FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av Soulless:

Sen på bollen men körde bort pacific igår och tog mig i mål så det känns som en seger i sig 😄

Var in i en höbal o en tid efter det började motorn hacka och kämpa för att komma upp i varv.

Men fyfan vad snabba alla är, tillomed när jag tycker mig kört snabbt en sträcka så är man i botten o härjar!

Nya tag i helgen!

Haha samma känsla här, man tänker att nu jävlar har man gasat och så är man 5 sekunder långsammare per sektor 😅

Men har fått ut mycket nu i racenet när man kan jämföra hur man kör, har lärt mig lite om hur man ska bibehålla mer fart genom kurvorna. Men det är ju skönt att ha sällskap i botten 😊

brrap brrap pew pew
Skrivet av Soulless:

Sen på bollen men körde bort pacific igår och tog mig i mål så det känns som en seger i sig 😄

Var in i en höbal o en tid efter det började motorn hacka och kämpa för att komma upp i varv.

Men fyfan vad snabba alla är, tillomed när jag tycker mig kört snabbt en sträcka så är man i botten o härjar!

Nya tag i helgen!

Jämfört med lite andra ligor och communityn jag kört i så är det faktiskt ett snäpp högre pace i FZDZ. De snabbaste är annu snabbare, men även resten av startfältet känner jag håller ett högre pace än vad jag upplever på andra håll!

Bra jobbat alla


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Jämfört med lite andra ligor och communityn jag kört i så är det faktiskt ett snäpp högre pace i FZDZ. De snabbaste är annu snabbare, men även resten av startfältet känner jag håller ett högre pace än vad jag upplever på andra håll!

Bra jobbat alla

Gjorde en meme på temat

Otroligt bra kört alla där

Medlem

En meme om att ligga på 16e plats… 😅


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Trodde jag började få Rally1 bilarna någotsånär under kontroll, men gjorde en framvagnsinställning och en cooler remover redan i första kurvan på ss1, frånsett att den blev väl slö på ss3 och framför allt på ss4 så kan det nog ändå varit bra att få bort lite effekt då jag fick betydligt bättre kontrol 😅

I övrigt gick det helt okej, tappade lite fokus i slutet av ss5 och gled ut i en tvär vänster och fick 15s penalty.

Medlem

Uppgraderade från GTX 1080 till RTX 4070Ti under black week då grafikkortet har varit flaskhals sedan förra året då jag uppgraderade resten av datorn. Drog igång WRC som första speltest, får minst lika mycket stuttering som med det gamla och bara några fåtal fps mer... Ser fram emot fler optimerings-patchar..

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Uppgraderade från GTX 1080 till RTX 4070Ti under black week då grafikkortet har varit flaskhals sedan förra året då jag uppgraderade resten av datorn. Drog igång WRC som första speltest, får minst lika mycket stuttering som med det gamla och bara några fåtal fps mer... Ser fram emot fler optimerings-patchar..

Samma här med 4070, men förhoppningsvis spelar du mer än bara WRC

Spelar ingen roll hur bra dator man har det här ligger på codemasters så det är väl bara vänta. Hur buggad AI, club dmg reset och att hybridinställningen resetar inte blivit fixat än är ju jättelustigt eftersom det påverkar i princip hela spelet. Vill man spela career? går inte. Vill man köra club rallyn utan att fuska? Går men blir orättvist. Hybrid har enbart cautious vilket leder till att man inte kan släppa gasen när den väl blivit aktiverad.

Trots det så är det kul men det är synd sen vet jag inte hur mycket problem det var med Dirt rally 2.0 vid release heller men hoppas verkligen det blir åtgärdat snart för det sabbar ju upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Uppgraderade från GTX 1080 till RTX 4070Ti under black week då grafikkortet har varit flaskhals sedan förra året då jag uppgraderade resten av datorn. Drog igång WRC som första speltest, får minst lika mycket stuttering som med det gamla och bara några fåtal fps mer... Ser fram emot fler optimerings-patchar..

Hmm, jag slog också till på ett 4070 ti för att kasta ut 1080 ti, ja ja borde ju räcka till VR när det kommer stöd för det.

Medlem

Gick inge bra för mig i Sverige-sträckan alls. Lyckades drämma rakt in i en stolpe som stick helt ensam på väggrenen. Aja, lyckades iaf köra alla sträckor utan DNF så är glad över det

Medlem

TL;DW: Testa "Car Reflections - Ultra Low" för högre fps. För mig, (i7 6700K, RTX 2060 12GB, 1080p), blev det ett hopp från 90 till 110 i Finland t.ex. Och då var den inställningen redan på "Low".

