Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/aJJpndGlHrU

Metroid Prime 4 tycks vara klart och redo för lansering inom kort. Eller åtminstone utannonsering. Antagligen för både OG och NG Switch! Kanske först till Switch nästa månad och dess Nintendo Direct men högst antagligen också teasas för nästa konsol när den utannonseras.

Spekulativt eftersom det inte är helt säkert om Metroid Prime 4 kommer till NG Switch, men lätt att anta att det gör så here we go! I förra veckan uppdagades det att Retro Studios tagit bort Linkedin-profiler och samarbetspartners med ett företag som speciellt utvecklar utannonseringstrailers till spel - vilket får många att tro att spelet är nära att utannonseras. Och släpps antagligen till båda konsolerna innan året är slut!

Medlem

Persona 3 Reload och Metaphor till NG Switch! (Enligt trovärdig läckare som haft rätt tidigare)

"4chan user who correctly leaked the cowgirl and ninja segments in Princess Peach: Showtime has other leaks for the upcoming Nintendo Direct

The supposed new games are:

-Fire Emblem 4 remake releasing in May
-Donkey Kong Country is getting a new game for its 30th anniversary
-Metroid Prime 2 Remastered
-Grezzo Remake of the Zelda Oracle Games
That Good Feel game is getting localized
-Famicom Detective Club returns as Nintendo
-Detective Club. Five high school girls must solve vicious crimes that they are personally involved with."

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/c_R-Vcdsowo?t=159

"4chan user who correctly leaked the cowgirl and ninja segments in Princess Peach: Showtime has other leaks for the upcoming Nintendo Direct

The supposed new games are:

-Fire Emblem 4 remake releasing in May
-Donkey Kong Country is getting a new game for its 30th anniversary
-Metroid Prime 2 Remastered
-Grezzo Remake of the Zelda Oracle Games
That Good Feel game is getting localized
-Famicom Detective Club returns as Nintendo
-Detective Club. Five high school girls must solve vicious crimes that they are personally involved with."

Tydligen har Ninja och Cowboy Peach kunnat urskiljas ur tidigare material från spelet så det kanske inte är så mycket att hänga upp den "läckan" som trovärdig källa till läckare. Dessutom säger speljournalisten Necrophilipe att "nästa Donkey Kong-spel blir inte ett Country" (tyvärr i min mening). Så det märkliga i att "bara" Metroid Prime 2 och inte 2+3 skulle visas var nog ett varningstecken ändå. Så ska ändå bli intressant att se vad som blir av nästa Nintendo Direct - och vad som kommer visa sig släppas till både OG och NG Switch - vilket jag tror vi börjar se början av redan nu (även om det inte officiellt bekräftas direkt såklart) men att vi är i ett slutskede där Nintendo både vill göra sig redo för övergång men samtidigt ta hänsyn till sin stora Switch-publik.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/IO1TY0S-cRs?t=364

Persona 3 Reload och Metaphor till NG Switch! (Enligt trovärdig läckare som haft rätt tidigare)

https://youtu.be/c_R-Vcdsowo?t=159

"4chan user who correctly leaked the cowgirl and ninja segments in Princess Peach: Showtime has other leaks for the upcoming Nintendo Direct

The supposed new games are:

-Fire Emblem 4 remake releasing in May
-Donkey Kong Country is getting a new game for its 30th anniversary
-Metroid Prime 2 Remastered
-Grezzo Remake of the Zelda Oracle Games
That Good Feel game is getting localized
-Famicom Detective Club returns as Nintendo
-Detective Club. Five high school girls must solve vicious crimes that they are personally involved with."

Hoppas på Fire Emblem!. Givet köp för mig. Spelat Three Houses och Engage och fastnat stenhårt för Fire Emblem. Lätt bland dom bästa spelen till Switch.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Hoppas på Fire Emblem!. Givet köp för mig. Spelat Three Houses och Engage och fastnat stenhårt för Fire Emblem. Lätt bland dom bästa spelen till Switch.

