Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

17 miljoner har lirat Fallout 76

Robot
17 miljoner har lirat Fallout 76

3,5 miljoner fler än förra året.

#fallout-76


Medlem

Har försökt flera gånger att spela detta, men det känns så själlöst. av någon anledning så upplever jag världen ännu mer tom när det är andra spelare i den.

Känns lite som två skepp som passerar varandra utan interaktion hela tiden. alla är bara där för att göra sin grej och det förstör stämmningen lite.

Medlem

...och 16.9 milj önskar det var single player och spelar det som om det vore det.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

https://fallout.bethesda.net/en/article/3M71n2zE0KpcvLZld8jF9...

Nästa år ska dom utöka södra delen av kartan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Gen
Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Nocturnal77:

...och 16.9 milj önskar det var single player och spelar det som om det vore det.

Hahaha, känner igen mig i det 😂

Medlem

76 blev ett kanonspel i slutändan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Testade det för några år sedan men om jag minns rätt så tröttnade jag för min karaktär hela tiden blev hungrig och törstig. Minns inte hur det fungerade men det blev väldigt irriterande efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Soulless:

76 blev ett kanonspel i slutändan!

Verkligen, sitter på 8/10 på Steam nu med mostly positive. Har för mig att det var riktigt lågt i början.

Medlem

Problemet med spelet nu är att det tar så lång tid innan dom lägger till ny content. 90% av det som uppdateras i spelet är atom shopen. Har spelat spelet mycket innan men har tagit break på det i senaste tid. Har nog också med med att det är bara 10000 som är online samtidigt. Så utvecklar teamet är mindre pga det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Soulless:

76 blev ett kanonspel i slutändan!

Håller med, och jag körde det faktiskt från några veckor efter release. Dock ett bra tag sedan jag spelade det senast nu.

Skrivet av Påskmust:

Testade det för några år sedan men om jag minns rätt så tröttnade jag för min karaktär hela tiden blev hungrig och törstig. Minns inte hur det fungerade men det blev väldigt irriterande efter ett tag.

Skitenkelt att bli av med ju, bara dricka lite vatten och käka några enstaka saker, var aldrig något större problem under någon av dom över 300 timmar jag spelade det iaf (med 100-150 timmar i coop med en polare dessutom)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Verkligen, sitter på 8/10 på Steam nu med mostly positive. Har för mig att det var riktigt lågt i början.

När spelet släpptes kommer jag ihåg att det fanns noll npcer att interagera med och det var sällsynt att man mötte andra spelare på vägen. Det är säkert bättre nu, men då var jag ganska besviken över hur lite själ spelet hade... Ärligt talat, det kändes som att springa runt i ett Fallout 4 där nån moddat bort alla människor lol

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Håller med, och jag körde det faktiskt från några veckor efter release. Dock ett bra tag sedan jag spelade det senast nu.

Skitenkelt att bli av med ju, bara dricka lite vatten och käka några enstaka saker, var aldrig något större problem under någon av dom över 300 timmar jag spelade det iaf (med 100-150 timmar i coop med en polare dessutom)

Jag minns inte exakt vad problemet var, kanske att jag var dålig på att hitta rent vatten eller dryck som var bra för en? Kan hända att jag bara missade någon viktig information som gjort det lättare.

Medlem

Tycker att det är ganska mysigt att bygga en bas i Fallout 76 och göra lite dagliga uppdrag. Sen skulle jag säga att det har blivit mer responsivt sen dom släppte patchen till PS5.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag försökte spela igen i somras. Då dök det nästan direkt upp någon höglevlad stalker som bara syntes på kartan. Men jag kunde inte riktigt se personen i spelet. Det fick mig att hoppa ur igen. Och har inte spelat det sen dess. Men jag tyckte inte att upplevelsen var speciellt intressant. Nu i höst har det helt enkelt kommit för många spel så det var nog sista chansen för mig. Att plocka skräp i tv spel är inte heller riktigt min grej....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag försökte spela igen i somras. Då dök det nästan direkt upp någon höglevlad stalker som bara syntes på kartan. Men jag kunde inte riktigt se personen i spelet. Det fick mig att hoppa ur igen. Och har inte spelat det sen dess. Men jag tyckte inte att upplevelsen var speciellt intressant. Nu i höst har det helt enkelt kommit för många spel så det var nog sista chansen för mig. Att plocka skräp i tv spel är inte heller riktigt min grej....

Hög lvlade brukar ge nya spelare massor med saker. Kan va typ tusentals med ammo som dom själva inte använder längre. Det är ganska vanligt. Se bara upp för dom som ger bort nuka shine drinkar till nybörjare. Går att deaktivera pvp med pacifier mode. Funkar överallt förutom work shops som är pvp områden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Tycker att det är ganska mysigt att bygga en bas i Fallout 76 och göra lite dagliga uppdrag. Sen skulle jag säga att det har blivit mer responsivt sen dom släppte patchen till PS5.

Håller med det är verkligen super mys vet inte hur många timmar jag har byggt bas i detta spel för att sedan bjuda in mina vänner på visning och stolt visa upp vad jag åstadkommit 😁 Kanon spel enligt mig har haft riktigt trevligt med detta lir!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag minns inte exakt vad problemet var, kanske att jag var dålig på att hitta rent vatten eller dryck som var bra för en? Kan hända att jag bara missade någon viktig information som gjort det lättare.

Bygger man en egen bas kan du sätta några vattenrenare där som ger dig rent vatten lite nu och då.
Själv byggde jag en bas uppe på en bergstopp efter att ha lyckats klättra upp till toppen 😄


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Riktigt bra spel. Slutade kort efter release men återupptog det i slutet av 2020 och var fast i det i ett drygt år. Spelar fortfarande till och från. Från början bra utforskning, spännande och sedan när man gjort det mesta så är dwt ett bra tidsfördriv och pockande grind.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Hög lvlade brukar ge nya spelare massor med saker. Kan va typ tusentals med ammo som dom själva inte använder längre. Det är ganska vanligt. Se bara upp för dom som ger bort nuka shine drinkar till nybörjare. Går att deaktivera pvp med pacifier mode. Funkar överallt förutom work shops som är pvp områden.

Varför ska man se upp för ger en särskilld dryck till nya spelare? 😅
// Person som inte har testat


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Varför ska man se upp för ger en särskilld dryck till nya spelare? 😅
// Person som inte har testat

Man får blackout och vaknar upp på ett random ställe på kartan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Man får blackout och vaknar upp på ett random ställe på kartan.

Oj, ja det lät mest bara jobbigt! Tack för varningen, utifall jag tar mig an Fallout 76 framöver.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

1
Skriv svar