Ubisoft registrerar "Might & Magic Fates"

Robot
Ubisoft registrerar "Might & Magic Fates"

Har tidigare anställt för AAA-Might & Magic.

#might-and-magic, #might-and-magic-fates


Medlem

Förväntningarna är noll typ...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltid gillat Might and Magic världen väldigt mycket och med Might and Magic X hade jag det väldigt trevlig och mysigt. Så hoppas verkligen det är rollspels-delen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Alltid gillat Might and Magic världen väldigt mycket och med Might and Magic X hade jag det väldigt trevlig och mysigt. Så hoppas verkligen det är rollspels-delen.

Ubisofts värld är inte samma som den gamla. Jag älskar de där gamla MMspelen i 6-9, även om det senare är ganska buggigt, hade gärna sett någon göra ett "skyrim" i världen Enroth t ex.

Might and Magic Fates låter som ett mobilspel eller något annat som man inte bryr sig om... vi får väl se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Alltid gillat Might and Magic världen väldigt mycket och med Might and Magic X hade jag det väldigt trevlig och mysigt. Så hoppas verkligen det är rollspels-delen.

Det är en bra chans för Ubisoft att visa att de kan mer. Nu när Bethesda haltar är marknaden öppen för ett riktigt bra open world first person RPG. Tänker mig ett expanderat och riktigt bra Dark Messiah of Might and Magic t.ex.

Medlem

ÅÅh bilden! Might and Magic VI: The Mandate of Heaven var ju så bra!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag oroar mig för att det blir ett till skräpigt mobilspel. Drömmen vore såklart ett nytt HoMM. Men vi har ju Songs of Conquest så länge

Hade personligen inte haft något emot MM - Clash of Heroes 2.
CoH var ett oväntat roligt puzzel spel. Om man matchade rätt trupptyper så anföll de. Men det hade ett alldeles lagom djup, kombinerat med sim egen twist på match-3.

Satt en hel kväll hos en polare och körde 1v1 i det.
Sen kom jag hem och köpte det själv.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

ÅÅh bilden! Might and Magic VI: The Mandate of Heaven var ju så bra!

Lätt jag hade betalat 1000 spänn för en MM VI fast med modern grafik/upplösning och bättre ljud.
Bästa spelet någonsin. Spelar igenom det minst vart annat år!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ubisofts värld är inte samma som den gamla. Jag älskar de där gamla MMspelen i 6-9, även om det senare är ganska buggigt, hade gärna sett någon göra ett "skyrim" i världen Enroth t ex.

Might and Magic Fates låter som ett mobilspel eller något annat som man inte bryr sig om... vi får väl se.

Liksom du så älskade jag de gamla rollspelen i serien. Även det senare (X) som var ett DRPG med grid movement. Stämmer AAA så lär det inte vara ett mobilspel. Men jag har superlåga förväntningar.

Inget skulle göra mig gladare än om jag blir positivt överraskad.

Medlem

Might & Magic IV: Clouds of Xeen var det första PC-spelet jag köpte och det var(är) väldigt bra, 7:an hör till ett av mina absoluta favoritspel, tyvärr så var 9:an ett bottennapp vilket gjorde att jag väntade väldigt länge innan jag ens vågade testa 10:an... som var extremt bra
Jag hoppas Fates är en fortsättning på originalserien, alltså att det blir "Might & Magic XI"


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skribent
Skrivet av Evilof:

Jag oroar mig för att det blir ett till skräpigt mobilspel. Drömmen vore såklart ett nytt HoMM. Men vi har ju Songs of Conquest så länge

Hade personligen inte haft något emot MM - Clash of Heroes 2.
CoH var ett oväntat roligt puzzel spel. Om man matchade rätt trupptyper så anföll de. Men det hade ett alldeles lagom djup, kombinerat med sim egen twist på match-3.

Satt en hel kväll hos en polare och körde 1v1 i det.
Sen kom jag hem och köpte det själv.

Nu är ju MM olika från HOMM, men jag håller med om att CoH var ett bra och underskattat spel. Hade gärna sett en uppföljare på det...Switch hade ju passat utmärkt som format.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Här är en bild från min gaminghörna 2005... trots att M&M9 var en besvikelse så hade jag kartan som följde med flera år på väggen, så jag blev tyvärr påmind om skiten men det var ändå trevligt att ha en fantasykarta uppsatt, det var även vid den här tidpunkten spelen slutade med lull-lull i spelboxarna och övergick till DVD-fodral.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skribent
Skrivet av Stefan JL:

Här är en bild från min gaminghörna 2005... trots att M&M9 var en besvikelse så hade jag kartan som följde med flera år på väggen, så jag blev tyvärr påmind om skiten men det var ändå trevligt att ha en fantasykarta uppsatt, det var även vid den här tidpunkten spelen slutade med lull-lull i spelboxarna och övergick till DVD-fodral.

<Uppladdad bildlänk>

Varför hade du en miljard moderkort överallt?

och ja, spelboxar med roliga saker i plus manualer...saknar detta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Varför hade du en miljard moderkort överallt?

Det är arkadspelskretskort... bland annat Pac-Land Jag höll antagligen på och dokumentera något från dom eller dumpade rommarna till MAME


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

1
Skriv svar