Ah, nu verkar det ju tyvärr inte som detta är en trovärdig läcka (se mitt förra inlägg) och tror inte de pressar ut en till del såhär i slutskedet men well, det kan ju fortfarande hända Speciellt om de gör det cross gen.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Hoppas på Fire Emblem!. Givet köp för mig. Spelat Three Houses och Engage och fastnat stenhårt för Fire Emblem. Lätt bland dom bästa spelen till Switch.

Då Engage släpptes så nyligen så tror jag inte nytt Fire Emblem kommer någon gång snart. Men annars så håller jag med dig, framför allt Three Houses var suveränt bra, kört igenom det två ggr. Engage ska väl dock inte alls blivit samma succé sett till försäljning, vilket jag kan förstå, tycker det var ett steg tillbaka jämfört med Three Houses när det kom till spelvärlden, design och soundtrack.

En remaster av Gamecube Fire Emblem borde ju dock kunna fixas snabbt. Och det vore väldigt trevligt, speciellt om Nintendo slutar upp med att plocka ut 599:- för gamla spel med upputsad upplösning. Generellt har prissättningen på remasters och remakes varit väldigt ologisk och märkligt från Nintendos sida denna generation. 599:- för en bare bones-HD utgåva av t.ex. Zelda Skyward Sword och Pikmin, medan den suveräna remaken av Metroid Prime av någon anledning var betydligt billigare, rentav prisvärd med tanke på att jag personligen tycker det var väldigt nära att jag skulle vilja kalla det spelet en fullvärdig remake.

Medlem

Mest en förhoppningsvideo men ändå många troliga alternativ! Vilka hoppas ni få se? Har ni några andra serier ni vill se på Switch 2?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

[video]

Mest en förhoppningsvideo men ändå många troliga alternativ! Vilka hoppas ni få se? Har ni några andra serier ni vill se på Switch 2?

Hoppas mest på att få se:
Nytt Pokemon legends
Remake av Bravely Default
Octopath Traveller III
Dragon Quest III HD-2D Remake

Hoppas även på Switch versioner av:
Ys I & II Chronicles Plus, Ys: Memories of Celceta, Ys VI: The Ark of Napishtim och The Legend of Heroes: Trails in the Sky

Vilka hoppas du få se?

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Vilka hoppas du få se?

Har inte spelat Bravely Default-spelen så ser gärna en samling av dem Annars hoppas jag mest på Golden Sun Trilogy Remaster och en fjärde del i serien

fue
Medlem

Skulle så gärna vilja ha en Switch nu... Men får väl vänta tills "Switch 2" kommer då..

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har inte spelat Bravely Default-spelen så ser gärna en samling av dem Annars hoppas jag mest på Golden Sun Trilogy Remaster och en fjärde del i serien

Ja en remaster av hela Golden Sun trilogin vore najs

Medlem
Skrivet av fue:

Skulle så gärna vilja ha en Switch nu... Men får väl vänta tills "Switch 2" kommer då..

Ja, skulle nog rekommendera att spara slantarna till NG Switch då den antagligen är ute till sensommaren/hösten

Skrivet av Khonmon:

Ja en remaster av hela Golden Sun trilogin vore najs

Ja, verkligen, och det tändes ju lite hopp om att de bryr sig om serien nu när de två GBA-spelen dök upp på NSO! Såg en video om hur bra det mottogs och att Nintendo har fått många prenumeranter efter det för folk som vill återuppleva de spelen så förhoppningsvis ser de hur mycket kärlek serien faktiskt har i sin publik! Och är de rädda att inte sälja så mycket av dem till nya konsolen kan de ju alltid göra den cross-gen

fue
Medlem

https://www.bnnbloomberg.ca/nintendo-s-next-switch-coming-thi...

