finns ingen annan logisk förklaring än att försvåra för konsumenterna. Börjar bli riktigt trött på dagens företag vid det här laget och gaben kommer inte undan

Rekommenderar för övrigt: Chants of Sennaar

Det trodde jag också först, men jag tror det har med nya EU-regler att göra. Steam listar det lägsta pris som spelet sålts för inom de senaste 30 dagarna, och om det är samma pris så får de inte sätta att de har rabatt. Precis på samma sätt som att de stora elektronikkedjorna inte får höja priset en vecka innan en rea och sedan köra en "kampanj" med stor "rabatt" när det egentligen är ordinarie priser.

Inte helt säker på att det är så, men ser ingen annan anledning till att de har ändrat så vissa spel har en rabatt-procent och vissa inte. Där de som inte har procenten har informationen på storesidan att spelet sålts för samma pris senaste 30 dagarna.

Skrivet av Vileoxe:

Inte direkt den bästa rean.

För min del känns reor urvattnade. Det är något hela tiden och man har så många spel som inte ens är startade att det ska vara något exceptionellt för att man ska bli nöjd, samtidigt så de exceptionella spelen säljer utan rea - så varför rea ut dem?

Lik förbannat kommer jag nog köpa någonting. Antingen på Steam eller Epic. Tyvärr är jag inte smartare än så

Releasehästryttare
Skrivet av Shadee:

Det trodde jag också först, men jag tror det har med nya EU-regler att göra. Steam listar det lägsta pris som spelet sålts för inom de senaste 30 dagarna, och om det är samma pris så får de inte sätta att de har rabatt. Precis på samma sätt som att de stora elektronikkedjorna inte får höja priset en vecka innan en rea och sedan köra en "kampanj" med stor "rabatt" när det egentligen är ordinarie priser.

Inte helt säker på att det är så, men ser ingen annan anledning till att de har ändrat så vissa spel har en rabatt-procent och vissa inte. Där de som inte har procenten har informationen på storesidan att spelet sålts för samma pris senaste 30 dagarna.

För min del känns reor urvattnade. Det är något hela tiden och man har så många spel som inte ens är startade att det ska vara något exceptionellt för att man ska bli nöjd, samtidigt så de exceptionella spelen säljer utan rea - så varför rea ut dem?

Lik förbannat kommer jag nog köpa någonting. Antingen på Steam eller Epic. Tyvärr är jag inte smartare än så

Kan mycket väl vara så, jag såg till exempel att doki doki plus va rea satt med 20% tills igår och nu är det 30%.

Ofi
Medlem
Sammanställning av tips från fellow FZ:re

Satte ihop en lista med alla spel det tipsas om här. Ska göra så gott jag kan för att hålla den uppdaterad:
Tipsöversikt i Google Kalkylark

Priserna konverteras automatiskt från aktuell euro, men kan skilja sig något från vad man får betala vid utcheckning. Listan sorteras efter tipsordning, men det finns lite andra förvalda sorteringsmöjligheter under filtervyn (ikonen till höger om skrivarsymbolen). Går t ex att filtrera på vilka spel som funkar med Steam Deck. Funktionen verkar dock bara finnas på desktop. Reservation för att mina klumpiga fingrar kan ha klistrat in fel siffror någonstans så lite inte blint på allt i listan.

Ofi
Medlem

Passar själv på att tipsa om det hyllade RPG:et Disco Elysium. Nedsatt med 75% till 9,99€.

Medlem
Skrivet av Ofi:

Satte ihop en lista med alla spel det tipsas om här. Ska göra så gott jag kan för att hålla den uppdaterad:
Tipsöversikt i Google Kalkylark

Priserna konverteras automatiskt från aktuell euro, men kan skilja sig något från vad man får betala vid utcheckning. Listan sorteras efter tipsordning, men det finns lite andra förvalda sorteringsmöjligheter under filtervyn (ikonen till höger om skrivarsymbolen). Går t ex att filtrera på vilka spel som funkar med Steam Deck. Funktionen verkar dock bara finnas på desktop. Reservation för att mina klumpiga fingrar kan ha klistrat in fel siffror någonstans så lite inte blint på allt i listan.

Snyggt att du tog med infon om det finns till Mac eller Linux också! ❤️


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

So its begin...

Skribent
Skrivet av Ofi:

Satte ihop en lista med alla spel det tipsas om här. Ska göra så gott jag kan för att hålla den uppdaterad:
Tipsöversikt i Google Kalkylark

Priserna konverteras automatiskt från aktuell euro, men kan skilja sig något från vad man får betala vid utcheckning. Listan sorteras efter tipsordning, men det finns lite andra förvalda sorteringsmöjligheter under filtervyn (ikonen till höger om skrivarsymbolen). Går t ex att filtrera på vilka spel som funkar med Steam Deck. Funktionen verkar dock bara finnas på desktop. Reservation för att mina klumpiga fingrar kan ha klistrat in fel siffror någonstans så lite inte blint på allt i listan.

Kanonbra! Gör en egen tråd tycker jag, annars försvinner inlägget snabbt i mängden.

Medlem

Slog till på Resident Evil 5 Gold Edition för lite över 80 spänn, men blev att lämna tillbaka lika fort då det tydligen fortfarande lider av hysteriska micro stutters. Tänker inte sätta mig och leka teknikdetektiv det första man gör...
Synd med tanke på att Capcom äntligen tog bort Games For Windows-bloatet. 😐

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Min erfarenhet är att det främst är Norrlänningar som flyttat ner som inte kan köra när det snöar i Stockholm och Göteborg. En kombination av orimlig kaxighet, oförståelse till skillnaden på att köra i slask kontra riktig snö, och ovana vid att ha medtrafikanter gör dem livsfarliga när snöslasket kommer!

On topic though

Just nu har jag lite svårt att se att jag kommer shoppa loss på rean. Min backlog av spel jag redan äger men aldrig spelat är redan lång som den är. MEN, skulle det dyka upp en bra rea på Starfield, Hogwarts Legacy eller Final Fantasy XVI så är det spel som jag säkert kommer kunna plöja ner på tok för mycket tid i men inte riktigt är villig att ta en 600 :- chansning på.

Det är inte riktiga norrlänningar, det är syltnackar.

Köp inte starfield. Jag fick det med min processor som tur va och det är inte värt att spela om man inte är en RIKTIG rymd nörd.

Testpilot

Tack, ska definitivt kolla in mer av det där!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Vill tipsa om att Steam kör superrea på Battlefield 2042 just nu. Hela 84 % rabatt.
Från 59,99€ till 9,59€.

12
Skriv svar