Medlem

Hur fungerar shakedowns? Är det bara för träning och man kan kvadda bilen hur mycket man vill eller behöver man vara försiktig då också?

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Hur fungerar shakedowns? Är det bara för träning och man kan kvadda bilen hur mycket man vill eller behöver man vara försiktig då också?

Skadan räknas och däcken slits. Men åker man minst en vända så blir man tilldelad en extra uppsättning däck av typen man valt.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Hur fungerar shakedowns? Är det bara för träning och man kan kvadda bilen hur mycket man vill eller behöver man vara försiktig då också?

Skrivet av LOVEMEISTER:

Skadan räknas och däcken slits. Men åker man minst en vända så blir man tilldelad en extra uppsättning däck av typen man valt.

Man har lång service efter shakedown, så någon mindre avåkning gör ingenting.

(Sedan finns det också en bug just nu...)


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem
Skrivet av LOVEMEISTER:

Skadan räknas och däcken slits. Men åker man minst en vända så blir man tilldelad en extra uppsättning däck av typen man valt.

Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Man har lång service efter shakedown, så någon mindre avåkning gör ingenting.

(Sedan finns det också en bug just nu...)

Okej, tackar!

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Man har lång service efter shakedown, så någon mindre avåkning gör ingenting.

(Sedan finns det också en bug just nu...)

Samma bug som i DR2? Att man efter shakedown helt enkelt kunde hoppa ut i menyn för att få en ny bil som om ingenting hade hänt.. 🤷

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Samma bug som i DR2? Att man efter shakedown helt enkelt kunde hoppa ut i menyn för att få en ny bil som om ingenting hade hänt.. 🤷

Fast nu fungerar det även mellan sträckor...

Medlem

Det skulle jag behöva, körde SS5 och SS6 med kass motor, eller hela bilen var kass. Sista sträckan körde jag i typ 60 för bilen gick ej
snabbare. Men typ 500m innan mål var det en backe och jag kom ej upp för den. På SS2 frös bilden till o jag 5 sek tillägg för att jag hade genat. Ja, inte mycket som gick rätt denna kväll. Sen problem med att se vägen stundtals.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Det skulle jag behöva, körde SS5 och SS6 med kass motor, eller hela bilen var kass. Sista sträckan körde jag i typ 60 för bilen gick ej
snabbare. Men typ 500m innan mål var det en backe och jag kom ej upp för den. På SS2 frös bilden till o jag 5 sek tillägg för att jag hade genat. Ja, inte mycket som gick rätt denna kväll. Sen problem med att se vägen stundtals.

Haha sjukt. Jag gjorde precis samma sak. Fick DNF i sista backen för att bilen inte orkade mer. Kylaren satt nog kvar i stolpen jag körde in i på SS5.

brrap brrap pew pew

Tror jag har hittat någon form av bugg. På SS1 i sverige råkade jag ta en ganska grov genväg i en kurva och fick, helt riktigt, en bestraffning på 5 sekunder. Men jag tyckte annars att jag flög fram på sträckan och det kändes starkt - så jag blev mäkta förvånad när jag såg att jag var hela 30 sekunder efter.

Jag kollade på sträckan via statistik-verktyget och istället för att få en 5 sekunders bestraffning (som det stod in-game och även på Racenet) så ser man att min bil står still i nästan exakt 20 sekunder. För att förtydliga, jag stannade alltså inte i kurvan utan det är spelets sätt att redovisa ett tidsstraff.

Så enligt spelet och Racenet har jag fått 5 sekunders straff men i själva verket fick jag uppenbarligen 20 sekunder. Något att tänka på framöver


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Tror jag har hittat någon form av bugg. På SS1 i sverige råkade jag ta en ganska grov genväg i en kurva och fick, helt riktigt, en bestraffning på 5 sekunder. Men jag tyckte annars att jag flög fram på sträckan och det kändes starkt - så jag blev mäkta förvånad när jag såg att jag var hela 30 sekunder efter.

Jag kollade på sträckan via statistik-verktyget och istället för att få en 5 sekunders bestraffning (som det stod in-game och även på Racenet) så ser man att min bil står still i nästan exakt 20 sekunder. För att förtydliga, jag stannade alltså inte i kurvan utan det är spelets sätt att redovisa ett tidsstraff.