(Bloomberg) -- Nintendo Co. will launch a new game console this year with an 8-inch LCD screen, according to Omdia analyst Hiroshi Hayase.

Känns märkligt om de går från oled till lcd..

Medlem

Tänk om Hollow knight Silksong blir en release titel. Det vore väl trevligt.

Tänk om det är därför spelet blivit så försenat att de har någon deal med Nintendo. 😀


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, verkligen, och det tändes ju lite hopp om att de bryr sig om serien nu när de två GBA-spelen dök upp på NSO! Såg en video om hur bra det mottogs och att Nintendo har fått många prenumeranter efter det för folk som vill återuppleva de spelen så förhoppningsvis ser de hur mycket kärlek serien faktiskt har i sin publik! Och är de rädda att inte sälja så mycket av dem till nya konsolen kan de ju alltid göra den cross-gen

Vilket sammanträffande, jag uppgraderade just mitt NSO medelmskap för att spela just Golden Sun!
Får hålla tummarna att Nintendo gör mer med serien då. 😀

Medlem
Skrivet av fue:

https://www.bnnbloomberg.ca/nintendo-s-next-switch-coming-thi...

(Bloomberg) -- Nintendo Co. will launch a new game console this year with an 8-inch LCD screen, according to Omdia analyst Hiroshi Hayase.

Känns märkligt om de går från oled till lcd..

Att den blir 8" tror jag fortfarande stämmer, men LCD verkar vara gamla uppgifter och denna "analytiker" är nog inte så mycket att hänga upp sig på. Nyare uppgifter har visat att Nintendo på grund av patentintrång behövt byta tillverkare och att det är OLED som gäller.

Skrivet av lonian:

Tänk om Hollow knight Silksong blir en release titel. Det vore väl trevligt.

Tänk om det är därför spelet blivit så försenat att de har någon deal med Nintendo. 😀

Ja, det vore ju något! Skulle passa bra med något mer än Mario också!

Skrivet av Khonmon:

Vilket sammanträffande, jag uppgraderade just mitt NSO medelmskap för att spela just Golden Sun!
Får hålla tummarna att Nintendo gör mer med serien då. 😀

Haha, ja vad kul! Hoppas de ser nu att serien förtjänar mer uppmärksamhet och kärlek! I alla fall ett till spel kan de ge oss!

Medlem
Skrivet av fue:

Skulle så gärna vilja ha en Switch nu... Men får väl vänta tills "Switch 2" kommer då..

Om du har råd så plocka upp en begagnad skulle jag säga! Även om Switch 2 skulle komma om ett halvår så har du roligt tills dess och måste inte köpa den dag 1 heller. Blir den bakåtkompatibel så kan du behålla spelen du hunnit skaffa, blir den det inte så missar du inte pärlorna till Switch 1. Visst du kanske förlorar några hundra på att sälja den sen men det är det lätt värt enligt mig!

Medlem

Verkar som flera Youtubers tolkar "marknadsanalysen" som att vi faktiskt får en LCD-NG Switch. Tyvärr. Men kanske är det inte så illa. LCD har förbättrats en hel del sedan OG Switch lanserades. Och med 8" blir det nog stort och snyggt ändå - och antagligen bättre batteritid. Vad tror ni?

Edit: sista videon jag la till tar också upp nya rykten om eventuell marknadsföring av nya konsolen, som kör med den historiskt relevanta frasen "Now You're playing with power" och kommer fokusera mycket på hur äldre (Switch)spel ser ut och kör på nya konsolen. Så bakåtkompabiliteten tycks vara en stor grej, inte bara att den nya kraften ska köra nya snyggare spel! Vilket är perfekt och exakt vad jag vill höra!

