Blizzard skrotar sitt survival-spel – efter 6 års utveckling
De hade väl glömt att slänga in pokemon och raketkastare i sitt survival-spel
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Blizzards svar på skull and bones.
Mycket tråkigt, men...
För ett år sen skrevs att spelet var tidigt i utvecklingen, och nu skrivs att det varit under utveckling i sex år. Om spelet för ett år sen var "tidigt i utvecklingen" efter 5 år i ugnen så kanske det var ett evighetsprojekt som stod och stampade utan att ta sig framåt. Kanske var det därför proppen drogs ur projektet.
Sitter man och karvar på något i 6 år utan att komma någon vart känns det som att man styr en skuta utan kapten. Inte förvånande att man åker på grund tillsist. 🙄
Ja 6 år känns lite väl för ett survival.
Spela spel är kul ibland.
Bra gjort av MS, är man inte klar efter 6 år, lägg ner.
Sitter man och karvar på något i 6 år utan att komma någon vart känns det som att man styr en skuta utan kapten. Inte förvånande att man åker på grund tillsist. 🙄
Med den inställningen skulle väl inte cyberpunk sett dagens ljus. Det tog väl lite fler år än så innan det släpptes?
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Med den inställningen skulle väl inte cyberpunk sett dagens ljus. Det tog väl lite fler år än så innan det släpptes?
Ja jag hade inte fällt några tårar om Cyperpunk inte fanns, jag är inte en av de som gillar spelet...
Folk har verkligen ingen koll på hur lång tid det tar att göra ett AAA-spel.
Jag tror de flesta på FZ är väl införstådda i hur lång tid spelutveckling tar.
Undrar hur många av dem som fick gå från Blizzard. Synd, jag gillar ett bra survival över det flesta andra spel, och Blizzard hade möjlighet att göra något spännande där.
Nåja, antagligen slipper jag väl besvikelsen av att se ett spel jag gillar förstöras av hutlös girighet som skinnmarknad, in-game brädgård, prenumeration och battle pass på toppen. Känns bättre när jag tänker på det sättet faktiskt.
Bra gjort av MS, är man inte klar efter 6 år, lägg ner.
Utgår vi ifrån ditt resonemang så hade Microsoft fått slopa starfield, senuas saga 2, nya fable, perfect Dark reboot och säkert fler.
Jag tror de flesta på FZ är väl införstådda i hur lång tid spelutveckling tar.
Verkar inte så.
Utgår vi ifrån ditt resonemang så hade Microsoft fått slopa starfield, senuas saga 2, nya fable, perfect Dark reboot och säkert fler.
Det är bevisligen dyrt att skapa spel, då har man inte utrymme för inkompetenta utvecklare som inte kan slutföra projekt på rimlig avsatt tid. Någonstans måste man sätta gränser.
Bra gjort av MS, är man inte klar efter 6 år, lägg ner.
Många spel som nog inte skulle ha sett dagens ljus med det resonemanget.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Det är bevisligen dyrt att skapa spel, då har man inte utrymme för inkompetenta utvecklare som inte kan slutföra projekt på rimlig avsatt tid. Någonstans måste man sätta gränser.
Utan att veta så tror jag inte att problemet ligger hos utvecklarna. Det är i alla fall min erfarenhet av det hela.
Edit: inser nu att du kanske inte syftade på programerarna specifikt 🤷
Jag tror de flesta på FZ är väl införstådda i hur lång tid spelutveckling tar.
Går ju inte att veta, det kan ju vara helt olika...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Går ju inte att veta, det kan ju vara helt olika...
Ja, självklart. Har jag sagt något annat?
Bra gjort av MS, är man inte klar efter 6 år, lägg ner.
Rip Elder Scrolls 6.
Rip Elder Scrolls 6.
Tror jag inte, man sätter upp olika avtal med tid/budget för olika projekt. Det har inte ens vart under utveckling lång tid, det skulle börja efter Starfield blev klart. Lägga ner något random överlevnadsspel som inte kommit någonstans på 6 år som tydligen inte såg lovande ut mot Elder scrolls 6 man vet kommer sälja multum. Men finns nog även en gräns där med, var den gränsen ligger vet jag inte.
Med den inställningen skulle väl inte cyberpunk sett dagens ljus. Det tog väl lite fler år än så innan det släpptes?
Med tanke på skicket Cyberpunk släpptes i så får man lätt känslan utav att det inte stod någon stark person vid rodret som klarade uppgiften att styra skutan i hamn smärtfritt. 🤔 Vilket givetvis är beklagligt.
Verkar inte så.
På tal om spelutveckling, finns det någon bra dokumentär om det?