Så enligt spelet och Racenet har jag fått 5 sekunders straff men i själva verket fick jag uppenbarligen 20 sekunder. Något att tänka på framöver

https://youtu.be/vL-SNr3lENs

Väldigt tråkig bugg. Hoppas de rätar ut de mesta av problemen inom en snar framtid.

Jag kommer få det tuffare att vara snabbast detta rallyt då jag inte har haft tid att köra.
Nötte lite tider på första sträckan igår men de andra kan jag inte alls.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av lerb:

Tror jag har hittat någon form av bugg. På SS1 i sverige råkade jag ta en ganska grov genväg i en kurva och fick, helt riktigt, en bestraffning på 5 sekunder. Men jag tyckte annars att jag flög fram på sträckan och det kändes starkt - så jag blev mäkta förvånad när jag såg att jag var hela 30 sekunder efter.

Jag kollade på sträckan via statistik-verktyget och istället för att få en 5 sekunders bestraffning (som det stod in-game och även på Racenet) så ser man att min bil står still i nästan exakt 20 sekunder. För att förtydliga, jag stannade alltså inte i kurvan utan det är spelets sätt att redovisa ett tidsstraff.

Så enligt spelet och Racenet har jag fått 5 sekunders straff men i själva verket fick jag uppenbarligen 20 sekunder. Något att tänka på framöver

https://youtu.be/vL-SNr3lENs

Körde du förbi 2 röda pinnar på fel sida där? Var ett litet hopp där man lätt hamnar ute i nysnön. Valde att bara plöja rakt fram där oxå. Kanske också åkte på 20 då

Medlem

På tal om pinnar så lyckades jag träffa världens hårdaste pinne tidigt på ss5. Fick punka och fick köra med det resten av ss5 och ss6. hade tagit bort reservdäcket för jag har aldrig fått punka innan
Vart nog lite för trött för att köra ikväll men hade tyvärr ingen mer tid att köra.

Positivt dock att det kommer tajta till sig i tabellen


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Lognoreng:

Körde du förbi 2 röda pinnar på fel sida där? Var ett litet hopp där man lätt hamnar ute i nysnön. Valde att bara plöja rakt fram där oxå. Kanske också åkte på 20 då

Exakt så! Riktigt lurigt ställe, lär hända fler gånger


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Yaris i Sverige måste vara det roligaste jag testat hittills i WRC. Och det blir fantastiska repriser med snön som sprutar.
Själva tävlingen kändes riktigt bra. Några småmisstag här och där, särskilt på den längsta sträckan, men inget som kunde mäta sig med megasnurren jag klarade av när jag nästan var i mål på sista. Den verkar kostat en bättre placering och potentiell sträckvinst, men ja ä inte bitter.

Förra tävlingen har jag försökt glömma, då jag bl.a. drog på mig en buggad reset utan att lämna vägen och fick en så stark stutter att ratten nästan landade i knät när FFB:n kom tillbaka. Tur att man kan pausa för jag behövde plocka fram verktyg och montera den igen. Inte helt olikt den här situationen:

Medlem

Damn, har inte haft tid vid datorn i veckan och nu sitter jag här med timmar kvar innan tiden rinner ut, hockey på tv ikväll och hunden ska rastas...
Får bli en "bära eller brista" omgång lite senare XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Terminal direkt på första sträckan

Medlem

Tog mig i mål, rätt snabb tyckte jag men ändå klappsämst sist XD
Skyller på att jag idag skjutsat gamle mor på ärenden. Då är det inte på tal om någon buskörning i kurvorna inte!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gick ganska bra fram till SS04 där jag flög ut i skogen och multivoltade in mellan ett par träd där jag satt fast. Det fattade jag såklart inte direkt utan försökte ta mig loss tills timern gick ut. På den bortslösade tiden så fick jag även 21s reset-tillägg och så var resultatet för hela rallyt åt helvete. K*ken också...

Medlem

tog mig igenom kenya nu på morgonen
otroligt nog utan att få punktering, trots 2 avåkningar
akta stenarna!

Medlem
Skrivet av Baklastarn:

tog mig igenom kenya nu på morgonen
otroligt nog utan att få punktering, trots 2 avåkningar
akta stenarna!

Hur ställer ni in fjädring o dämpning till Kenya ?

Hoppar rätt på sträckorna. Får man till det går det nog rätt bra.
Kör man med tex R5 bilarna märks det inte så mycket

Skriv svar