Edit 2: videon tar också upp patent och jobbannons som återigen bekräftar streamingservice som kommer kunna köras på konsolen! Har skrivit om det tidigare men nu verkar det bli mer och mer verklighet av det!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/C2yN31Tt_TQ

https://youtu.be/WgbvvDa_H7U

Verkar som flera Youtubers tolkar "marknadsanalysen" som att vi faktiskt får en LCD-NG Switch. Tyvärr. Men kanske är det inte så illa. LCD har förbättrats en hel del sedan OG Switch lanserades. Och med 8" blir det nog stort och snyggt ändå - och antagligen bättre batteritid. Vad tror ni?

Just nu önskar jag något officiellt uttalande från Nintendo som bekräftar att switch 2 kommer i år, skulle räcka gott för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Just nu önskar jag något officiellt uttalande från Nintendo som bekräftar att switch 2 kommer i år, skulle räcka gott för mig.

Haha ja, jag kommer ju bli lika glad bara ett officiellt uttalande görs oavsett paneltyp Får verkligen hoppas det blir snarare än senare

fue
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att den blir 8" tror jag fortfarande stämmer, men LCD verkar vara gamla uppgifter och denna "analytiker" är nog inte så mycket att hänga upp sig på. Nyare uppgifter har visat att Nintendo på grund av patentintrång behövt byta tillverkare och att det är OLED som gäller.

Verkar som flera Youtubers tolkar "marknadsanalysen" som att vi faktiskt får en LCD-NG Switch. Tyvärr. Men kanske är det inte så illa. LCD har förbättrats en hel del sedan OG Switch lanserades. Och med 8" blir det nog stort och snyggt ändå - och antagligen bättre batteritid. Vad tror ni?

Svänger snabbt

LCD har inte förbättras, handlar snarare om att de vill behålla marginalen, och sedan om man ska tolka det, att 1.5 år - 2 år senare så släpper de en "pro" version, dvs OLED.

OM nu inte, de väljer att köra en LCD version samtidigt som de väljer att prisa upp en OLED version också

Medlem
Skrivet av fue:

Svänger snabbt

LCD har inte förbättras, handlar snarare om att de vill behålla marginalen, och sedan om man ska tolka det, att 1.5 år - 2 år senare så släpper de en "pro" version, dvs OLED.

OM nu inte, de väljer att köra en LCD version samtidigt som de väljer att prisa upp en OLED version också

Släpper de en oled efter något år så är det säkert många som byter ut sin gamla och så säljer de ett gäng ytterligare. Surt för oss som vill ha oled på en gång men inte vill vänta, men ekonomiskt smart av Nintendo 😢

fue
Medlem
Skrivet av Ugglan:

Släpper de en oled efter något år så är det säkert många som byter ut sin gamla och så säljer de ett gäng ytterligare. Surt för oss som vill ha oled på en gång men inte vill vänta, men ekonomiskt smart av Nintendo 😢

Agree,

Inte ägt en Nintendo konsol sedan N64. Varit sugen på Switch, men det är inte förens nu så man blivit riktigt sugen, botw och sen expansionen ser ju fantastisk ut, sen som 2 småbarnsförälder, så känner ju handheld nice också. Ska tilläggas att jag äger ett PS5, men är prmiär en PC-spelare. Men som sagt, Nintendo... Ge mig!!!

Vad tror vi om en komande utannonsering? I sommar? Sen släpp till November lagom till holiday-sales..?

Nintendo Switch » Announced October 20, 2016
Nintendo Switch » Released March 3, 2017

7 Månader dvs mellan annoucement och release. Så Ska de komma lagom till julen, så ska det utannonseras till April..?

Medlem
Skrivet av fue:

Agree,

Inte ägt en Nintendo konsol sedan N64. Varit sugen på Switch, men det är inte förens nu så man blivit riktigt sugen, botw och sen expansionen ser ju fantastisk ut, sen som 2 småbarnsförälder, så känner ju handheld nice också. Ska tilläggas att jag äger ett PS5, men är prmiär en PC-spelare. Men som sagt, Nintendo... Ge mig!!!

Vad tror vi om en komande utannonsering? I sommar? Sen släpp till November lagom till holiday-sales..?

Nintendo Switch » Announced October 20, 2016
Nintendo Switch » Released March 3, 2017

7 Månader dvs mellan annoucement och release. Så Ska de komma lagom till julen, så ska det utannonseras till April..?

Rätt övertygad att main-schemat ser ut som följande kommande tid:

- Februari: Direct (Sista för Switch)
- Mars eller April: Switch 2 reveal (Ett större event än vanlig Direct)
- Maj: Investor meeting
- Juni: Direct (Första crossgen/Switch 2 direct)
- September: Direct (Switch 2)
- September/Oktober/November: Launch Event

Kommer lite smågrejer emellanåt också. Att Switch 2 ska lanseras semestertider och före sista veckan i Augusti kan vi nog glömma.

Medlem
Skrivet av fue:

Agree,

Inte ägt en Nintendo konsol sedan N64. Varit sugen på Switch, men det är inte förens nu så man blivit riktigt sugen, botw och sen expansionen ser ju fantastisk ut, sen som 2 småbarnsförälder, så känner ju handheld nice också. Ska tilläggas att jag äger ett PS5, men är prmiär en PC-spelare. Men som sagt, Nintendo... Ge mig!!!

Vad tror vi om en komande utannonsering? I sommar? Sen släpp till November lagom till holiday-sales..?

Nintendo Switch » Announced October 20, 2016
Nintendo Switch » Released March 3, 2017

7 Månader dvs mellan annoucement och release. Så Ska de komma lagom till julen, så ska det utannonseras till April..?

Switchen är fullständigt fantastisk enligt mig. Är själv tvåbarnsförälder och sedan jag köpte Switch förra våren har jag Max spelat 5 timmar på series X

Innan dess har jag inte haft någon Nintendo sen 64 heller. Iofs haft Gameboy och 3DS

fue
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Rätt övertygad att main-schemat ser ut som följande kommande tid:

- Februari: Direct (Sista för Switch)
- Mars eller April: Switch 2 reveal (Ett större event än vanlig Direct)
- Maj: Investor meeting
- Juni: Direct (Första crossgen/Switch 2 direct)
- September: Direct (Switch 2)
- September/Oktober/November: Launch Event

Kommer lite smågrejer emellanåt också. Att Switch 2 ska lanseras semestertider och före sista veckan i Augusti kan vi nog glömma.

Snyggt, tack! En jul release är ju inte svårtippat. November it is, ifall den skall komma 2024.

Medlem
Skrivet av fue:

Svänger snabbt

LCD har inte förbättras, handlar snarare om att de vill behålla marginalen, och sedan om man ska tolka det, att 1.5 år - 2 år senare så släpper de en "pro" version, dvs OLED.

OM nu inte, de väljer att köra en LCD version samtidigt som de väljer att prisa upp en OLED version också

Haha ja, vet inte vad jag ska tro och göra av all information som ramlar in runt konsolen nu. Motstridiga uppgifter, men som du säger kan det ju handla om att de har ny OLED-tillverkare för senare modell/uppgradering. Och att de börjar med LCD-variant, igen. Bäst vore ju om de släpptes samtidigt, direkt, men...

Skrivet av Ugglan:

Släpper de en oled efter något år så är det säkert många som byter ut sin gamla och så säljer de ett gäng ytterligare. Surt för oss som vill ha oled på en gång men inte vill vänta, men ekonomiskt smart av Nintendo 😢

Detta är ju troligast, då Nintendo vet att vi som vill ha en day 1 eller asap inte vill vänta 1,5-2 år på en OLED och högst säkerligen uppgraderar när den släpps (igen) så ser de ju ekonomiskt mest försvarbart att inte göra så ^

Skrivet av Belgaar:

Rätt övertygad att main-schemat ser ut som följande kommande tid:

- Februari: Direct (Sista för Switch)
- Mars eller April: Switch 2 reveal (Ett större event än vanlig Direct)
- Maj: Investor meeting
- Juni: Direct (Första crossgen/Switch 2 direct)
- September: Direct (Switch 2)
- September/Oktober/November: Launch Event

Kommer lite smågrejer emellanåt också. Att Switch 2 ska lanseras semestertider och före sista veckan i Augusti kan vi nog glömma.

Switch-utannonseringen var inget stort event, utan bara en video, utan det var senare i Januari följande år (från Oktober) då det hölls större event så undrar om de inte följer liknande mall igen. Utannonsering i Mars/April och sedan hamra på med större event under sommaren (antagligen i samband med Directen som brukar vara då i Juni/"E3") och sen släpp i September eller Oktober. Allra senast November men tror de vill ha ett par månader innan de tar nya tag till shoppinghelgerna då de brukar släppa paket/bundles innan jul.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Rätt övertygad att main-schemat ser ut som följande kommande tid:

- Februari: Direct (Sista för Switch)
- Mars eller April: Switch 2 reveal (Ett större event än vanlig Direct)
- Maj: Investor meeting
- Juni: Direct (Första crossgen/Switch 2 direct)
- September: Direct (Switch 2)
- September/Oktober/November: Launch Event

Kommer lite smågrejer emellanåt också. Att Switch 2 ska lanseras semestertider och före sista veckan i Augusti kan vi nog glömma.

Tror och hoppas på att den utannonserad nu i februari.
Vidare så tror jag inte den directen blir den sista för Switch, siar att nuvarande Switch-modellen kommer hänga med i flera år till med releaser från Nintendo och att gamla Switch därmed kommer bli omnämnd även i framtida directs även när Switch 2 finns på marknaden.

Hoppas f.ö. verkligen de ökar till 1080p om nu skärmen blir 8tum, vilket jag misstänker att den kommer bli då ryktena om det varit så samstämmiga. Personligen ser jag helst att de behåller 7tum då det känns som väldigt lagom, plus att jag absolut inte vill ha vare sig större eller tyngre konsol.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tror och hoppas på att den utannonserad nu i februari.
Vidare så tror jag inte den directen blir den sista för Switch, siar att nuvarande Switch-modellen kommer hänga med i flera år till med releaser från Nintendo och att gamla Switch därmed kommer bli omnämnd även i framtida directs även när Switch 2 finns på marknaden.

Hoppas f.ö. verkligen de ökar till 1080p om nu skärmen blir 8tum, vilket jag misstänker att den kommer bli då ryktena om det varit så samstämmiga. Personligen ser jag helst att de behåller 7tum då det känns som väldigt lagom, plus att jag absolut inte vill ha vare sig större eller tyngre konsol.

Vad jag tror hen menade, och många tycks tro också (mig inkluderad), är inte att det är den sista directen där Switch omnämns utan att det blir den sista Switch-fokuserade directen där 100% är spel till den. Det betyder ju inte att från och med Juni, eller när nästa direct må hända, att den aldrig omnämns igen. Vi kan nog räkna med 3-5 år där det nämns att "Switch 2"-titlar också släpps till OG Switch. Både från tredjepart men framförallt Nintendo själva som har pratat om att ge den stöd i minst tio år (och vi går in på år sju nu så). De vill nog inte överge den stora publiken som Switch-skaran ändå varit, och är.

Ja, oavsett paneltyp (där ryktena varierat kraftigt) så har ju allt pekat på 8", så det är jag inställd på att det blir. Antagligen 1080p också. Vilket lär se riktigt bra ut, speciellt om de släpper OLED (förr eller senare). Tyngden är jag inte så oroad över, kanske mer batteriet då, men det ryktas ju också bli starkt så.

Medlem

Verkar som Nintendo förväntas möta stor efterfrågan av NG Switch och göra redo ungefär 10M enheter första FY (till Mars 2025)! Och OLED-version förväntas inte släppas inom den tidsramen tyvärr

Skriv svar